Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har fått nytt bankID-kort, der man må skrape frem kodene man trenger. Jeg synes det er tungvint. Gjør det noe om man skraper hele, tar kopi, og oppbevarer kortet i lommeboka og kopien hjemme? Eller vil det bli sett på som uaktsomt hvis man blir svindlet? Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner greia med skrapekortet. Det er jo ikke som om en tyv ikke selv kan skrape kortet når han har stjålet det. Eneste fordelen jeg kan tenke meg er at det kan være enklere å oppdage om noen har tyvlånt kortet. Men tviler på det også, hvor mange går rundt og husker hvor mange koder de har skrapt?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har fått nytt bankID-kort, der man må skrape frem kodene man trenger. Jeg synes det er tungvint. Gjør det noe om man skraper hele, tar kopi, og oppbevarer kortet i lommeboka og kopien hjemme? Eller vil det bli sett på som uaktsomt hvis man blir svindlet? Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner greia med skrapekortet. Det er jo ikke som om en tyv ikke selv kan skrape kortet når han har stjålet det. Eneste fordelen jeg kan tenke meg er at det kan være enklere å oppdage om noen har tyvlånt kortet. Men tviler på det også, hvor mange går rundt og husker hvor mange koder de har skrapt? Vil nok ikke si at det utgjør så stor forskjell på om kodene er skrapt eller ikke - kanskje med unntak av det å unngå kikking over skuldrene. Poenget er at det bør oppbevares slik at andre ikke kan få tak i det. Har du behov for å ha det tilgjengelig hele tida? Ta i så fall heller en kopi og ha det i en skuff på jobben eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Hm, er det virkelig så tungvint å skrape EN kode når du skal inn i nettbanken? Skjønner ikke helt at du synes din løsning er bedre...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Vil nok ikke si at det utgjør så stor forskjell på om kodene er skrapt eller ikke - kanskje med unntak av det å unngå kikking over skuldrene. Poenget er at det bør oppbevares slik at andre ikke kan få tak i det. Har du behov for å ha det tilgjengelig hele tida? Ta i så fall heller en kopi og ha det i en skuff på jobben eller lignende. Kikking over skuldrene har ikke så mye for seg, hvis man ikke står med notatblokk og skriver ned alle kodene, evt knipser et bilde. Og da må man få med seg det personlige passordet i tillegg. Men nå fant jeg ut at jeg kan bruke Norwegian sin kodebrikke isteden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå