Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har betalt semesteravgift og lurer på om stipendet kommer den 15 som vanlig eller tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener bestemt at jeg fikk lånet tidligere i fjor, rundt den 7. mener jeg å huske.

Skrevet

Den kommer så fort semesteravgiften er betalt og alle formalitetene er i orden, så du trenger ikke vente til den 15. :)

Skrevet

Du kan sjekke på Lånekassa når du logger inn med MinID. Hos meg står det 4 januar :)

Skrevet

Håper virkelig at det kommer tidligere enn 15 januar.

Skrevet (endret)

Hos Lånekassa står det at det kommer 4. januar. Forutsetningen er selvsagt at man har betalt sin semesteravgift.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Kanskje svaret står her, og jeg bare ikke skjønner det, men:

jeg har betalt semesteravgift, men UIT har ikke bekreftet overfor lånekassen at jeg skal være student der vår 2010. Om jeg har forstått rett, jeg vil vel ikke motta noe lån/støtte fra lånekassen før skolen har sendt dem bekreftelse?

Gjest Gjest_Oz
Skrevet

Det stemmer. Etter lånekassa har motatt bekreftelse på at du har betalt semesteravgift går det noen dager før du får utbetalt lånet ditt.

Skrevet

Må man ha semesterregistrert seg også før man får stipendet, eller holder det med semesteravgiften?

Er det noen som vet når universitetene/informasjonskontorene vanligvis pleier å åpne i januar? Jeg skjønner ingenting av det med semesterregistrering og bekrefting av utdanningsplan... Kan man gå inn og gjøre det på nytt hvis man gjør feil eller ikke får meldt seg opp i alt man skal ha, eller er det bare en sjangs?

:klemmer:

Gjest Gjest_Oz
Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre feil igrunn, men jeg antar at de fleste universitetene er åpne mandag 4.01 selv om mange ikke begynner undervisningen før 11.01

Gjest Cipheria
Skrevet

Kan man få tilbake betalt semesteravgift om man bestemmer seg for å hoppe av nå, før start?

Skrevet

Jeg har fått studielånet :-)

Skrevet

Jepp, fikk mitt i dag jeg også. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Armule
Skrevet
Må man ha semesterregistrert seg også før man får stipendet, eller holder det med semesteravgiften?

Er det noen som vet når universitetene/informasjonskontorene vanligvis pleier å åpne i januar? Jeg skjønner ingenting av det med semesterregistrering og bekrefting av utdanningsplan... Kan man gå inn og gjøre det på nytt hvis man gjør feil eller ikke får meldt seg opp i alt man skal ha, eller er det bare en sjangs?

:klemmer:

Vanligvis har man frist på seg til rundt februar med å registrere seg på kurs! Så man kan fint melde seg på/av flere ganger inntil da..

• 11 måneder senere...
Skrevet

Er det noen som vet om man må motta og signere brev fra lånekassen i januar for å få utbetalt pengene? Vet man gjør det i høstsemesteret, men husker ikke om man må gjøre det for vårsemesteret også.. :)

Skrevet (endret)

Lurer på det samme som Gudinna...

s

Jeg oppdaget i dag at jeg ikke har endret folkeregistrert adresse (noe som er rart da jeg fikk brevet fra lånekassen i rett postkasse i høst) så er redd jeg må vente ekstra lenge. Skal betale en flytur og hotell til studietur, så haster litt :snurt:

Edit: Så en avatar som jeg forbant med feil person ;)

Endret av Lykkelitenen
Skrevet

Det begynner å haste veldig her å.. Det står at det blir utbetalt 4. Januar, men om man får tilsendt brev man må signere først vil det jo ta lenger tid. :(

Skrevet

Nei, du må ikke signere noe nå! :-)

Skrevet

Nei, du må ikke signere noe nå! :-)

Fantastisk!! :D Da stoler jeg på deg og håååper du har rett =D

Skrevet

Fantastisk!! :D Da stoler jeg på deg og håååper du har rett =D

Jeg lover ;- )

Om det ikke har endret seg dette året! Jeg har ikke måtte signere noe i januar tidligere år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...