Gå til innhold

Hvorfor så sur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leser mye i forskjellige forum og det er en ting jeg ofte legger merke til og det er folk som svarer noe voldsomt surt. Eller i hvertfall så ser det sånn ut. Om de virkelig er sur eller om de bruker feil ord vet jeg ikke.

Men det er sikkert en del surpomper der ute også. Hva kommer dette av? Noen ser jo nesten ut til å bli fornermet og sur av et innlegg, som for eksempel en spør "hvordan fungerer en bilmotor" og for et surt og frekt svar til bake, kan bli kalt det ene og det andre.

Enkelte henger seg opp i skrive feil og svarer både surt og frekt angående det, selv på internasjonale forum der man skriver engelsk.

Har du opplevd noe av dette eller er du den "sure"? I såfall hvorfor og hva gjør i såfall at du svarer surt? Er det en dårlig dag eller er det et medlems skrivemåte som?

Noen ganger har jeg på følelsen av at folk misforstår hverandre noe voldsomt og svarer deretter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en følelse av at en god del svarer kun etter å ha lest overskriften. Og noen bruker jo en veldig tabloid overskrift som ikke alltid matcher innholdet 100%. Virker som noen rett og slett svarer kun etter hva som står i overskiften.

Skrevet

Selv pleier jeg ofte å tro at folk som ikke bruker " :) " og lignende i det hele tatt er sure, men etter å ha lest innlegget flere ganger og prøvd å overbevise meg selv om at det egentlig bare er jeg som er over gjennomsnittet nærtagende, kommer jeg som oftest til slutt fram til at dette mennesket nok egentlig ikke er sint, bare ikke en veldig stor fan av smileyes (i tide og utide). (:))

Skrevet

Jeg personlig bruker aldri smileys, og kan vel heller ikke si at jeg er særlig mye irritert og sur i innleggene mine.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er mange som virker sur, men en kan jo også misforstå sinnelaget til den som skriver. Visst jeg skriver noe som kan virke surt passer jeg på å bruke riktige smilies som får innlegget mitt til å virke mindre surt.

Men ja det er enkelte som er super frekke og som ikke har dårlig samvittighet for det. Folk tørr å være uforskammet når de er anonomym.

Skrevet
Selv pleier jeg ofte å tro at folk som ikke bruker " :) " og lignende i det hele tatt er sure, men etter å ha lest innlegget flere ganger og prøvd å overbevise meg selv om at det egentlig bare er jeg som er over gjennomsnittet nærtagende, kommer jeg som oftest til slutt fram til at dette mennesket nok egentlig ikke er sint, bare ikke en veldig stor fan av smileyes (i tide og utide). (:))

Enig med deg her!

Jeg personlig bruker aldri smileys, og kan vel heller ikke si at jeg er særlig mye irritert og sur i innleggene mine.

Men det kommer veldig an på hva trådene omhandler. Du holder vel mest til på bil og traffikk, og svarer derfor på generelle spørsmål angpående dette. Jeg merker det mest i tråder som er litt mer "sensitive", om kropp, helse, trening, følelser, osv.

Skrevet

Jeg tror kanskje at mange tar ut irritasjon, sinne og aggresjon i slike forum som de ikke får utløp for i den virkelig verden. Her er det tydeligvis lov, det er kanskje lettere og her kan man være anonym. :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...