Gå til innhold

BAND

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen gode musikk band i Akershus området som kan spille på brudefesten ?. Hva ligger gjennomsnitt pris på ?

8)

:hjerte: Gifter meg 28. februar 2004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:oops: :oops: :oops:

Mente bryllupsfesten..... :oops:

Skrevet

Har hørt at prisene ligger nærmere 10.000,- :o for en ok band.

Vi har valgt DJ, send meg pm hvis det er aktuelt med DJ :)

Skrevet

Vi valgte noen fra Rælingen. De spiller imidlertid over et ganske så stort område. Vi hadde dem fra kl 14 til kl 02. De var to stykk, kjempeflinke (gjestene skrøt skikkelig av dem, jeg husker ikke). De skulle ha 7000,- for jobben - pluss en liten matbit...

Send meg en pm om du vil vite mer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det hadde jeg mye giddi å bruke penger på!! Er det mulig da??

Er da mye enklere å bruke kassettspilleren. Kan bare ikke fatte alt dette oppstyret pga et bryllup? Var i et bryllup her i sommer hvor de hadde løst dette helt genialt. Da de hadde tidenes råeste bilstereo og brukte den, koblet til mange små bilstereohøytallere rundt i lokalet. Vart kjempebra lyd! Kosta ikke ei krone! Spilte Abba plater og dansa på borda og kasta chillinøtter til vi ble jagd hjem vi

Skrevet
Spilte Abba plater og dansa på borda og kasta chillinøtter til vi ble jagd hjem vi
:roll:

Nåja, ikke heelt slik jeg ser for meg bryllupsfesten min gitt..

Forøvrig er jeg enig med deg, man MÅ ikke ha band til mange tusen kroner for at det skal bli en hyggelig fest. Vi kommer sannsynligvis til å ha en som er ansvarlig for musikken (en bekjent, altså ikke innleid "proff" DJ), musikkutstyret blir en laptop, høytalere samt en haug med mp3'ere for enhver smak. Vi ønsker det sånn, men jeg har absolutt forståelse for at noen ikke syns det blir det samme uten livemusikk! ;)

Skrevet

Vi hadde en duo fra Asker. Vi var kjempefornøyde. De spilte polonaise, brudevals og dans. Og reporoaret var alt mulig av par-dans. Tom. salsa var de innom. Kjempegøy.

Jeg anbefalte dem til en kollega. Hos henne spilte de fra gjestene ankom lokalet, taffelmusikk til middagen, og etterpå tilsvarende som hos oss.

Tror de tok 5000 for kvelden (kom 21-21.30 og spilte til 02.30), og 6000 for "hele selskapet".

Og etter å ha vært i flere bryllup med ulike løsninger på musikken, så er jeg helt klar på at levende musikk er mye mye mer stemningsskapende enn anlegg. Jeg hadde ikke nølt med å gjøre det samme igjen. Og jeg anbefaler gjerne denne duoen videre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde storband vi, skal si det svingte! Koster mellom 20-25.000. Vi synes det var verd det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var i et bryllup å Grefsenkollen restaurant i Oslo lørdag den 30.08.03. Der hadde de leid inn en mann med gitar og flott stemme. På de fleste av sangene hadde han et komp bak. Han fungerte også som DJ deler av kvelden og dette var også vellykket. Dansegulvet var fullt nesten hele kvelden! Jeg har ikke noe telefonnummer for hånden med du kan sikkert kontakte Grefsenkollen restaurant å høre om de har telefonnummeret. Jeg mener at prisen var kroner 4.000,- og det kan vel ikke være så ille? :briller:

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan anbefale en råflink musiker! Han spiller og synger noe for enhver og klarer å få "alle" opp på dansegulvet og han er vel verdt de 5.500,- han tar!! Send meg en PM, hvis interessen fortsatt er der!

Skrevet

Det behøver ikke være et helt band for at det skal låte bra nei. Min mann låter som et helt orkester helt alene :ler: Han spiller alt fra vals via DDE og Jan Teigen til contry og ballader, har spilt i maaaange bryllup. Han tar kr.4000,- og er vel verdt pengene. Vi hadde en velkjent musiker i vårt bryllup (siden musikken er uhyre viktig for min mann) men DET var ikke vellykket dessverre... Selv om han er en dyktig musiker, "svingte" det ikke, så min mann var utrolig skuffet. Dermed ble det mye mer liv utpå natten da musikeren pakket sakene sine og vi fikk satt på CD-spilleren! Jeg er forsåvidt enig i at live-musikk (GOD livemusikk) er mer stemningsskapende, men jeg hadde ikke øst ut 10-tusner av kroner på det! Lykke til i jakten på god musikk :D

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er også mulig å bruke et bookingbyrå. Da kan du ofte få høre et opptak med artisten på forhånd.

Skrevet

Jeg er i den heldige posisjon at min far spiller i band selv så han samler opp noen av sine venner (Jeg fikk velge mine favoritter) og får laget et band for anledningen. Det blir utrolig koselig.

Min fars band må man regne med å betale 7 000 for på et bryllup (Bryllup er ofte dyrere enn vanlige fester siden de spiller i lengre tid). Jeg tror dette er omtrent normal pris for et rimelig ordentlig band på ca. 5 personer.

For meg er musikken omtrent det viktigste på hele bryllupsfesten og jeg kunne aldri livet ha tenkt meg å ha en CD-spiller gående i mitt eget bryllup, men det har jo noe med at jeg er så oppfostra på danseband og stemningsskapende musikk. For andre er det vel neppe fullt så viktig...

Skrevet

Vi har en bekjent som skal spille for oss..Kan synger bra og spiller på keyboard..Han tar 3000for å spille..Men vi får det nok billigre..

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...