Crow Jane Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er så lei av at hele livet mitt skal handle om sex! Misforstå meg rett - det er herlig å dele kroppen sin med den mannen man elsker - men det begynner å føles som et svinnelig mas. Mannen min har barn fra før. Han ønsker flere barn han også, men det er nok ikke galt å si at jeg er den desperate her, hehe. Jeg har sykluser på godt over 40 dager, så det blir lenge mellom hver EL her i huset. Det typiske da er at hver måned har vi jevnlig sex også utenom EL-perioden (sånn i tilfelle...) også når de viktigste dagene kommer, er det ALLTID noe som kommer i veien, slik at jeg føler jeg mister sjansen måned etter måned. I kveld brast det helt for meg... Jeg oppdaget at jeg hadde slimete utflod og så i tillegg at jeg var på dag 28 på kalenderen. (Testet EL en periode, men blir så dyrt med tester og føler jeg har forstått kroppen min nå...) Jeg gikk og puslet med klesvasken mens mannen min gikk i dusjen. Han følte seg ikke helt i form, så det var ikke naturlig å følge han dit heller... Da jeg kom opp fra vaskekjelleren hadde han gått og lagt seg...syk stakkar... Jeg gjorde god mine til slett spill inne på soverommet - han kan jo ikke noe for at han blir syk (!) - men grein og "vrengte øynene" da jeg kom ut i stua igjen. Det føles bare så fortvilende - at det aldri skal bli vår tur. Man blir jo i hvert fall ikke gravid hvis man ikke har sex til rett tid, liksom... Blir ikke bedre av at mannen min allerede har fått flere kvinner gravide heller (i fortiden, uten å ønske det) - sånn at jeg vet med 99% sjanse at det er meg det er noe galt med. OG det er jeg som maser om sex OG han har allerede et barn... *ARGL* Hadde liksom tenkt at jeg ville sitte høygravid denne julen. *sukk*
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Det høres trist ut for deg, men det sies jo at sæd kan leve en stund så hvorfor ikke få han til å avlegge sædprøve rett før tiden er inne? Så kan du sprøyte inn selv? Ellers så høres det ut som du har tippa litt over (mulig du bare ordla deg litt feil) siden dere "har sex andre tider av syklusen OGSÅ, i tilfelle." Det høres ut som om det er blitt en tvangstanke for deg, og det er ikke bra. jeg vet om ei som først ble gravid etter at adopsjon var iorden, først da slappet hun av. Så psykiske sperrer er skumle. Hvor lenge har dere prøvd, og blir mannen din alltid syk for de viktigste EL-dagene?
Saeria Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Det høres trist ut for deg, men det sies jo at sæd kan leve en stund så hvorfor ikke få han til å avlegge sædprøve rett før tiden er inne? Så kan du sprøyte inn selv? Ellers så høres det ut som du har tippa litt over (mulig du bare ordla deg litt feil) siden dere "har sex andre tider av syklusen OGSÅ, i tilfelle." Det høres ut som om det er blitt en tvangstanke for deg, og det er ikke bra. jeg vet om ei som først ble gravid etter at adopsjon var iorden, først da slappet hun av. Så psykiske sperrer er skumle. Hvor lenge har dere prøvd, og blir mannen din alltid syk for de viktigste EL-dagene? Det kan være vel og sant det, men vokt deg for å si det til langtidsprøvere. Det er ikke slik at det bare er å slappe av alltid. Da er det forferdelig vondt, og for noen veldig provoserende, å få høre at man bare må slappe av. De fleste har jo hatt et avslappende forhold til prøvingen i mange måneder, ofte langt over ett år, og følgelig burde en graviditet alt vært et faktum da. Ts. Jeg har ingen gode råd, men ønsker deg lykke til med prøvingn. Måtte spiren sitte snart.
Crow Jane Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2010 Skjønner poenget ditt, gjest, men synes du er litt krapp i ordvalget ditt, ja. Det er litt som Saeria sier, at etter man har prøvd lenge så blir det en månedlig skuffelse "å nei, ikke denne gangen HELLER", og derav fødes en viss tvangstanke, ja. Misforstå meg rett - jeg elsker mannen min og har gjerne masse sex med han uansett, jeg - men det er fortvilende for en med laaange sykluser at det alltid må være noe som kommer i veien når jeg har EL. Og nei, det er ikke alltid at han er syk. Det har også vært meg. Eller en av oss som har sovnet mens man venter på at den andre skal stelle seg på badet. Eller at man sover litt for tett på andre gjester på hyttetur, eller.... Skjønner? Var jo bare et hjertesukk liksom. Jeg er over tredve og livet har gjort at det ikke har passet før nå. Mye pga. at min forrige partner ikke var egnet, for å ordlegge meg forsiktig. Prioriteringer skifter gjennom livet, og det er ikke alt man rår over selv. Nå tikker klokken for fullt. Er det rart man "tipper litt over"? Dessuten...finner ikke helt av-knappen til denne bekymringen heller, jeg. Forskjell på teori og praksis liksom... Når det gjelder min kommentar om å ha sex også utenom EL, henspeilte den på de mange, mange teoriene der ute om hva som er mest gunstig for at spiren skal sitte. Noen sier tredje hver dag og noen sier annehver dag. Jeg sier at jeg motiveres til å ha sex hver dag, fordi da kan vi i hvert fall ikke klandre oss selv for at vi ikke har forsøkt seriøst. Vil jo ikke at vinduet glipper, liksom. Så får nytelsen rundt sexlivet være bonusen, men ja - det blir litt klinisk når man er prøvere - ikke til å unngå det.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Den som ikke har vært der, vet ikke hva det dreier seg om. Ungen min er voksen nå, men fytti katta for et stress det var i tiden før jeg ble gravid. I ettertid forsto jeg ikke hvordan jeg holdt ut! Alt dreide seg om sex. Det ble en besettelse i den tiden. Orket ikke to runder med samme stress, så h*n forble enebarn. Lykke til, til alle dere som prøver!
Crow Jane Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2010 Ja, den seksualopplysningen man får på skolen i oppveksten er ganske langt fra virkeligheten. *lol* Skjematiske tegninger over hva som skal inn hvor holder ikke når det ikke blir barn av det allikevel. (Sorry - bare litt nyttårshumor her...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå