Gå til innhold

bryllupstema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 2010 bruder og alle andre bruder, selvfølgelig

Hva har dere valgt som tema for bryllupet deres? Vi har valgt farge tema. Fargene er hvitt, sølv og lavendel. Fargene skal vise seg i blomster, invitasjoner og andre trykk saker, pynting osv. Tenkte å ha lavendel hjerte sjokolader ved hver kuvert.

Skrevet

Vi gifter oss på fjellet, har derav valgt fjellet/skogen som "tema". Fargene blir hvitt, brunt, grått, grønt og noe sølv. Pynten kommer til å bli laget av tørre kvister, eine, mose og hvite blomster.

Skrevet

vi skal ha fargetema hvitt, sølv og lavendel/syrin/lilla. :jepp:

Skrevet
vi skal ha fargetema hvitt, sølv og lavendel/syrin/lilla. :jepp:

Hei! Ser dere har valgt samme farger som oss!! Er kjempe fint!!!!Har du bestemt deg for blomster? Tar imot tips på blomster som har disse fargene :) Hvordan skal du få inn lavedel fargen ellers??

Skrevet

Vi skal ha hvitt og sølv :) Masse hvite roser, sizoflor-løper i sølv over hvite duker og små glass-perler søm strøs i mellom vaser og lys. Tror det blir kjempe fint!!

Kommer mest sannsynlig til å dekke sofaer/stoler med hvitt stoff for å skape best mulig helhet, men må se an litt hvor dyrt det evt blir (og hvor nødvendig det er) Det var jo dette budsjettet da... :sjenert:

Vurderte lilla også faktisk, men i og med at jeg bare vil ha roser, så var det ikke noe vits i å blande inn den fargen.

Men lilla passer utrolig fint sammen med sølv og hvitt!

Skrevet

Hos oss blir det rødt og hvitt, med en litt varm gråtone til trykksaker osv (gråtonen er også brukt på nettsiden vår).

Rødfargen var det min kjære som gjerne ville ha. Jeg synes lilla er fint, men det ville ikke han ha, så da ble det rødt (dette er den eneste tingen han har hatt en sterk formening om, så da fikk han viljen sin) :)

Gjest Ane Marte
Skrevet

Hei!

Vi skal ha fargetema hvitt, champagne og isblått. Jeg hadde litt lyst på gammelrosa, men forloveden min elsker blåfargen så det ble dét ;)

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få inn den blåfargen i buketten, det veit blomsterforhandleren bedre enn meg :P Som bruk av champagnefargen vil jeg bruke gule roser og ellers pynt i champagne, og kjolene til brudepikene (mine 7 voksne venninner) blir mest sannsynlig champagne. Forloveren min tenker jeg skal ha blå kjole. De 8 får egentlig velge litt hvilken farge de vil ha tror jeg. Kan være det blir omvendt også ;)

På brudekjolen min er mønsteret champagnefarget med små små krystaller.

Har lyst til å dekke stolene med hvitt stoff og evt. et champagnefarget stoff som sløyfe. Kanskje litt standard men jeg tenker det blir fint. Det er jo mye en kan gjøre mht dekorasjonene og fargene. Trykksakene skal også være hvitt, champagne og blått. Mtp at jeg er fotograf og min forlovede er grafisk designer lager vi og trykker de opp selv.

Jeg synes det er vanskelig å bestemme fasong etc. på brudebuketten. Forloveren min bor i Oslo for tiden (jeg bor i Trondheim), så vi har ikke fått gjort noe planlegging sammen. Får heldigvis hele gjengen opp hit til navnefesten til sønnen min i februar så da går vel skravla uten stans tenker jeg hehe.. ;P jeg er førstemann ut med mann og barn i gruppa så alt er nytt og veeeldig interessant :P

Håper alle har hatt en knallstart på det nye året!

Skrevet

vi har valgt fargetema.... blir hvitt og svart siden d er fargene på kjolen min... vi skal oxo gifte oss på høsten så det blir noen innslag av høst oxo.....

Skrevet (endret)
Vi gifter oss på fjellet, har derav valgt fjellet/skogen som "tema". Fargene blir hvitt, brunt, grått, grønt og noe sølv. Pynten kommer til å bli laget av tørre kvister, eine, mose og hvite blomster.
Åååh, det høres så usannsynlig nydelig ut! Selv bestemte jeg meg for mange, mange år siden at når jeg gifter meg en gang i tiden skal det være svart, hvitt og sølv som er greien. Har hatt mine vingle-perioder der jeg setter opp forskjellige fargeskjema (spesielt når venninner sier "Du som er så flink med farger ..." begynner jo jeg å tenke "Hm, jeg vil og ha dette fargeskjemaet! Pent, pent, pent!").

Har en tante som jobber som blomsterdekoratør og ellers er veldig kreativ, så hun setter mer enn gjerne opp "prøvebuketter" for meg når jeg hjelper venninner med fargetema. Burde nesten vært bryllupsfikser, jeg, for jeg elsker å hjelpe til med å arrangere bryllup, men jeg skal forhåpentligvis ikke ha mer enn ett selv! :P

Til lavendel/syrin etc.-jentene: Om dere sliter med blomstene har jeg noen forslag (overraskelse!):

Lavendelroser (mange blomsterbutikker har lyselilla roser, et strålende alternativ til lavendelblomster), lilla lisianthus og hvit alstromeria med magnoliablader sammen er en vakker bukett. et annet alternativ er mørkelilla Callas, hvite minicallas (med lilla kjerne!), hvite roser, grønn Hydrangea, lavendelphlox og lavendelfreesia. Eller noe sånt: http://www.polyvore.com/vera_wang_sheer_ve...hing?id=5099796

Endret av Eplefe
Skrevet

Vi skal ha gammelrosa og skoggrønt. Og det ble valgt fordi jeg ikke kom på noe annet. :) Men jeg tror ikke jeg klarer å gjennomføre det i invitasjoner, bordkort og sånt. Invitasjonene ser ut til å bli i grønt og gull. :fnise: Jeg ønsker egentlig bare å ha det romantisk og lyst og lett, så det meste faller nok på plass.

Skrevet

Vi hadde sølv og lyseblå som tema. Hadde da blå hortensia og hvit orkidé i buketten min. :rødme:

Skrevet (endret)

Vi skal ihvertfall ha hvit og sølv, og kaken er bestilt i de fargene. Brudebukett har jeg ikke valgt ennå, men blomstene i den avgjør den siste fargen. Må nesten se hvilke blomster som er i sesong, har ikke helt rukket å titte på buketter ennå. Håper på vinrød med litt rosatone. Egentlig har jeg lyst på peoner i buketten, men har liksom ikke lyst på babyrosa bryllup sånn ellers. Men "alle" har jo mørkerøde roser, så det hadde kanskje vært deilig med en avveksling? :ler:

Endret av Mara Jade
Skrevet
Vi hadde sølv og lyseblå som tema. Hadde da blå hortensia og hvit orkidé i buketten min. :rødme:

Holdt buketten fint? Jeg har lyst på hortensia, lavendelfaget, i buketten, de som skal lage buketten ville ikke anbefale det, pga hortensiaen visner så fort.. Men jeg tror jeg velger d likevel

Skrevet
Holdt buketten fint? Jeg har lyst på hortensia, lavendelfaget, i buketten, de som skal lage buketten ville ikke anbefale det, pga hortensiaen visner så fort.. Men jeg tror jeg velger d likevel

Min holdt veldig fint. Det er kanskje et triks å sprute litt vann på den i løpet av dagen, men jeg hadde ingen problemer med den i det hele tatt. Vi hadde også hortensia som bordpynt som var kjøpt i potteplanter - de holdt også kjempebra. Faktisk bedre enn de i buketten, som var slike dyre ''stilker'' kjøpt på blomsterforretning.

Skrevet

Her skal alt av blomster vaere i rosa, for det meste veldig mork, "tropisk" rosa (fuchsia). Resten er hvitt.

Skrevet

tror det bli grønn,sølv og hvit.er en stund til jeg er brud så det er ikke helt bestemt enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...