Gå til innhold

Hvor mye kan dere tåle fra partneren?

Anbefalte innlegg

Gjest Consumer31
Skrevet

Jeg lurer på hvor grensa di går når det gjelder utroskap.

Hva er utroskap og når blir det slutt?

Det er klart at det gjerne ikke er greit at han kysser ei anna jente på en fest og stikker på nachspiel sammen med henne. Men er det grunn nok til at du gjør det slutt?

En one night stand? Cybersex med noen han ikke vet hvem er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Det er klart at det gjerne ikke er greit at han kysser ei anna jente på en fest og stikker på nachspiel sammen med henne. Men er det grunn nok til at du gjør det slutt?

Dersom han har noe sammen med det andre kjønn som han skjuler for meg, som han mener jeg ikke skal vite, kaller jeg det utroskap og vil ikke tolerere det. Ser selvsagt bort fra det forretningsmessige.

Kan også gjelde personlige ting en god venninne har betrodd han. Men selv det ville jeg ikke syntes var hyggelig.

Skrevet
Dersom han har noe sammen med det andre kjønn som han skjuler for meg, som han mener jeg ikke skal vite, kaller jeg det utroskap og vil ikke tolerere det. Ser selvsagt bort fra det forretningsmessige.

Kan også gjelde personlige ting en god venninne har betrodd han. Men selv det ville jeg ikke syntes var hyggelig.

Cybersex hadde vært greit så lenge det ikke ble til en besettelse.

Å kline med noen kunne jeg ha tilgitt så lenge det ikke ble gjentatt.

Å ha sex med noen ville ha vært rett ut og ferdig med det.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

For meg er alle de (cybersex, klining, kyssing, knullings, tafsing, one night stand, etc) utroskap, hadde sambo kyssa ei anna kunne han like greit ha pult ho i tillegg, for resultatet hadde blitt det samme.. -> me walking away with his ballsack (mest sannsynlig ikkje bokstavelig talt)..

Selv om graden av utroskap er varierende (altså, at ett kyss ikkje er like alvorlig som trekant med to kvinnfolk) så gidder eg rett og slett ikkje kaste vekk tida mi på ein som velger å være utro, som velger gå bak ryggen min, såre meg og ta drepen på all tillitt.

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke at noe er greit når det kommer til utroskap.

Hadde kjæresten min kysset ei anna jente, hadde jeg kommet til å spurt han hvorfor, og villa visst om det lå noe mer bak det. Dersom det bare var sånn lell, så hadde jeg kunne tilgitt det og gått videre... Så lenge det ikke hadde gjentatt seg.

Hadde han derimot hatt sex med en annen jente.. Ja, da kunne han bare ryke og reise!

Gresset er som regel ikke grønnere på den andre siden, iallefall ikke så veldig lenge!

Gjest Gjest_Visa_*
Skrevet

Før ville nok jeg svart som mange andre at alt dette er utroskap, det aksepterer jeg ikke og blabla. Men livet er ikke alltid så firkantet.

Etter 4 år sammen (3 år samboere) kom kjæresten min og fortalte meg gråtende at han hadde kysset en annen jente i fylla. Dette skjedde også da vi kun hadde vært sammen 6 mnd.

Jeg valgte å tilgi begge gangene.

Dumt? Kanskje.

Han har gjort tabber, han angrer, han er en fantastisk mann og kjæreste. Jeg ser ikke for meg livet uten han. Enkelt og greit.

Håper bare det ikke skjer igjen, for det sårer veldig. Det er ikke enkelt å tilgi, men jeg er sikker på at jeg har gjort det riktige.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet
For meg er alle de (cybersex, klining, kyssing, knullings, tafsing, one night stand, etc) utroskap, hadde sambo kyssa ei anna kunne han like greit ha pult ho i tillegg, for resultatet hadde blitt det samme.. -> me walking away with his ballsack (mest sannsynlig ikkje bokstavelig talt)..

Selv om graden av utroskap er varierende (altså, at ett kyss ikkje er like alvorlig som trekant med to kvinnfolk) så gidder eg rett og slett ikkje kaste vekk tida mi på ein som velger å være utro, som velger gå bak ryggen min, såre meg og ta drepen på all tillitt.

Helt enig med deg. Du fikk bare sagt det så mye tydeligere enn meg over her.

Skrevet

Og det gjelder også om man f.eks har 3 barn under 10 år?

At det er slutt hvis partneren kysser en annen....Da er det bare å selge hus, la ungene bli "ukependlere", og bryte opp hele familien?

Jepp, jeg vet det er partnerens feil....men av og til gjør man feil. Er det ikke rom for tilgivelse når det gjelder et kyss? Er et kyss et så stort feiltrinn at man bryter opp hele familien pga det??

Skrevet

Mange som velger den letteste og "moralsk" riktige løsningen, iallefall når de skriver om det på nett.

Tror nok at de fleste må innrømme at livet ikke er svart/hvitt, og at man egentlig ikke vet hva man gjør før man opplever det selv.

Er man 18 - 20 uten hus og unger er det langt lettere å gå fra hverandere enn når man er passert 30, har hus, bil og unger å ta hensyn til.

I tillegg kommer graden av utroskap.

Det er faktisk en viss forskjell mellom et kyss og det å ha samleie med en annen person.

Man bør også merke seg at folk er forskjellige. Som TS her forsøker å spørre om, hva er grensene deres for hva som er utroskap.

Det lønner seg faktisk å ta dette opp med partneren sin, ikke bare gå ut i fra at partneren har det samme syn som deg på hvor grensen går.

Har tidligere sagt at jeg kan forstå, ikke nødvendigvis akseptere, at man kan være uheldig å være utro en gang i løpet av et langt samliv.

Skrevet

Helt enig med Holar. Livet er ikke svart/hvitt, og de forskjellige livssituasjonene spiller en stor rolle.

Selv har jeg tilgitt en episode.

Vi hadde vært sammen i 3-4 år, eigde leilighet og bil (pluss mange ting) sammen og hadde opplevd mye fint sammen. Dette var mannen jeg så for meg barn, hus og hele min fremtid sammen med.

Jeg var knust da jeg fikk vite sannheten. Følte meg liten, tråkket på... Følte han hadde ødelagt hele forholdet vårt. Etter litt tid valgte jeg å tilgi. Det var ikke lett, men jeg stoler 100% på han igjen. Har absolutt ingen betenkeligheter med at han drar på fest, gutteturer o.l.

Nå har vi tre barn sammen og jeg orker ikke å tenke på hvordan livet hadde vært om jeg hadde endt forholdet den gangen for 10 år siden. Jeg elsker denne mannen, jeg vet han elsker meg.

Ingen er perfekte, og man kan gjøre feil.

Det viktigste er å gå inn i seg selv og finne ut om man klarer å tilgi. Et forhold der den ene parten får slengt en gammel utrotabbe i trynet under krangelen om oppvask er ikke et forhold jeg unner noen. Skal man tilgi, må man gjøre det 100%.

Skrevet

For meg så går grensa til utroskap ved tafsing of kyssing. Hadde ikke likt cybersex heller, men om han ikke hadde vært besatt av det og det ikke hadde vært ofte med noen faste hadde det ikke vært grunn nok til meg for å slå opp.

Hadde han kysset noen på fest eller tafset vet jeg ikke helt, spørs egentlig hvor langt ut i forholdet det er. Er det i starten så kunne jeg ha tilgitt det, men om det hadde vært lenger ut hadde jeg hatt mer problemer med det.

Hadde det vært sex hadde det blitt slutt med engang, kunne aldri tenkt meg å være sammen med noen som hadde klart å gjort noe sånnt mot meg.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

At det er slutt hvis partneren kysser en annen....Da er det bare å selge hus, la ungene bli "ukependlere", og bryte opp hele familien?

Jepp, jeg vet det er partnerens feil....men av og til gjør man feil. Er det ikke rom for tilgivelse når det gjelder et kyss? Er et kyss et så stort feiltrinn at man bryter opp hele familien pga det??

Hadde komplisert situasjonen om det var barn involvert, det er sikkert (men eg såg for meg hvordan det hadde vært for meg, slik som det er nå, og eg har ingen unger). Eg hadde verken tilgitt eller glemt det om sambo klinte med ei anna dame mens vi var sammen, uansett.

