Gjest Borghild Skrevet 31. desember 2009 #1 Del Skrevet 31. desember 2009 Hvorfor skriver/sier mange nyte alkohol? Vi skal nyte alkohol til maten. Syns det høres så utrolig teit ut! Hvorfor ikke bare si "vi skal drikke alkohol til maten"? Syns det høres mye bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. desember 2009 #2 Del Skrevet 31. desember 2009 Nå gjetter jeg bare, men kan det være fordi ordet "drikke" sammen med ordet "alkohol" ofte er sidestilt med fyll og festing? "Skal du drikke i helga?" Om man nyter alkohol, så gjør man det klart at det er et glass og to til maten, ikke fyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #3 Del Skrevet 31. desember 2009 Nyter man smaken, brisenheten eller begge deler? Er det å nyte alkohol et ironisk utsagn om at man egentlig kun drikker for smakens skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #4 Del Skrevet 31. desember 2009 Nå gjetter jeg bare, men kan det være fordi ordet "drikke" sammen med ordet "alkohol" ofte er sidestilt med fyll og festing? "Skal du drikke i helga?" Om man nyter alkohol, så gjør man det klart at det er et glass og to til maten, ikke fyll. Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. januar 2010 #5 Del Skrevet 1. januar 2010 Nå gjetter jeg bare, men kan det være fordi ordet "drikke" sammen med ordet "alkohol" ofte er sidestilt med fyll og festing? "Skal du drikke i helga?" Om man nyter alkohol, så gjør man det klart at det er et glass og to til maten, ikke fyll. Jeg ser det slik. Om man nyter alkohol, så drikker man selvfølgelig alkohol, men formålet med drikkingen er ikke å bli full. Jeg er i hvert fall aldri vært på en fest hvor noen har sagt de skal "nyte alkohol." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #6 Del Skrevet 1. januar 2010 Det er deilig med en øl, vin til maten. Men det er også deilig å bli litt brisen. Fyll gir bare hodepine og dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå