Gå til innhold

Er det lov å klage

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

I fare for å høres ut som en gammel grinebiter så logger jeg meg ut. ;)

Jeg bor i ett rekkehus, med mange hus. Akkurat nå står det en haug av mennesker utenfor vårt hus. De har stått der i snart en time og ser ikke ut som de har tenkt å gi seg med det første med å skyte opp raketter. Jeg har ett barn på 2 år som er skikkelig trøtt og redd nå. Han hyler og er tydlig redd for alle smellene. Det er jo ganske irriterende at de står rett utenfor her, når det er en flott utsiktsplass på enden som de aller fleste bruker til å skyte opp raketter. Er det frekt å si fra? Eller har de på en måte retten på sin side siden det er nyttårsaften

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lov og lov, kan du ikke spørre dem pent om de kan flytte seg. Du får si at du har et lite barn som er redd for smellene.

Skrevet

Spør den personen som virker mest samvittighetsfull, på en høflig måte, om de ikke har noe imot å flytte seg litt. Forhåpentligvis vil den personen ta initiativet til å få de andre til å flytte på seg. Hadde det vært meg du hadde spurt, et år jeg ikke feiret online, hadde jeg fint oppfordret vennene mine til å flytte på seg. Hadde du spurt et par av mine bekjente hadde du muligens havnet i snøkanten :P

Skrevet

Huff, jeg føler med småtten din! :klem:

Har slitt med det samme i mange år, men har fått veldig liten forståelse for at det er et problem... dette er dagen for total egoisme ("såpass må dere tåle") selv om både barn og dyr blir vettskremte!

Men det er dessverre lite å gjøre med det, klage hjelper i alle fall ikke etter min erfaring.

Et råd til senere: musikk på øret (vi brukte øreplugger inni hørselsvern!)

Skrevet

Som det sies over her... det er jo lov å spørre. Men synes det bør gjøres på en fin måte (fra deres side), og at dere heller ikke kan forvente at folk skal føye seg. Dog er det selvsagt fint om folk tar hensyn til hverandre også. Men klokka var jo tross alt bare ni, og det var nyttårsaften!

Skrevet (endret)

I utgangspunktet er det lov å bruke fyrverkeri mellom 1800 og 0200 på nyttårsaften de fleste steder, så man kan ikke annet enn å be folk pent om å vise litt hensyn.

Endret av Glør
Skrevet
I fare for å høres ut som en gammel grinebiter så logger jeg meg ut. ;)

Jeg bor i ett rekkehus, med mange hus. Akkurat nå står det en haug av mennesker utenfor vårt hus. De har stått der i snart en time og ser ikke ut som de har tenkt å gi seg med det første med å skyte opp raketter. Jeg har ett barn på 2 år som er skikkelig trøtt og redd nå. Han hyler og er tydlig redd for alle smellene. Det er jo ganske irriterende at de står rett utenfor her, når det er en flott utsiktsplass på enden som de aller fleste bruker til å skyte opp raketter. Er det frekt å si fra? Eller har de på en måte retten på sin side siden det er nyttårsaften

kan du kome tilbake om noen år? da toåringen har komt i skolealder....og dine naboer har små?

Du blie vel kjerring om du gikk ut tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...