*Enigma* Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #1341 Del Skrevet 11. januar 2012 Aaaa Ja da forstår jeg. Tenkte du var sånn utkjørt sliten støl, ikke ny type trening støl Regner med at ting er mye bedre i morgen, så har jeg vel samme helvete neste uke igjen, bare enda bittelitt mindre støl enn denne uka. :gjeiper: Styrke overkropp og CrossTrainer i dag, spinning i morgen. Ny beinøkt på fredag, men da skal jeg kjøre normalt, så går ut fra at jeg ikke blir særlig støl da. Lørdag blir det styrke på morgenen, også to spinningtimer á 55 min fordelt utover ettermiddagen. Det fungerte i grunnen veldig bra forrige helg, trenger flest mulig timer på sykkelen. Søndag en 75-min på morgenen og en på kvelden (hvis jeg orker). Er på ingen måte sånn at jeg gir max på alle timene i løpet av en dag eller uke da altså, det blir litt sånn at jeg sitter og tråkker på mellom 60 og 80% av makspuls. Temmelig behagelig med andre ord. En annen ting jeg tenkte på da jeg satt på EVO i går var hvor genialt det må være å sitte der og ha laaaange økter. Favorittinstruktøren min på SATS mente at jeg fint kunne bruke spinningsalen og sitte for meg selv, men da er man jo bundet til timeplanen osv. På EVO er det ingen som sier noe, i tillegg har du en skjerm med virtuelt landskap å stirre på, og sykkelstyret er mer utformet som en racersykkel. Det blir nok ikke sånn at jeg gjør det i første omgang, men uti februar/mars tenker jeg, før jeg kan sykle ute, men etter å ha vent meg til mange timer i uka på sykkel. Akkurat nå vil jeg helst bare komme meg hjem og på trening. Jeg blir sprø av å sitte stille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2012 #1342 Del Skrevet 11. januar 2012 Regner med at ting er mye bedre i morgen, så har jeg vel samme helvete neste uke igjen, bare enda bittelitt mindre støl enn denne uka. :gjeiper: Styrke overkropp og CrossTrainer i dag, spinning i morgen. Ny beinøkt på fredag, men da skal jeg kjøre normalt, så går ut fra at jeg ikke blir særlig støl da. Lørdag blir det styrke på morgenen, også to spinningtimer á 55 min fordelt utover ettermiddagen. Det fungerte i grunnen veldig bra forrige helg, trenger flest mulig timer på sykkelen. Søndag en 75-min på morgenen og en på kvelden (hvis jeg orker). Er på ingen måte sånn at jeg gir max på alle timene i løpet av en dag eller uke da altså, det blir litt sånn at jeg sitter og tråkker på mellom 60 og 80% av makspuls. Temmelig behagelig med andre ord. En annen ting jeg tenkte på da jeg satt på EVO i går var hvor genialt det må være å sitte der og ha laaaange økter. Favorittinstruktøren min på SATS mente at jeg fint kunne bruke spinningsalen og sitte for meg selv, men da er man jo bundet til timeplanen osv. På EVO er det ingen som sier noe, i tillegg har du en skjerm med virtuelt landskap å stirre på, og sykkelstyret er mer utformet som en racersykkel. Det blir nok ikke sånn at jeg gjør det i første omgang, men uti februar/mars tenker jeg, før jeg kan sykle ute, men etter å ha vent meg til mange timer i uka på sykkel. Akkurat nå vil jeg helst bare komme meg hjem og på trening. Jeg blir sprø av å sitte stille! Så kult med en sånn sykkel da...med landskap og greier Litt av en ukesplan du kjører for tiden. Ikke rart du er støl Blir spennende å se hva kropp du har til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #1343 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Så kult med en sånn sykkel da...med landskap og greier Litt av en ukesplan du kjører for tiden. Ikke rart du er støl Blir spennende å se hva kropp du har til sommeren Jada, de er absolutt greie de spinningsyklene på EVO. Du kan velge mellom landskap eller å sitte med en instruktør. Så du har alle muligheter til å få en ok sykkeløkt. Uka ble ikke helt som planlagt, jeg sovna rett etter jobb på fredag, så det ble ikke noen trening da, og jeg havna på byen i går så bare 1 spinningtime i dag. Skulle slett ikke på byen, for jeg var blakk. Brukte de siste pengene mine på cover på uteplassen vi var på. Godt jeg har mat i huset og bensin på tanken. Neste uke skal jeg være flinkere, ukeplanen ser ut som følger: Mandag: Høyreps/høyintensitet styrketrening, avsluttes med TM eller spinningsykkel for å få ut melkesyra av beina. Tirsdag: CrossTrainer og/eller TM (avhengig av hvor støl jeg er) og yoga. Onsdag: Pilates og helkroppsprogram 8-12 reps Torsdag: minimum 75 min spinning. Håper å få til 15-30 min på egenhånd før timen starter. Fredag: Being og rygg, 8-12 reps, 30 min CT eller TM Lørdag: Bryst, skuldre og armer, 8-12 reps og 2x55 min spinning Søndag: 75 - 105 min spinning, litt avhengig av når jeg kommer meg opp på søndag. Det blir en tøff uke, men tror jeg vil ha godt av yoga og pilates. Bør få inn det som en fast del av treninga. Jeg har forsøkt flere ganger, men ender alltid med å synes det er for kjedelig. På tide å bli voksen og gjøre noe fordi man har godt av det, og ikke fordi det er moro kanskje? :gjeiper: Endret 15. januar 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 15. januar 2012 #1344 Del Skrevet 15. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. januar 2012 #1345 Del Skrevet 15. januar 2012 Kjenner meg igjen i å synes yoga er kjedelig. Kanskje du kan finna noko som har liknande effekt som pilates, men som faktisk er moro? Og hvis du finner det, gi meg eit tips! Eg leiter og. Lykke til med ei ambisiøs veka som du nok gjennomfører med glans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 16. januar 2012 #1346 Del Skrevet 16. januar 2012 Når skal du legge ut bilde av kroppen, så jeg får se hva beinhardt slit gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1347 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Når skal du legge ut bilde av kroppen, så jeg får se hva beinhardt slit gjør? Jeg har ikke et særlig godt forhold til kropp, mat osv. så det kommer aldri til å skje. Har heller ikke det helt store behovet for å flashe kroppen min på internett, sånn på generell basis. :gjeiper: Endret 16. januar 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 16. januar 2012 #1348 Del Skrevet 16. januar 2012 Så mye som du trener så er jeg ganske sikker på at det dårlige forholdet ikke har rot i virkeligheten. Det andre argumentet kan jeg være mer enig i derimot. Men jeg blir nå nysgjerrig allikevel :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1349 Del Skrevet 16. januar 2012 Så mye som du trener så er jeg ganske sikker på at det dårlige forholdet ikke har rot i virkeligheten. Det andre argumentet kan jeg være mer enig i derimot. Men jeg blir nå nysgjerrig allikevel :gjeiper: Problematisk forhold til kropp, mat og trening kan komme av mange ting, og jeg har heller ikke sagt at jeg er feit. Mine problemer er temmelig komplekse, og går også på mange andre ting enn bare feit/tynn. Uten sammenligning for øvrig, se på debatten bildet av Marit Bjørgen skapte. Jeg har ikke et behov for at andre skal se bilder av min kropp og bedømme den, ettersom det ikke akkurat er særlig gunstig for mitt forhold til mat, kropp og trening. Jeg utsetter ikke meg selv for noe som gjør at jeg kan tippe over i ekstremt usunne vaner og destruktive tanker. Skjønner nysgjerrigheten din da, man blir jo nysgjerrig på dem man følger og leser om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1350 Del Skrevet 16. januar 2012 Deilig, deilig treningsøkt i dag, med høy puls på styrkeøkta. Krampa satt ikke like ille i låra i dag, så mest sannsynlig er jeg litt mindre støl i morgen enn jeg har vært de siste ukene (fingers crossed). Avsluttet med en halvtime på spinningsykkelen for å sykle ut syra av låra. Sliiiiiiiiten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 16. januar 2012 #1351 Del Skrevet 16. januar 2012 Flinking! Jeg er nok også en av dem som synes pilates og yoga er dødzzzzzzzzkjedelig. Jeg må ha fart, hopp og sprett - da er jeg i mitt ess! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1352 Del Skrevet 16. januar 2012 Flinking! Jeg er nok også en av dem som synes pilates og yoga er dødzzzzzzzzkjedelig. Jeg må ha fart, hopp og sprett - da er jeg i mitt ess! Takk! Jeg trenger musikk med litt fart i, og å røre på meg. Jeg er heller ikke akkurat noen mester i balanse og koordinasjon ettersom jeg har noen ekstra utfordringer utover det normale på akkurat det planet, noe som ikke gjør saken bedre. Men det er vel med yoga som med det meste annet, om man gjør det nok så mestrer man det bedre. Det blir aldri yndlingsaktiviteten min, til det er det for lite aktivitet, men jeg har veldig godt av den typen trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 17. januar 2012 #1353 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå har du fått meg til å tro at du ser ut som marit bjørgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #1354 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå har du fått meg til å tro at du ser ut som marit bjørgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #1355 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg liker ikke tirsdager. Greit, i dag er jeg ikke mer støl enn at jeg nok skal klare å få en ok kondisjonsøkt, og kanskje jeg til og med klarer å gjennomføre Yogaen (dog må jeg se an det litt, kan fortsatt bli en del mer støl utover dagen). Likevel ser jeg ikke lyst på å skulle løpe, det frister slett ikke å løpe, men jeg MÅ dersom jeg skal løpe til høsten. Sitter og føler på at yogatimen begynner så seint, så det blir et ork å gjennomføre den. Motivasjonen er overhodet ikke til stede, verken for løping eller for yoga. Blæh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 17. januar 2012 #1356 Del Skrevet 17. januar 2012 Egentlig synes jeg du fortjener en pause, for jeg blir helt sliten av å lese om hvor mye trener. Men siden jeg har forstått at du er et rastløst stabeist så skal jeg hjelpe deg. KOM IGJEN ENIGMA!! Dette klarer du! Det blir bedre når du bare kommer i gang med øktene! Jeg heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #1357 Del Skrevet 17. januar 2012 Egentlig synes jeg du fortjener en pause, for jeg blir helt sliten av å lese om hvor mye trener. Men siden jeg har forstått at du er et rastløst stabeist så skal jeg hjelpe deg. KOM IGJEN ENIGMA!! Dette klarer du! Det blir bedre når du bare kommer i gang med øktene! Jeg heier på deg! Hehe, takk for det. Ble bare en kort økt da, for støl for yoga og for mye å gjøre hjemme. Folk sier at overtid og husarbeid og alt mulig annet bare er teite unnskyldninger, men er man aleine så har man ingen andre til å ta husarbeidet og når man da har utsatt det lenge nok, så må man bruke litt tid på det. :gjeiper: Halvtime på mølla i dag, får gjøre det bedre i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 17. januar 2012 #1358 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Folk sier at overtid og husarbeid og alt mulig annet bare er teite unnskyldninger, men er man aleine så har man ingen andre til å ta husarbeidet og når man da har utsatt det lenge nok, så må man bruke litt tid på det. :gjeiper: Jammen meg sant det der! Uansett hvor mye vi ønsker det, så har ikke døgnet mer enn 24 timer. Og når det er overbefolket av hybelkaniner i leiligheten etter at jeg har jobbet overtid og vært sosial en uke, så kan det faktisk hende at jeg blir nødt til å ofre en treningsøkt for å få bukt med problemet. Sånn er det bare! Endret 17. januar 2012 av Vofsitofsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1359 Del Skrevet 18. januar 2012 Jøss, jeg trodde jeg begynte denne dagboka i 2011 jeg, men der tok jeg feil gitt. Vel, vel. 2010 var året for å være flink, 2011 var en nedtur, da må jeg jo ha en opptur igjen i år da. Formen i dag er faktisk helt fin, ikke noe særlig stølhet å snakke om. Jeg vil kanskje merke det litt når jeg kjører frontbøy i dag, men ikke noe som setter noen stopper for skikkelig styrketrening. Det blir helkropp i dag også, akkurat som på mandag, men denne uka kommer jeg nok til å ligge på 3x8-10 reps. Starter økta med Pilates, det kan jo bli spennende for den stakkars coremuskulaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1360 Del Skrevet 18. januar 2012 Pilates etterfulgt av helkropp styrketrening ble dagens økt. Pilatestimen var faktisk bra. Ok, det var litt pain siden jeg definitivt ikke er vant med så mye statiske øvelser, men instruktøren var flink, og det var deilig å være god og gjennomvarm før styrketreninga. Kommer til å prøve å fortsette på den timen. 2x55 min spinning på lørdag blir byttet ut med 3 t spinningmaraton med en venninne. Hun trener på Elixia og senteret hennes har 3 t spinningmaraton på lørdag med hennes yndlingsinstruktører, så da får vi se om vi har samme "smak" i instruktører og spinningmusikk da. Blir overkropp og core på SATS på morgenen fram til 13:30 før jeg tar bussen til hennes senter. Tror det blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå