Tabris Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er bekymret for gamlepus nå. Hun er ute og jeg vet av erfaring at hun ikke kommer inn før i morgen siden hun blir livredd rakettene (selv om jeg har vært ute og ropt på henne flere ganger). Men nå er det jo rundt 10-11 minusgrader ute. Hvor stor er sjansen for at hun fryser i hjel i løpet av natten, siden hun ikke tør komme inn? Jeg har et hus til henne ute som jeg vet hun ligger i, det er isolert med et ullpledd i. Men jeg vet ikke om hun er der nå, hun er kanskje så redd at hun tør ikke gå inn dit engang.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 Hun klarer seg nok siden hun er vant til å være litt ute? Våre to katter kunne krype under huset og der var det kaldt, og noen netter kom de ikke hjem selv om det var over 20 minus ute. Jeg husker vi bekymret oss, men dagen etter kom de ut fra en uisolert kjeller.Det eneste de fikk ly for der, var vind men ikke kulde. Det verste styret med raketter gir seg vel cirka 01, og da kryper hun nok inn i huset sitt. Her er de også begynt å skyte allerede. Jeg lurer på om det er for ungene sine eller for seg selv...irriterende er det i alle fall.
Tabris Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2009 Takk for litt beroligende ord, jeg får håpe at det ordner seg! Det stemmer jo at de er gode til å finne seg steder å krype under. Og, ja, hun er vant til å være mye ute, men det er jo ikke så ofte det er så kaldt her som det er nå.
Gjest farge Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Det er ikke gøy når kattene ikke kommer seg inn på denne kvelden, men hun har visst vært ute en vinternatt før og opplevd raketter? Jeg ville vært mer bekymret om det var en ungkatt som kan bli skremt langt avgårde. Så lenge hun ellers har matlyst tror jeg ikke alder har så mye å si og heller ikke at det er over ti minus nå, enn så lenge hun er vant til å være ute.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #7 Skrevet 31. desember 2009 Hvorfor det? Beklager, må være lov å spøke litt når man er brisen. Tanken var jo at katter elsker panser og kunne være i ly under biler som er varme etter å nylig ha blitt parkert. Dersom du virkelig er bekymret hadde det jo bare kostet bensin (og miljø) å gi den litt varme om den hadde behovet. Det var derimot mest ment som en spøk, og ikke en oppfordring.
Tabris Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2009 Det er ikke gøy når kattene ikke kommer seg inn på denne kvelden, men hun har visst vært ute en vinternatt før og opplevd raketter? Jeg ville vært mer bekymret om det var en ungkatt som kan bli skremt langt avgårde. Så lenge hun ellers har matlyst tror jeg ikke alder har så mye å si og heller ikke at det er over ti minus nå, enn så lenge hun er vant til å være ute. Joda, hun har opplevd både raketter og vinternetter før. Det er bare sjelden det er så kaldt som nå ute. Men, ja, matlyst har hun enda, men begynner jo å bli litt gammel og stiv. Beklager, må være lov å spøke litt når man er brisen. Tanken var jo at katter elsker panser og kunne være i ly under biler som er varme etter å nylig ha blitt parkert. Dersom du virkelig er bekymret hadde det jo bare kostet bensin (og miljø) å gi den litt varme om den hadde behovet. Det var derimot mest ment som en spøk, og ikke en oppfordring. Hehe, joda, har opplevd min del av potemerker på panseret. Men bilen står slik til at den nok ikke ville godt opp der nå, siden er midt i smørøyet, så og si.
Tabris Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2009 Hehe, takk. Og godt nytt år til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå