Gå til innhold

Hvor mye skal du spare i 2010?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve 5000 i måneden i år. Det er halvparten av hva jeg har igjen etter faste utgifter. Skal altså prøve å spare like mye som jeg bruker på meg selv til mat og klær, kultur og ferie etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal prøve 5000 i måneden i år. Det er halvparten av hva jeg har igjen etter faste utgifter. Skal altså prøve å spare like mye som jeg bruker på meg selv til mat og klær, kultur og ferie etc.

Har ikke fast sum i måneden, men setter over 20 000 på BSU nå i januar og skal ha 50 000 mer på vanlig "sparekonto" når året er omme. Sparer alt fra en tusenlapp i måneden til mer enn det tidoble når skattepengene/feriepengene kommer. Sparer i tillegg noe utenom til reiser osv, men det er jo penger som brukes opp underveis. Så totalt er målet ca 70 000 spart i 2010.

Skrevet

Skal spare 10 000kr de 2-3 første månedene. Etter det vet jeg ikke helt,flytter inn i nytt hus,men nye utgifter osv. så må nesten se det litt ann,men skal ihvertfall klare 2000-3000 i måneden :)

Skrevet

Tenkte å prøve å spare 1000-2000 i mnden, men er ikke bare bare å spare når man er student! :(

Skrevet
Tenkte å prøve å spare 1000-2000 i mnden, men er ikke bare bare å spare når man er student! :(

Nei,er utrolig vanskelig. Men uansett hvor mye man sparer ,om det er 200 eller 2000,så hjelper det på! :)

Skrevet

Skal vel prøve å spare minst 50 000, men de kommer til å bli brukt på hovedsakelig reiser. Så pengene blir jo borte igjen etterhvert.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har planer om å spare et sted mellom 80-100 000 i året som kommer, som forhåpentligvis skal brukes til å reise med til neste år. Blir hardt kjenner jeg, har blitt vant til et altfor høyt forbruk i året som har gått!

Skrevet

Jeg alene satser på å spare 5000,- pr mnd.

Mannen sparer også litt, men jeg er ikke sikker på hvor mye.

Når feriepenger og skattepenger kommer, så blir disse brukt til reise i år, og dermed ikke spart slik de vanligvis blir

Skrevet

Skal prøve å spare ca 10 000 kr, som student vil jeg nok ikke klare mer.

Skrevet
Hvorfor driver dere og sparer slik?

For å ha penger i baklommen hvis noe uventet skjer som koster mye penger. Man sparer for å kunne reise osv. Er mange grunner til å spare penger :)

Skrevet

Jeg skal spare minst 5000 kr i måneden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg sparer til pensjon, og så jeg skal slippe å selge leiligheten osv hvis jeg skulle bli arbeidsledig. Jeg ønsker ikke å jobbe til jeg er 67, eller av bare minstepensjon når den tiden kommer.

Skrevet

Jeg skal prøve å spare mer enn jeg gjorde i fjor. Ikke sett på hvor mye enda men se hvor mye jeg klarer. Jeg skal prøve å spare en del når jeg får stipendet denne måneden. Betale ned litt gjeld og spare.

Skrevet

Vi skal spare 10 000 i mnd og alt av ekstra penger som feks bonuser, feriepenger og skattepenger skal også spares.

Skrevet

Sparte 15500kr på BSU i fjor og ca 15000kr utenom det.

Prøver på det samme i år :)

Skrevet
Sparte 15500kr på BSU i fjor og ca 15000kr utenom det.

Prøver på det samme i år :)

Hvorfor sparte du ikke 20000 på bsu? Det kunne man jo som første år i 2009

On topic:

Jeg håper å spare en 500.000-600.000 i 2010

Skrevet

I år hadde jeg planer om å spare minst 80.000 kr, men har kun spart 25.. Neste år har jeg som mål å faktisk klare å spare minst 80.000. Det er et snitt på 6666 kr i måneden. Ikke sikkert jeg kommer til å spare så mye hver måned, men får ca. 30.000 i feriepenger også, og alt det skal i sparekassa! :)

Skrevet

Jeg sparer for å ha litt startkapital til jeg og kjæresten min kjøper oss hus/ leilighet.. Venter bare på å få meg større fast stilling, men i og med at jeg jobber ganske mye allerede, så er det litt greit å spare synes jeg, i og med at jeg har lite faste utgifter. Ellers bruker jeg bare opp alt på klær, sko og sjokolade :P

Skrevet
Jeg håper å spare en 500.000-600.000 i 2010

Oj! Ikke rart eksfinansministeren gaper på bildet ditt. Du må være en av de hun misliker intenst (men elsker å ta skattepenger fra) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...