Gjest ts Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Er så lei av brød med gulost til lørnsj. har dere noe forslag om noen vegetar pålegg jeg kan ta på brødskiven/knekkebrødet til lurnsj? Eller noen andre vegetar retter som passer seg til lørnsj (helst ikke noe som tar lang tid å lage) takk for svar
Gjest Gjesteguri Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Most avocado med sitron, litt pepper og salt! Supergodt
Tabris Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 En god salat. Jeg lager salat med følgende i: - Ruccola - osteterninger - soltørkede tomater - oliven - løk - cherrytomater - squash Supergodt! Eventuelt kan du lage wraps med stekte, krydrete grønnsaker i til lunsj. Middag fra i går kan også fungere som lunsj, f.eks pizza, gryteretter eller pasta/risretter.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Syltetøy, ripsgele eller marmelade. Ost og syltetøy sammen er også godt.
Pjukset Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Hummus er veldig godt både som pålegg og som rett for seg selv sammen med rå grønnsaker. Linseburgere er også veldig godt. Det tar litt tid å lage, men hvis du lager større porsjoner og fryser ned, så er det supert Ellers liker jeg å lage kokt basmatiris blandet med urter, avokado, tomat, og agurk (og krydder). Lett, sunt, og mettende.
Sheherasade Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Jeg digger Vianas produkter (kjøpes i helsekostbutikker). Der har de soyapålegg-skiver, posteier osv som smaker kjempegodt og brukes som kjøttpålegg. http://www.vitalkost.no/index.php?cPath=209
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #8 Skrevet 31. desember 2009 Hva er lørnsj? Ikke vær sånn da. Kanskje feil måte å skrive på, men det er jo forståelig at personen mente lunch/lunsj.
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 (endret) Lager ofte salat av ris, slik langkokt, klebete ris, tunfisk/bønner/linser/kjøtterstattende produkter, mais, isbegsalat, paprika og nystekte minibaguetter til med smør på. Eller en fruktblanding med biter av eple, banan, pære, druer og appelsin og har masse vaniljekesam over. Kan også tine en frossen pose med jordbær og helle over vaniljekesam. Nystekt pitabrød med tunfisk/laksefilet med salat, mais, ost og rømme. Kan også lages tidlig og ha med som niste. Salat, enten valig eller av frukt og bær kan oppbevares i tuppervare om du ikke har tilgang på kjøleskap som oppbevaring til det skal spises. Endret 31. desember 2009 av Lotte28
Tabris Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 Man kan ikke ha kylling i en vegetarlunsj, Lotte28.
Gjest WendyClear Skrevet 31. desember 2009 #11 Skrevet 31. desember 2009 Middagsrester er jo fint å ha til lunsj. Bønnepostei. Hummus. Cous Cous med grønnsaker du liker. Nudler. Tartex (fåes kjøpt på Meny eller helsekosten). Stekt champingon på brødkiva med litt majones (vegansk hvitløksmajones passer godt). Vanlig gulost er forrsten ikke vegetarisk.. inneholder løpe (kalvemage).
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #12 Skrevet 31. desember 2009 (endret) Man kan ikke ha kylling i en vegetarlunsj, Lotte28. Herregud, helt vekke jeg.. Om TS spiser fisk kan jo tunfisk/laksefilet brukes, eller bønner, grønnsaker og kjøtterstattende produkter =) Måtte bare rette det innlegget mitt=) Endret 31. desember 2009 av Lotte28
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #13 Skrevet 31. desember 2009 Herregud, helt vekke jeg.. Om TS spiser fisk kan jo tunfisk/laksefilet brukes, eller bønner =) Eh. Her er det snakk om VEGETARlunsj. Følgelig er både tunfisk og laks utelukket.
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #14 Skrevet 31. desember 2009 Eh. Her er det snakk om VEGETARlunsj. Følgelig er både tunfisk og laks utelukket. Er vel en del som bare ikke spiser kjøtt, derfor jeg nevnte fisk..
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Er vel en del som bare ikke spiser kjøtt, derfor jeg nevnte fisk.. Nei. Ingen VEGETARianere spiser fisk. Vegetarianere spiser nemlig bare vegetarisk mat.
Ambivalent Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Er vel en del som bare ikke spiser kjøtt, derfor jeg nevnte fisk.. Er man vegetarianer, spiser man ikke fisk heller. Spiser man fisk, er man ikke vegetarianer. Ikke meningen å være frekk her altså, men jeg får ofte høre at "ja, men da kan vi jo lage fisk til deg da". Eh, nei.
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #17 Skrevet 31. desember 2009 Er man vegetarianer, spiser man ikke fisk heller. Spiser man fisk, er man ikke vegetarianer. Ikke meningen å være frekk her altså, men jeg får ofte høre at "ja, men da kan vi jo lage fisk til deg da". Eh, nei. Skjønner hva du skriver, jeg er ikke selv vegetarianer så jeg var ikke helt sikker
Sheherasade Skrevet 31. desember 2009 #18 Skrevet 31. desember 2009 Folk som kaller seg vegetarianere, men som spiser sjømat, liker jeg å kalle kvasi-vegetarianere, eller wannabe-vegetarianere.
Gjest sigh Skrevet 31. desember 2009 #19 Skrevet 31. desember 2009 Skulle ønske at folk visste at pescetarianer = en som ikke spiser annet kjøtt enn fisk, vegetarianer = en som ikke spiser noen typer kjøtt, og veganer = en som ikke spiser noen produkter fra dyr i det hele tatt. I tillegg har man variasjoner når det gjelder melk og egg (lacto/ovo), men det over inneholder i alle fall basiskunnskapene.
Sheherasade Skrevet 1. januar 2010 #20 Skrevet 1. januar 2010 Skulle ønske at folk visste at pescetarianer = en som ikke spiser annet kjøtt enn fisk, vegetarianer = en som ikke spiser noen typer kjøtt, og veganer = en som ikke spiser noen produkter fra dyr i det hele tatt. I tillegg har man variasjoner når det gjelder melk og egg (lacto/ovo), men det over inneholder i alle fall basiskunnskapene. Jepp. Irriterer meg gul og grønn over de idiotene som gjør til at vegetarianere blir servert sjømat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå