Gjest Nuppa_ Skrevet 30. desember 2009 #1 Del Skrevet 30. desember 2009 Det er vel ikke noe krise om jeg gir babyen 6mnd grøt noen uker før den er 6 mnd? Og må jeg da begynne med smaksprøver igjen, eller kan jeg gi full posjon med engang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. desember 2009 #2 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Det er nok ikke krise, men har barnet behov for det? Og ja, begynn med smaksprøver. Hvorfor er det så hast med å gi en full porsjon? For det første er den en ny smak for barnet, og det er ikke sikkert barnet vil godta maten før en har prøvd mange ganger, det er en helt ny teknikk å spise grøt som skal læres, og ikke minst er det nye systemer i magen som skal settes i gang når grøte skal fordøyes. Barnet trenger å venne seg til maten sakte men sikkert. Du vil vel ikke ha et barn med mageknip? Endret 30. desember 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 30. desember 2009 #3 Del Skrevet 30. desember 2009 Men hva hvis babyen har fått 4.mnd grøt fra h*n var ca 4.mnd da...? Da er som regel babyen vant til å få full porsjon (min er i hvertfall det....) Nå skriver ikke TS noe om babyen har fått grøt fra 4.mnd sånn som min har, eller er helt ny, men siden hun spør om hun må begynne med smaksprøver IGJEN, så regner jeg nesten med at babyen har fått 4.mnd grøt fra før av...? Men det er selvfølgelig bare tipping fra min side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. desember 2009 #4 Del Skrevet 30. desember 2009 Trøtt som jeg er, så jeg ikke ordet igjen , så da antok jeg jo at det var starte med grøt det var snakk om. Det kan en jo nesten se ut i fra svaret mitt også da. Har barnet hatt behov for fast føde tidligere, og dermed begynt ved 4/5 måneders alder, er det jo litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 30. desember 2009 #5 Del Skrevet 30. desember 2009 Har spist grøt i en måned allerde. 4 mnd grøten metter ikke så bra, så det blir litt for mye mme iløpet av et døgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 31. desember 2009 #6 Del Skrevet 31. desember 2009 Du trenger ikke begynne med smaksprøver igjen nei. Jeg gikk over til hjemmelaget havregrøt ved 6 mnd alder. Blandet først med babyhavregrøt for konsistensen sin del. Fra 4-6 mnd alder blandet jeg med morsmelk, deretter med MME. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 31. desember 2009 #7 Del Skrevet 31. desember 2009 Har spist grøt i en måned allerde. 4 mnd grøten metter ikke så bra, så det blir litt for mye mme iløpet av et døgn. Oh! Jeg var ikke klar over at 6.mnd grøten metter mer! For jeg synes ikke at 4.mnd grøten metter så mye lengre jeg heller... Spesielt om kvelden, før sov hun til 6 tiden etter grøt kl.19, men nå sover hun ikke til lengre enn som regel kl.1 før hun er sulten igjen... Kan heldigvis straks begynne med 6.mnd grøt her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 31. desember 2009 #8 Del Skrevet 31. desember 2009 Sto på pakken at den mettet mer. Tror jeg begynner på den når den gamle pakken er tom. Kan ikke ha så mye å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vibi_* Skrevet 1. januar 2010 #9 Del Skrevet 1. januar 2010 Vi begynte med 6 måneders grøten igår (to uker til gutten blir seks måneder). Ga ikke smaksprøve akkurat, men halv porsjon på morgenen, for å se om vi fikk noen reaksjon, og det gjorde vi ikke. Begynte med den allerede nå fordi 4 måneders grøten ikke metter så mye lenger. Dessuten smaker denne grøten mye bedre! Det syns hvertfall poden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 1. januar 2010 #10 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Da har vi prøvd 6mnd grøten, og den var veldig populær Virker som den mettet mye mer også Endret 1. januar 2010 av Nuppa_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 1. januar 2010 #11 Del Skrevet 1. januar 2010 Da blir det sikkert 6.mnd grøt her også når denne grøt pakken er tom Blir litt flere smaker å velge mellom også da! Kan tenke meg at det blir litt kjedelig å bare spise det samme hele tiden... (gir ikke grøt med banan pga magen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå