Gå til innhold

Hva er det egentlig katten rydder/koster hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min koster golvet med potene sine rett som det er, som regel rundt maten sin (selv om det ikke er noe jeg kan se rundt der) og noen ganger midt på stuegulvet hvor det i hvert fall ikke er noe. Det virker som om hun febrilsk skal komprimere en liten haug av det usynlige støvet på gulvet. Noen ganger er det faktisk gjerne noen smuler også, men det er jo mitt rot :gjeiper:

Bare av ren nysgjerrighet, vet dere hva det er hun rydder for noe? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er det samme, men vår hunnkatt demonstrerer at hun er mett ved å stille seg med rumpa til maten og liksom "grave" eller koste over den. :Hehe: Hun gjør det også om det er mat hun ikke liker, eller generelt andre ting hun er misfornøyd med. Om en av hannkattene har hatt et uhell inne er hun en effektiv alarm, for hun begynner også å "koste luft" over det.

Skrevet

Det gjør min katt og. Leste et sted at det er for å markere at "Dette er mitt altså! Selv om jeg ikke spiser opp alt så skal jeg ha det senere så ikke rør!" :biggrin:

Skrevet

De markerer, katter har duftkjertler under og bak tråputene, så de prøver å gni sin lukt over. Med matskåla er det som regel eiebehov, men de gjør det også med lukter de prøver å gjemme bort, som feks når andre katter har tisset der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...