Gå til innhold

Foretrekker katten kaldt eller lunkent vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg bare lurer litt..

For jeg vet at de foretrekker romtemperert våtfor..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man bruker lunkent vann fra springen, kan det være farlig. Spes dersom man har gamle rør.

Skrevet

Prøv og finn en balanse mellom lunket og kaldt vann, da det kan være vondt for katten å drikke kaldt vann om den har hull i tennene sine som du kanskje ikke vet om.

Skrevet

Jeg gir alltid kaldt vann. Vannet blir jo romtemperert på fem minutter uansett. Skifter vann to ganger per døgn.

Skrevet

Mine katter foretrekker å drikke rennende vann fra springen når vi er hjemme, og ellers drikker de vann fra vannforntenen, som står på kjøkken. Vannet i springen er isende kaldt, mens vannet i fontenen er romtemperert. Fyller på kaldt vann i beholderen hver dag, og tar totalvask av fontenen et par ganger i uka.

Gjest negasjon
Skrevet

Romtemerert vann er best, også for oss mennesker. Kroppen bruker energi for å varme opp vannet i magen. Men en frisk katt tåler det meste så jeg ville ikke bekymret meg så mye for det.

Rengjøring av skålene er viktigere enn tempen på vannet.

Skrevet

Her i huset er det kaldt, friskt vann som gjelder. Jeg skifter 2-3 ganger daglig, likevel hender det ofte at hun står og venter mens jeg skifter i vannskåla, og "hiver" seg over den. Ellers er kaldt vann direkte fra springen godt. Har faktisk ikke sett henne drikke ute enda.. Pinglefrøkena mi.. :ler: Våtfor er uaktuelt med mindre det er romtemperert og rett fra nyåpnet porsonspakke. Men så er det heller ikke bra å gi dem kaldt våtfor.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvis man bruker lunkent vann fra springen, kan det være farlig. Spes dersom man har gamle rør.

Om du tåler vann fra springen så tåler vel katten det og

Skrevet
Om du tåler vann fra springen så tåler vel katten det og

Varmt vann fra gamle rør kan gi kobberavleiringer. Avsette metall på en måte. Jeg drikker aldri lunkent eller varmt vann fra springen. Da koker jeg det først.

Gjest Bianca26
Skrevet
Varmt vann fra gamle rør kan gi kobberavleiringer. Avsette metall på en måte. Jeg drikker aldri lunkent eller varmt vann fra springen. Da koker jeg det først.

Men er vel best å ha nye rør.

Skrevet
Men er vel best å ha nye rør.

Nå begynner jeg å lure på om du ikke tenker lenger enn nesetippen... Er ikke alle som har nye rør. Det finnes mange eldre boliger og spesielt eldre boligblokker/boligkomplekser som har gamle rørsystem.

Skrevet

Fyller alltid kaldt reint vann,det blir jo temperert ganske fort ;)

Gjest Bianca26
Skrevet

Syns i det hele tatt det er teit å diskutere hva katten liker best og ikke. Vi mennesker har individuell smak, hvorfor skal ikke også katter kunne ha det? Katter har ihvertfall veldig individuell personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...