*Enigma* Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #581 Del Skrevet 24. juni 2010 Høres ut som om du har det veldig deilig. Absolutt! Har det veldig bra her, og bare nyter opplevelsen. Høres supert ut! Kos deg videre i varmen! Jepp, best vacation, ever! I dag har jeg ikke gjort noe som helst, annet enn å late meg på en solseng ved bassengkanten. Ok da, en løpetur og en tur på hotellets gym også, men utover det har jeg ikke gjort noe som helst. I morgen skal jeg se Portugal - Brasil også får vi se hva annet vi finner på, vi må få med oss Steamboat cruise før jeg forlater New Orleans, men vi har fortsatt to dager å gjøre det på. Ellers ingen store planer, bare slappe av og nyte ferien, varmen og søtt selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 25. juni 2010 #582 Del Skrevet 25. juni 2010 Høres ut som om ferien går bra nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. juni 2010 #583 Del Skrevet 25. juni 2010 Nyt feriedagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #584 Del Skrevet 27. juni 2010 Høres ut som om ferien går bra nå Den har definitivt sine Up's, selv om den har sine down's også. NY i morgen! Nyt feriedagene. Jeg nyyyyyter! I morgen reiser jeg til NY, får 8 dager der, og de skal fylles med mye moro! Tror aldri jeg kommer til å bli klok på enkelte mennesker ... Hva får dem til å tenke, si og handle som de gjør, og hvorfor skal jeg alltid havne midt i det hele? Er det bare karma som er bitch? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. juni 2010 #585 Del Skrevet 27. juni 2010 Skal vi bytte liv, eller? Bare for de neste 10 dagene altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #586 Del Skrevet 6. juli 2010 Home, sweet home! Slitsom hjemtur, ettersom vi satt i 2,5 inne på flyet og ventet pga. tekniske problemer. Veldig festlig i varmen, det begynte jo etterhvert å bli ganske seint ettersom vi ikke fikk tatt av før 22:30 og alle ville bare komme seg av gårde. Mens vi satt der var det også to biler som kræsjet på highway-en og tok fyr, dermed fikk vi litt action mens vi ventet. Ferien har vært utrolig! Beste ferien noensinne, tross noen nedturer. Nå skal man slappe av litt før jobb fra 20 - midnatt. Godt å være hjemme igjen etter 4,5 uke med hoteller og restaurantmat. Fryktelig lei nå, men skulle gjerne vært i NY bare litt lenger, det er jo hetebølge der nå, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å ligge på Manhattan beach og slappet av og sett på livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. juli 2010 #587 Del Skrevet 6. juli 2010 Velkommen hjem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #588 Del Skrevet 6. juli 2010 Velkommen hjem!! Takk! Sitter på jobb og er dødssliten. Akkurat nå angrer jeg som en hund på at jeg påtok meg jobbing i dag. Fikk også nettopp melding fra mamma om at farmor har fått lungebetennelse, og at pappa har reist innover. Det vil vel si at hun er temmelig dårlig tipper jeg. Stakkars, skrøpelige farmora mi. Hun har ikke lyst til å leve lenger heller, så jeg frykter for at hun kanskje aldri får kortet mitt fra NY. Ergo er stemningen rimelig laber her akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 6. juli 2010 #589 Del Skrevet 6. juli 2010 Velkommen hjem! Så trist å høre om farmoren din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #590 Del Skrevet 7. juli 2010 Velkommen hjem! Så trist å høre om farmoren din! Takk! Deilig å være hjemme, selv om det er litt hardt å være tilbake i hverdagen igjen. Har "heldigvis" ikke hørt noe mer angående farmor, skal få oppdatering fra mamma når hun snakker med pappa seinere i dag. No news are good news, forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #591 Del Skrevet 7. juli 2010 Fikk nettopp melding fra mamma angående farmor. Det er lite håp om at hun kommer til å bli bedre. Sånn det er nå virker det som om hun har gitt opp, og nærmest ser på dette som en mulighet til å slippe. Ikke noen stor overraskelse egentlig, jeg har jo ikke orket å besøke henne alene fordi hun bare snakker om at hun ønsker å dø. Dermed har det også blitt veldig få besøk fra meg, dessverre. Hun er den siste av besteforeldrene mine jeg har igjen, og den jeg kanskje kjenner meg best igjen i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 7. juli 2010 #592 Del Skrevet 7. juli 2010 Huff da, krysser fingre og tær for at bestemoren din klarer å klamre seg fast til livet i noen år til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #593 Del Skrevet 7. juli 2010 Huff, så trist da! Man vil jo at de skal leve, men hvis de ikke har det noe bra og helst vil slippe, så må man kanskje være "glad" for at de etterhvert slipper unna. Det var sånn da morfar døde. Han hadde det ikke noe bra, lå bare der og hadde det vondt, og da var det godt da han endelig slapp unna. Men det var jo trist. Ville jo helst at han skulle levd fremdeles... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #594 Del Skrevet 7. juli 2010 Huff da, krysser fingre og tær for at bestemoren din klarer å klamre seg fast til livet i noen år til!! Takk, Lipstick. Selv om det er vondt og trist for oss, så håper jeg faktisk hun får slippe nå. Hun har selv ønsket å dø de siste 5-6 årene. Hun hater å være på hjemmet hun er nå, hater å være totalt hjelpeløs og føler seg ydmyket over å måtte ha hjelp til å gå på do. Jeg har ikke lyst tl å miste henne, men samtidig innser jeg at det er best for henne, og at det er dette hun selv ønsker. Huff, så trist da! Man vil jo at de skal leve, men hvis de ikke har det noe bra og helst vil slippe, så må man kanskje være "glad" for at de etterhvert slipper unna. Det var sånn da morfar døde. Han hadde det ikke noe bra, lå bare der og hadde det vondt, og da var det godt da han endelig slapp unna. Men det var jo trist. Ville jo helst at han skulle levd fremdeles... Sant det du sier, Purple, så for hennes skyld håper jeg hun får slippe nå. Det er det hun selv ønsker, når det er så alvorlig at faren min blir i Oslo i natt, så regner jeg med at det går mot slutten for henne. Er fryktelig usikker på om jeg skal dra og besøke henne eller ikke. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har sett henne på evigheter, rett og slett fordi jeg ikke har orket å være der alene. Mest sannsynlig vil hun ikke vite at jeg er der dersom jeg drar, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å se henne så liten og syk ... Samtidig så tenker jeg at tenk om hun faktisk vet at vi er der ... Vondt at dette skulle skje med 3 av besteforeldrene mine. Den eneste som ikke var syk da han døde var farfaren min som døde brått og fullstendig uventet da jeg var bitteliten. Både mormoren min og morfaren min døde sakte av sykdom og det var grusomt å se dem bli svakere og svakere og bare forsvinne. Om de visste at vi var der på slutten aner jeg ikke. Mamma mente at farmor ikke ville vite at jeg var der, så det måtte i så fall være for min egen skyld at jeg dro. Jeg er så redd jeg vil angre om jeg ikke drar ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #595 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg dro og besøkte morfar før han døde. Søstera mi ble også med, selv om hun måtte reise langt (han bodde i Elverum), og mamma var der allerede. Så jeg var ikke alene med ham. Tror ikke jeg hadde dratt om det bare var meg. Hadde ikke "turt" det liksom. Han visste at vi var der da, og jeg syntes det var godt å få sett ham. Hadde ikke sett ham på flere år, og jeg tror jeg hadde angret litt om jeg ikke hadde dratt. Men det var rett og slett j***** å se ham ligge der. Liten og tynn, kunne ikke snakke, hadde vondt for å puste. Det var liksom ikke morfar. Morfar var alltid en stor blid kar, med stor mage. Ordentlig bestefar liksom. Og det er sånn jeg vil huske ham. Jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg besøkte ham. Men det er jo bare du selv som vet hva som føles riktig for deg. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #596 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg dro og besøkte morfar før han døde. Søstera mi ble også med, selv om hun måtte reise langt (han bodde i Elverum), og mamma var der allerede. Så jeg var ikke alene med ham. Tror ikke jeg hadde dratt om det bare var meg. Hadde ikke "turt" det liksom. Han visste at vi var der da, og jeg syntes det var godt å få sett ham. Hadde ikke sett ham på flere år, og jeg tror jeg hadde angret litt om jeg ikke hadde dratt. Men det var rett og slett j***** å se ham ligge der. Liten og tynn, kunne ikke snakke, hadde vondt for å puste. Det var liksom ikke morfar. Morfar var alltid en stor blid kar, med stor mage. Ordentlig bestefar liksom. Og det er sånn jeg vil huske ham. Jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg besøkte ham. Men det er jo bare du selv som vet hva som føles riktig for deg. Håper du finner ut av det. Jeg så også morfaren min og mormoren min dø sakte, men sikkert. Bildet av mormoren min på slutten står fortsatt veldig klart for meg. Jeg var "bare" 11-12 år da hun døde, og hun så jo mer død enn levende ut på slutten, og jeg så henne også etter at hun var død. Det er egentlig ikke sånn jeg ønsker å huske henne. Det samme med morfar egentlig, jeg var en god del eldre da han døde, men jeg husker hvor vondt det var da jeg så ham siste gangen. Så ham samme dag som han døde, han var i live da jeg dro, men resten av familien dro opp igjen senere på dagen og jeg nektet plent å være med. Orket ikke se ham sånn som han var da. Har snakket med mamma nå, pappa mente jeg ikke burde komme, for mamma hadde spurt. Mamma mente også at jeg kanskje burde la være, og at det ikke var snakk om at jeg skulle dra dit alene. Skulle jeg dra dit så måtte det være mens pappa var der, så hun mente jeg fikk sende melding til pappa og høre med ham når han skulle dit og hvor lenge han skulle bli, sånn at jeg eventuelt kunne ta turen mens han var der. Jeg synes det er fælt om jeg ikke skal se henne før hun dør, samtidig så har jeg reagert ganske sterkt på å se besteforeldrene mine så skrøplige og syke før. Men tror nok jeg vil angre om jeg ikke drar, for selv om jeg synes det er fælt å ha sett de andre besteforeldrene mine på den måten, så har det vært greit å si farvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. juli 2010 #597 Del Skrevet 7. juli 2010 Det er så vanskelig det der. Uansett hva du velger å gjøre er det det riktige for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #598 Del Skrevet 7. juli 2010 Takk for innspill! Setter enormt stor pris på det. Er så utrolig frustrert over at ting ble som de ble for farmor, at hun skulle ende opp på denne måten. Farmor som var så sprek fram til hun fikk hoftebensbrudd og plutselig ikke klarte seg selv lenger. Hun som var så selvstendig, for så å sakte, men sikkert bli dårligere og dårligere etter at hun måtte flytte på sykehjem. Hvordan hun tydelig ble dårligere og mer glemsk for hver gang vi så henne. Hater at hun selv var klar over hvor mye dårligere hun ble. Hvor frustrert og lei seg hun var over at hun ikke klarte seg selv og ikke husket. Det å være så klar over at du er surrete og glemsk må være helt grusomt! Har bestemt meg for å besøke henne dersom pappa er hos henne enten i morgen tidlig, eller kommer innom tidlig nok i morgen kveld til at det er noe poeng å dra dit. Tror jeg vil angre fryktelig om jeg ikke gjør det. For selv om det var fryktelig vondt å se mormor og morfar så syke, så er jeg glad for at jeg fikk sagt farvel, og tror jeg ville hatt det fryktelig vondt med meg selv om jeg ikke hadde fått gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 8. juli 2010 #599 Del Skrevet 8. juli 2010 Velkommen hjem, trist å høre om farmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #600 Del Skrevet 8. juli 2010 Takk lucy. Isj, som om dagen min ikke var kjip nok fra før med tanke på farmor og at jeg er så trøtt og sliten at jeg omtrent stuper, så får jeg vite at J mest sannsynlig flytter til Tromsø ... Ser ut til at han får jobbtilbud i Tromsø nå. For all del, jeg er happy for hans skyld, men ikke fullt så happy for egen del ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå