fru sp Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Hei folkens!! Mitt første innlegg dette her. Vi skal gifte oss 5.juni og jeg er usikker på når invitasjonene bør sendes ut. Hva gjør dere? Tenkte å sende de ut i februar, vil jo at så mange som mulig kan komme.
Cilla2010 Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Hei hei! Velkommen til KG Vi sender ut invitasjonene nå andre uken i januar med svarfrist 7 februar. Gifter oss 26 juni og det er såpass nærme ferietider at vi velger å være tidlig ute. Stedet vi skal ha det starter høysesongen den helgen, så har satt frist til bestilling av overnatting 15 februar på de rommene vi har fått reservert. De pleier kjapt å bli fullbooket nemlig.. Lykke til med planlegging og den store dagen!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Heisan vi også skal gifte oss den 26 juni og vi har tenkt å sende ut innvitasjonene i slutten av februar og har svarfrist den 3 mai.tror dette er en ok løsning for oss,det kommer jo litt ann på hvor mange tilreisende dere har og når lokalet må ha siste bekreftelse, på hvor mange dere blir. vi blir ca 100 stykk hvis alle kommer, men det vet jeg at ikke alle gjør av helsemessige årsaker men innvitasjon skal de få...så det ikke kommer noen i etter tid. Finn ut hva som er best for dere. Lykke til.
Cæmis Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 vi gifter oss i august og sender ut invtasjoner ila januar
Gjest strykebrett Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Jeg ville i alle fall satt pris på å få invitasjon i gpd tid, jeg har jo allerede begynt å legge planer for sommeren så det hadde vært praktisk å vite om jeg skulle i bryllup. Vet ikke om alle legger planer så tidlig som jeg, men det er sikkert noen som gjør det i alle fall
fru sp Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2009 Tusen takk for svar!! Da sender vi de nok ut i slutten av januar. Vi blir 80 gjester, de fleste vet jo om datoen, men er greit å få ut invitasjonene likevel. Hotellet vi skal ha festen på holder av alle rom til oss, helt til en mnd før, så tenkte ikke skrive noe frist på bestilling av rom. GODT NYTT ÅR, FOLKENS
lilleGrethe Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Mitt tips er å gjøre klar invitasjonene og alt som skal være klart når de sendes ut så fort som mulig. Vi hadde tenkt å sende ut invitasjonene i oktober-november, men endte opp med å sende dem ut i desember, siden en del manglet fra nettsiden vår før den tid. Hvis dere har nettside eller blogg med informasjon osv, sørg for å begynne å skrive tekstene til den så fort som mulig - det tar nemlig tid! Andre ting som kan ta tid, er jo ting som å ordne praktiske detaljer som må med i innbydelsen. Nå gjorde det heldigvis ikke så mye om invitasjonene ble sendt litt senere enn planlagt, siden vi hadde lagt inn god margin ved å sende ut tidlig uansett.
Kosemose Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Jeg skulle ønske at alle som tenker invitere meg i brylluppet sitt sendte meg et forhåndsvarsel med dato så fort datoen er satt. Da kan man som gjest ta det med i planene sine, og invitasjonene kan sendes ut senere, noe jeg liker bedre som gjest. (jeg syns som gjest at det er greiere å forholde seg til invitasjon med svarfrist som ikke er et halvt år fram i tid).
millajenta Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 vi skal gifte oss 26.juni og tenker å sende ut invitasjonene i begynnelsen av februar....
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Å hjelpes! Det var tidlig, hadde belaget oss på ca 3 mnd før, men må kanskje ta det enda litt tidligere, gifter oss også når sommerferien er begynnt:-/
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 En invitasjon kan nesten ikke komme for tidlig synes jeg, særlig hvis bryllupet er om sommeren, og/eller at flere av gjestene må reise. Jeg gjør gjerne det jeg kan for å få med meg de bryllup jeg blir invitert i, men liker også å planlegge ferien min så tidlig som mulig. Ofte har jeg allerede kjøpt billetter i januar/februar, og hvis jeg da får en overraskende bryllupsinvitasjon i posten bare et par mnd. før så har jeg gjerne ingen mulighet til å tilpasse det "timeplanen" min. Ofte vet man jo gjerne om bryllup man regner med å bli invitert til, men av og til blir man jo invitert litt mer overraskende også. Veldig kort frist er jeg imidlertid ikke så glad i. Jeg forstår at det kan være ønskelig for brudeparet å vite mange måneder før hvor mange som faktisk kommer, men det kan være vanskelig for gjestene å gi noen garanti så tidlig. Ser en bl.a. nevner at svarfristen er satt til 7.februar. Da har jo folk gjerne ikke fått bekreftet når de får ferien enda engang.
siljeda Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 vi skal gifte oss 2 oktober... tenkte å sende ut innbydelsen i mars/april med svarfrist i august :D
Supramundane Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Vi syns det var greit å gi beskjed i god tid.. Bryllupet er 1.mai, og vi leverte/sendte ut invitasjoner i julen. Har satt svarfrist 15.feb. Det syns vi var greit!
Rosalie Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Jeg skulle ønske at alle som tenker invitere meg i brylluppet sitt sendte meg et forhåndsvarsel med dato så fort datoen er satt. Da kan man som gjest ta det med i planene sine, og invitasjonene kan sendes ut senere, noe jeg liker bedre som gjest. (jeg syns som gjest at det er greiere å forholde seg til invitasjon med svarfrist som ikke er et halvt år fram i tid). Jeg er enig i denne her. Årets ferie ble for øvrig bestemt i september, og billetter kjøpt så snart de ble lagt ut for salg i november.
-Englefjes- Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Jeg skulle ønske at alle som tenker invitere meg i brylluppet sitt sendte meg et forhåndsvarsel med dato så fort datoen er satt. Da kan man som gjest ta det med i planene sine, og invitasjonene kan sendes ut senere, noe jeg liker bedre som gjest. (jeg syns som gjest at det er greiere å forholde seg til invitasjon med svarfrist som ikke er et halvt år fram i tid). Jeg er selvfølgelig helt enig, siden vi gjorde nettopp dette. Dette er uansett noe jeg foretrekker selv også.
Sunshine Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Er det ikke normalt at man forteller folk om datoen så fort den er satt da? :klø: I min familie spredde i allefall den nyheten seg til de som skulle inviteres relativt raskt. Jeg ser forøvrig at svigerfar ikke har vært så flink til å sladre, for vi har i allefall fått høre om et par på hans side som har booket ferie den uka, men som skulle prøve å flytte på det. Vi sendte ut julekort med beskjed om å holde av datoen og info om hjemmeside. Innbydelser sendes mest sannsynlig ut i februar/mars med svarfrist før påske pga diverse som må ordnes langt unna. Endret 6. januar 2010 av Sunshine
Rosalie Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Da svoger skulle gifte seg, hadde de egentlig tenkt å holde det hemmelig frem til godt utpå nyåret. Men heldigvis sladret forloveren hans til svigerfar som fortalte det videre. For bryllupsdatoen sammenfalt med ferieplaner både for svigers og oss, og vi fikk avbestilt dagen før endelig betalingsfrist på urefunderbare flybilletter.
Møffi Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 De aller fleste gjestene vet at de blir invitert og når datoen er så vi ser ingen grunn til å sende ut innbydelser før i mars. SU er satt til ca en mnd før. Vi gifter oss 12. juni.
Wonders Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 godt spm ts, send de ut med ett alle datoer og info er korrekt. Om det er nesten et år til...hey, ikke noe er bedre enn det. Som gjest gir det meg mye alburom til kreativitet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå