Gå til innhold

Reisehåndbok for London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt meg min første Londontur, reiser om litt mindre enn en måned :) Og jeg tror jeg kan syns det er greit med ei reisehåndbok, selv om jeg skal besøke noen som har bodd der en stund.

Har du ei reisehåndbok å anbefale? Eller noen som ikke er bra?

Tror jeg får størst utbytte av ei som er på norsk forresten :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Eyewitnes sine best. De finnes også i norske oversettelser, men jeg kjøper alltid de engelske siden de er billigere. Jeg liker også de der "topp 10"-bøkene, selv om det kan virke litt forvirrende at de samme tingene dukker opp flere steder i boka. De finnes også på både norsk og engelsk.

Skrevet

Jeg liker denne veldig godt, men sjekk litt rundt, jeg har sett den billigere enn hos bokkilden :)

Skrevet

Topp 10 London har jeg alltid brukt når jeg er i London

Skrevet

for budgettur er lonelyplanet london best. Den får du billig på play.com

Min mor synes gyldendal sin londonguide er den beste. koster litt over 300 kr.

Skrevet
for budgettur er lonelyplanet london best. Den får du billig på play.com

Min mor synes gyldendal sin londonguide er den beste. koster litt over 300 kr.

ja, de til gyldendal (samme som eyewitness på engelsk) er fine om du skal gå mye rundt i en by og se mye severdigheter - fine, detaljerte kart å gå etter og mye info og tips. En del snålt riktignok - som info om bruk av reisesjekker osv (hvem bruker det nå?) - og jeg har inntrykk av at tips om spisesteder osv ofte er tilpasset en litt mer middelaldrende målgruppe, men for europeiske storbyer for en langhelg synes jeg de er veldig fine. Pleier å kjøpe disse selv:) ulempen er at de er litt store å drasse rundt på, og dersom du bare vil gå i butikker og ikke er så interessert i å lese om byen og severdigheter osv, så er den kanskje litt bortkastet.

Skrevet

Folk var lite samkjørte gitt :fnise:

Det blir sightseeing og turer innom typiske turistattraksjoner også, ikke bare nøye studering av butikkenes innside. Men jeg tror ikke jeg har behov for noen dypere historiske innblikk i håndboka mi, det er bedre med fun facts og litt kortere info.

Restauranttips og kart er også et pluss, i tillegg til tips om hva man burde se og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...