Gå til innhold

Har du skjeve hornhinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei.

Jeg har akkurat fått sjekka synet mitt og påvist at jeg har skjeve hornhinner (kanskje ikke så mye - 0.5 på det ene øyet og 0.75 på det andre). Men jeg hadde en mistanke om at noe var galt med synet og at jeg trengte briller, syns hele tiden jeg ser så uskarpe kanter på ting!

Nå lurer jeg bare på om dere med skjeve hornhinner kan fortelle meg i hvilke situasjoner dere bruker briller og når det ikke er nødvendig? Jeg er ikke lang- eller nærsynt i tillegg.

Jeg ser for meg at det blir mest aktuelt for meg når jeg kjører bil (er vanskelig å se tunneler riktig!), leser (bokstavene går i kryss) og har lengre samtaler med folk (de blir veldig uklare når jeg fokuserer lenge på dem).

Takk for tips og råd ang. dette.

Skrevet

Jeg er litt nærsynt (- 0,75 på venstre og - 0,6 på høyre). Har skjev hornhinne på det venstre. Jeg bruker briller om jeg skal kjøre langt, eller evnt lastebil, der jeg visstnok må. Bruker de på skolen også når jeg må se på tavlen.

Skrevet
Heihei.

Jeg har akkurat fått sjekka synet mitt og påvist at jeg har skjeve hornhinner (kanskje ikke så mye - 0.5 på det ene øyet og 0.75 på det andre). Men jeg hadde en mistanke om at noe var galt med synet og at jeg trengte briller, syns hele tiden jeg ser så uskarpe kanter på ting!

Nå lurer jeg bare på om dere med skjeve hornhinner kan fortelle meg i hvilke situasjoner dere bruker briller og når det ikke er nødvendig? Jeg er ikke lang- eller nærsynt i tillegg.

Jeg ser for meg at det blir mest aktuelt for meg når jeg kjører bil (er vanskelig å se tunneler riktig!), leser (bokstavene går i kryss) og har lengre samtaler med folk (de blir veldig uklare når jeg fokuserer lenge på dem).

Takk for tips og råd ang. dette.

Jeg har det akkurat det samme som deg og bruker brillene stort sett hele tiden. ;)

Skrevet

Jeg bruker mine hele tiden. Ikke fordi jeg tenger det, men fordi det er det enkleste.

Merker jeg egentlig kun trenger dem når jeg leser, ser på TV og programmet er tekstet, eller når jeg kjører bil.

De er også ganske greie på skolen da skriften på tavlen flyter ut uten dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...