Hadde vi vært gift med barn, så kanskje, bare kanskje, eg hadde blitt og forsøkt å la det gå. Men eg hadde ikkje kyssa han, tolerert at han tok på meg, sov i samme seng som meg eller noe på ganske så lenge. Eg hadde ikkje stolt på han ett sekund etterpå og det er ikkje sikkert at hadde skjedd igjen heller.

Men det er nå meg da, og eg er ikkje typen som tilgir..

Skrevet

Jeg syns det blir ganske annerledes dersom det også er barn involvert. Da har man plutselig mer å tenke på enn seg selv, og må tenke på hvordan det evt kommer til å gå med de dersom det ender med brudd. Så om det bare hadde vært en kyss eller noe tror jeg at jeg hadde tilgitt det, men mest for barnas skyld.

Skrevet (endret)

Vel, utroskap blir det hvis det er noe han ikke kan gjøre føran øyene mine - dvs at man må gå bak ryggen. Sånt sett er det nok med kyssing.

Men det betyr ikke at jeg ikke kunne tilgi om han hadde tatt ett dårlig valg og kysset en annen for en eller annen grunn. Men det er jo også veldig avhengig av den personen - i noen tilfeller er en dårlig avgjørelse bare en av mange, i andre tilfeller er det engangstilfelle og ikke noe grunn å kaste bort et helt liv sammen med noen.

Livet er ikke svart hvitt og det er også mulig å komme over utroskap om forholdet er verdt det. Men det forutsetter mye arbeid, sikkerhet at det ikke skjer igjen, full ærlighet og at det er så mye bra ellers i forholdet at det virkelig er verdt å kjempe for.

Det har jeg. Så jeg vet at om samboeren min hadde kysset en annen måtte det være virkelig noe dumt. Vi har vært sammen såpass lenge at jeg kjenner ham nok. Naivt? Kanskje. Men fullt vitende.

Endret av Bond
Gjest strykebrett
Skrevet

Sånn som min situasjon er nå; relativt ung, ingen barn og med dårlige erfaringer med menn, er nok grensene mine ganske strikse. Cybersex ville jeg sagt var ok, men alt av seksuelt betont fysisk kontakt med "ekte" jenter hadde jeg gått fra han på.

I en annen situasjon er det ikke sikkert jeg ville sett ikedan på det.

Skrevet

Mange syns nok jeg er litt "rar", men jeg ville ikke gjort det slutt over et ONS.

Jeg er ikke av den sjalue typen i det hle tatt.

For meg er grensen der det er følser involvert. Et forhold bak min rygg f.eks.

Vi har vært sammen i 12 år, og når jeg sier det til mannen blir han sur. :klemmer:

Skrevet

Jeg er som Torine. Gift i mange år. Sammen i mer enn ti år, masse barn. Jeg trenger ikke vite det om han ramler utpå en gang. Og blir det litt klining i en krok så dør jeg ikke av det. Et forhold eller lange intime samtaler, sms, luring og juging derimot..! :kjefte:

Han blir snurt når jeg sier det. :fnise: Han er så glad i meg. For ham er det helt utenkelig (for egen del) Han ville nok tålt litt tafsing og klining. Men i mindre grad enn meg. Antakelig.

Skrevet

Hadde han vært utro hadde han brutt tilliten jeg har til ham. For meg vil utroskap si at han gjør noe han ikke ville gjort med venner. Om han flørter litt med ei ann jente hadde jeg blitt sjalu. Hadde han gått lenger enn det hadde jeg ikke akseptert det. Hva som skulle til for at jeg hadde gått fra ham kan jeg ikke si sikkert før det har skjedd.

Skrevet

Cybersex hadde jeg ikke brydd meg med personlig, men så snart følelser blir involvert og om han heller ønsker å være med noen andre så lar jeg forholdet ende. Jeg er ikke bitter om han ikke lengre vil ha følelser for meg, det kan jeg uansett ikke gjøre noe med. Følelser kan ikke produseres.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Utroskap går der JEG setter grensen. Går hun over går jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...