Gå til innhold

Hund ute i 20 minusgrader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en rase som ikke har underull. Unghund. Før lot han bikkja stå ute i allslags vær, natt og dag, men etter at jeg sa ifra til han tok han bikkja inn om vinteren. Han satte hunden ut fra 8 ukers alder, og den sto konstant ute å hyla.

Nå har bikkja blitt 6-7mnd ca, han har den ikke like mye ute, men fortsatt alt for mye etter min mening. Gradestokken viser nå 20 minusgrader, og bikkja står ute og bjeffer. Har vel gjort det i en time eller to, og jeg kjenner jeg får en klump i magen. Hunden har ikke hundehus eller lignende, bare noen plast møbler ståendes på terassen hvor hunden står.

Dersom jeg ringer mattilsynet, kommer de til å komme å ta en titt på hunden da, eller er saken for "liten" til at de gidder å bry seg? De virker ikke helt særiøse etter hva jeg har hørt, og virker som at de blåser bort mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Totalt uforsvarlig, stakkars valp!

Synes du skal ta kontakt med Mattilsynet, Dyrebeskyttelsen eller tilsvarende.

En kollega av meg har meget god erfaring med Mattilsynet ang. naboens sauer.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Dette er dyremishandling og du bør enten ringe politiet eller Dyrebeskyttelsen straks. Stakkars hund. Når katter og hunder ikke har underull skal tåler de ikke og være ute.

Skrevet

Dyrebeskyttelsen har ingen myndighet.

Mattilsynet er de som passer på dyr.

Skrevet

Gamle hunden til tanta mi hadde et uthus i hagen, som han hata å være i.

De hadde han ute der i 15 min eller noe, og han stod å bjeffet, og da hadde noen naboer ringt mattilsynet, og de kom med éngang for å sjekke. (Var ikke noe galt, og hunden stod aldri ute lenge)

Så tror de er seriøse.

Skrevet

Dette spørs vel virkelig, men de burde ta det alvorlig. Synes uansett du skal prøve. Stakkars hund!

Skrevet
Naboen har en rase som ikke har underull. Unghund. Før lot han bikkja stå ute i allslags vær, natt og dag, men etter at jeg sa ifra til han tok han bikkja inn om vinteren. Han satte hunden ut fra 8 ukers alder, og den sto konstant ute å hyla.

Nå har bikkja blitt 6-7mnd ca, han har den ikke like mye ute, men fortsatt alt for mye etter min mening. Gradestokken viser nå 20 minusgrader, og bikkja står ute og bjeffer. Har vel gjort det i en time eller to, og jeg kjenner jeg får en klump i magen. Hunden har ikke hundehus eller lignende, bare noen plast møbler ståendes på terassen hvor hunden står.

Dersom jeg ringer mattilsynet, kommer de til å komme å ta en titt på hunden da, eller er saken for "liten" til at de gidder å bry seg? De virker ikke helt særiøse etter hva jeg har hørt, og virker som at de blåser bort mye.

Det er IKKE lov å la hunden stå ute uten isolert hundehus! Og skal man da benytte hundehuset, skal det likevel være av en rase som tåler å stå ute. Dersom hunden du snakker om ikke har underull, er den absolutt ikke egnet som utehund. Kontakt mattilsynet straks! Det går også an å ringe dyrebeskyttelsen og forklare saken, da tar DB ansvaret med å melde naboen din til mattilsynet.

Skrevet

Jeg skjønner hvorfor folk skaffer seg hund hvis den skal stå alene ute, dag ut og dag inn.

Skrevet

Stakkars!!

Håper du oppdaterer oss :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...