Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Ser at du var i Tunisia i sommer, og lurer på om du kan fortelle litt om det? Hvor var du, prisnivå på mat og drikke, utflukter, hvilket hotell du bodde på og andre ting som kan være interessant. Har sett på et hotell i Hammamet, men er litt usikre på om vi skal bestille eller ikke.
Anglofil Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Hei hei. Du kan lese mitt reisebrev her. Vi var altså i Djerba, og vi fikk mange advarsler om alt fra kultur til mat. Vel, for å si det slik: ferien var fantastisk. Det er hva man gjør det til selv. Men vi merket lite til slitsomme selgere eller uhøflige mennesker. Derimot føltes vi godt tatt i mot, til tross for at jeg fikk slengt etter meg noe mindre hyggelige kommentarer (men det har jeg fått slengt etter meg både på gata i Oslo og i Spania, bare så det er sagt!). Det meste som er å fortelle står i reisebrevet, men det jeg kan si er at det var ekstremt billig. For å ta et eksempel: vi spiste på hotellet en kveld, bestilte to store biffer med pommes frites og to ekstra pommes frites-plater (vi misforsto litt), øl, drinker og mineralvann - i tillegg til hver vår dessert. Dette betalte vi 100 kr for tilsammen, og det ble regnet som dyrt fordi vi var på hotellet. Kjæresten min og jeg brukte sjeldent mer enn 100 kr dagen, vanligvis ca 50 kr. Da spiste vi både lunsj og middag (frokost var inkludert), i tillegg til vi da måtte betale for solsenger osv. Min konklusjon: jeg kunne glatt dratt tilbake. Likte landet godt, maten var god (en blanding av italiensk, fransk og tunisisk mat), menneskene var hyggelige og ikke minst: det var ekstremt billig der. Mvh Yvonne
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Takk skal du ha - det frister!
Anglofil Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 (endret) Bra å høre. Ikke hør på alle andre har å si, reis heller med et åpent sinn og prøv å skape deres egne oppfatninger og inntrykk. Vi fikk beskjed om at den turen kom til å bli fæl, noen sa til og med "kondolerer", og for å være ærlig: det er noe av det dummeste jeg har hørt. Det blir for dumt å forhåndsdømme enkelt og greit. Selvsagt er det greit å ha et realistisk syn, ja - kulturen og samfunnet er annerledes enn i Norge, men det trenger ikke å nødvendigvis å bety at det bare er negativt. De har andre skikker og annerledes mat, men er det ikke derfor man reiser? For å oppleve en ny del av verden? Mvh Yvonne Endret 1. januar 2010 av Yvonne
Maxi Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Tunisia er fantastisk. Jeg har vært der to ganger den siste mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå