Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Hei:) Jeg er ei jente på 40 pluss.. Er overvektig,og har lyst å gå ned i vekt. Pga et handicap har jeg vanskelig for å få trimma så mye. Er det noen der ute som har en fin måte for å gå ned i vekt på? Har prøvd Grete Roede kurs tidligere,og vurderer det på nytt nå,men d kan jo være andre altrenativer som jeg ikke vet om enda. Seriøse svar mottas med stor takk. Hilsen ei som sliter
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Stikk innom en barnehage og skaff deg den siste versjonen av omgangssyka som florerer over alt. Jeg gikk ned 11 kg på den. Snakk om kickstart, nå er jeg hvertfall motivert for veien videre. Og for dere skeptikere, nei jeg fikk den ikke med vilje, fikk den fra barnehagen til ungen min.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Du så det kanskje ikke,men jeg skrev SERIØSE svar mottas med takk...
Chanel.No5 Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Stikk innom en barnehage og skaff deg den siste versjonen av omgangssyka som florerer over alt. Jeg gikk ned 11 kg på den. Snakk om kickstart, nå er jeg hvertfall motivert for veien videre. Og for dere skeptikere, nei jeg fikk den ikke med vilje, fikk den fra barnehagen til ungen min. Greit at du ikke fikk den frivillig, men å komme med dette som noe seriøst tips??
Momseguri Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Omgangsyke ja Jeg er veldig tilhenger av intervalltrening! Nå husker jeg selvfølgelig ikke hvor jeg har lest dette, men intervalltrening skal (og er for meg) veldig effektivt når du vil ned i vekt. F.eks, på tredemøllen løper jeg det jeg klarer i ca. 2 min før jeg jogger lett i 2-4 min. Vekter har jeg så tungt at jeg overhodet ikke klarer mer enn 12 løft. Syns jeg føler meg mye bedre etter at jeg har presset meg selv også
Sommersol Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Det er jo så veldig enkelt i teorien. Spise mindre kalorier enn en forbrenner. Så da må en finne ut hvor mye en forbrenner, når en ikke kan trene så veldig, og så spise mindre kalorier enn dette. Men så skal det jo helst være litt sunt det en putte i seg også. Så skal en prøve å finne en måte å få mest mulig mat på de kaloriene en kan spise... For en skal ikke sulte seg... Så skal det ikke være slanking, men livsstilsendring... Slik kan en fortsette i det uendelige... Jeg skal ikke ha en veldig utgreiing nå, men anbefaler vektklubben på VG, og Grete Roede sine nettsider... Men det jeg egentlig skulle si, var at et enkelt godt tips på veien er, at når en får veldig lyst på noe godt; gå på badet og puss tennene, da forsvinner ofte suget. Sjokolade smaker ikke så godt i en nypusset munn ;o) Lykke til
Pjukset Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Støtter at vektklubben er bra, gå på www.vektklubben.no og sjekk
snusmumriken Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 1) Ikke bruk masse penger på dyre dumme kurs av typen herbalife 2) les masse om kosthold, både bøker og internett 3) spis masse proteiner, det holder deg mett mye lengre 4) finn et felleskap eller opplegg av typen vektklubb 5) ikke start knallhardt med trening 7ggr/uke 6) tren styrke 7) kast ut badevekten, kjøp heller målebånd og ta bilder 8) ikke vær for hard mot deg selv, du må kunne trives med de tiltakene du har satt igang! 9) tro på deg selv! Dette går BRA! :D
Pjukset Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 1) Ikke bruk masse penger på dyre dumme kurs av typen herbalife 2) les masse om kosthold, både bøker og internett 3) spis masse proteiner, det holder deg mett mye lengre 4) finn et felleskap eller opplegg av typen vektklubb 5) ikke start knallhardt med trening 7ggr/uke 6) tren styrke 7) kast ut badevekten, kjøp heller målebånd og ta bilder 8) ikke vær for hard mot deg selv, du må kunne trives med de tiltakene du har satt igang! 9) tro på deg selv! Dette går BRA! :D Ja!
Serenity88 Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Ikke spis "tung" mat etter 20.00. Lag matpakke/frokost kvelden før og gjør det delikat, slik at man får lyst til å spise det på jobben Om du er i dårlig form, prøv å gå en halvtimes tur hver dag, gjerne med stigning. Skriver under på at du tar i bruk målebånd! Må du veie deg, så kun 1 gang i uken, på en fast dag og tid uten klær. Unn deg selv noe godt av og til, dette er snakk om endring for livet ikke bare rase ned i vekt for så å rase opp igjen enda fortere! Lykke til!
Gjest Gulrot Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Ikke spis "tung" mat etter 20.00. Og hvorfor ikke?
Serenity88 Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 Fordi du snart skal legge deg og kroppen trenger hvile Om du da har full mage må kroppen jobbe iherdig med å fordøye maten. Selvfølgelig, legger du deg sent så kan man spise senere også, men kl.20 fungerer for de som må opp 7 Mange blir sultne utover kvelden, men spis grønnsaker med litt dip, en neve med nøtter eller knekkebrød og en kopp te.
Gjest Gulrot Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Og hva mener du skjer hvis man spiser tung mat etter 20:00?
Serenity88 Skrevet 30. desember 2009 #14 Skrevet 30. desember 2009 Fordi god hvile gir en bedre kropp En kropp full av mat ved leggetider gir ikke god søvn, ihvertfall ikke for de aller fleste.
momo Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er stor Fedon fan, jeg var selv syk før og kunne faktisk ikke trene overhodet. Men klarte og gå ned 30 kg på 1 år med fedon, og jeg følte jeg koste meg og var alltid mett. Men alle er vi forkjellige og det viktigste er vel å finne noe som passer en selv og som man fint klarer og leve med.
Sommersol Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er stor Fedon fan, jeg var selv syk før og kunne faktisk ikke trene overhodet. Men klarte og gå ned 30 kg på 1 år med fedon, og jeg følte jeg koste meg og var alltid mett. Men alle er vi forkjellige og det viktigste er vel å finne noe som passer en selv og som man fint klarer og leve med. Har du klart å holde vekten? Jeg synes ikke det er vanskelig å tape vekt, kunsten er å holde den. Med et kosthold som er tettest mulig opp imot et ordninært kosthold, vil jeg tro det er lettere og holde vekten. Nå sier ikke jeg at Fedons kosthold er veldig unorsk, men brød og poteter er faktisk enda en stor del av norsk kosthold.
Pjukset Skrevet 31. desember 2009 #17 Skrevet 31. desember 2009 Har du klart å holde vekten? Jeg synes ikke det er vanskelig å tape vekt, kunsten er å holde den. Med et kosthold som er tettest mulig opp imot et ordninært kosthold, vil jeg tro det er lettere og holde vekten. Nå sier ikke jeg at Fedons kosthold er veldig unorsk, men brød og poteter er faktisk enda en stor del av norsk kosthold. Det er misforstått at man ikke skal spise brød og poteter når man følger et slikt kosthold, men man skal begrense inntaket og velge mat med lav GI. Atkins derimot, skal man holde seg unna alt av brød, poteter, ris, osv osv, med Fedon har man et godt og variert kosthold som gir gunstige helseeffekter i tillegg til vektreduksjon.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 31. desember 2009 #18 Skrevet 31. desember 2009 Hei:) Jeg er ei jente på 40 pluss.. Er overvektig,og har lyst å gå ned i vekt. Pga et handicap har jeg vanskelig for å få trimma så mye. Er det noen der ute som har en fin måte for å gå ned i vekt på? Har prøvd Grete Roede kurs tidligere,og vurderer det på nytt nå,men d kan jo være andre altrenativer som jeg ikke vet om enda. Seriøse svar mottas med stor takk. Hilsen ei som sliter ketogen diet med et lite kaloriunderskudd. prøv å få trent deler av kroppen, noe aktivitet vil hjelpe på humøret og helsen. og for å være stygg: grete roede får nok ned vekten der både fett og muskler og forbrenningen forsvinner. å holde vekten nede etter en 'kur' er mye vanskeligere enn å forandre matvaner og livsstil.
Øs pøs Skrevet 31. desember 2009 #19 Skrevet 31. desember 2009 Ketogen diett/lavkarbo er det eneste som har funket for meg. Har prøvd alt det andre. Men man kan ikke gå tilbake til høykarbo etter man er ferdigslanket, man må legge om kostholdet. Se på lavkarbo.no om det er noe for deg
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #20 Skrevet 31. desember 2009 Og hva mener du skjer hvis man spiser tung mat etter 20:00? Selvfølgelig kan du spise etter 20. Dette er helt inviduelt. Om du har problemer med å sove på mett mage så er det klart at du ikke bør spise for mye rett før leggetid, men om dette ikke er noe problem så spis gjerne en kvelds/middag etter dette. Jeg spiser selv alltid mitt største måltid for dagen etter 20.00, legger meg til hverdags ca 22-22.30 og har ingen problemer med å legge meg på mett mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå