Gå til innhold

bake grønnsaker i ovn..

Fremhevede innlegg

Gjest ikke-kokk-akkurat
Skrevet

Jeg bakte grønnsaker i ovnen igår, da smurte jeg først langpannen med margaring og la grønnsakene oppå, og deretter helte jeg matfløte over og lot det stå i ovnen.

Men fløten ble sånn skilt og klumpete etter retten var ferdig.. Det var godt men det så helt jævlig ut liksom.. var det fordi jeg smurte panna med margarin først tro??

hvordan kan man få til en fin matfløtesaus ved å bake det i ovnene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen spsesialist, men såvidt jeg vet tåler ikke matfløte varme like godt som kremfløte, så neste gang bør du kanskje bruke kremfløte.

Skrevet
Jeg bakte grønnsaker i ovnen igår, da smurte jeg først langpannen med margaring og la grønnsakene oppå, og deretter helte jeg matfløte over og lot det stå i ovnen.

Men fløten ble sånn skilt og klumpete etter retten var ferdig.. Det var godt men det så helt jævlig ut liksom.. var det fordi jeg smurte panna med margarin først tro??

hvordan kan man få til en fin matfløtesaus ved å bake det i ovnene?

matfløte blir sånn i ovn. Lag heller en saus ved siden av.

Hvilke grønnsaker hadde du?

Du kan med stort hell bake rotgrønnsaker (gulrøtter, kålrot, pepperrot, fennikel etc) og løk. Hell over litt olivenolje, stek på ca 200 C i 30 min. Fantastisk. Husk salt og pepper og gjerne litt sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...