Gå til innhold

Byttes ikke gaveesker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Hei :)

Forleden dag skulle jeg bytte et Kate Moss gavesett på

en pakning som var merket med "parfymelle". Men da jeg kom inn i

en butikk sa en sur ekspiditør: " Gavesett byttes ikke, det går ikke ann noen steder".

Synes dette var litt merkelig i og med at jeg har byttet gavesett tidligere mener jeg.

Så.. noen som har erfaringer med dette? / har byttet det før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en gavepakning med parfyme og bodylotion til ei venninne til jul, men var litt usikker på hvilken jeg skulle kjøpe, så spurte ekspeditøren om det var mulig å bytte gavepakninger. Det skulle gå helt fint, sa hun, så lenge det ikke er skader på eska.

Skrevet

Det er jo opp til hver enkelt butikk å velge om de vil bytte varer eller ikke. Men hun trengte ikke være sur; det er dårlig service.

Skrevet

Har forresten byttet gavepakninger selv før også, uten problemer.

Kan ikke skjønne hvorfor det skal være noe større problem enn alt mulig annet....

Kan du ikke prøve å gå innom en annen butikk da? :)

Skrevet
Har forresten byttet gavepakninger selv før også, uten problemer.

Kan ikke skjønne hvorfor det skal være noe større problem enn alt mulig annet....

Kan du ikke prøve å gå innom en annen butikk da? :)

Nei, ikke jeg heller.

Gikk foressten inn på Cubus også, men de solgte ikke det gavesettet

men hun sa at hun kunne gi 100 kr for det, men at det lønte seg å gå i butikken hvor det settet var kjøpt.

Men jeg vet ikke helt sikkert hvor det er kjøpt. Det står "PARFYMELLE" eller noe sant på forseglingen. Noen som vet hvilken butikk dette er / hvor jeg kan få byttet den? :)

Skrevet
Nei, ikke jeg heller.

Gikk foressten inn på Cubus også, men de solgte ikke det gavesettet

men hun sa at hun kunne gi 100 kr for det, men at det lønte seg å gå i butikken hvor det settet var kjøpt.

Men jeg vet ikke helt sikkert hvor det er kjøpt. Det står "PARFYMELLE" eller noe sant på forseglingen. Noen som vet hvilken butikk dette er / hvor jeg kan få byttet den? :)

Neeei, du kunne jo kanskje prøvd butikken som heter parfymelle eller noe sånt?

:roll:

Skrevet

Er vel stort sett bare til jul de får solgt slike sett, så det er fullt mulig at kjeden har som policy at de kan bytte andre ting som fortsatt er forseglet, men ikke gavesett.

Ellers har man jo ingen rett til å få bytte i det hele tatt, det er god service fra butikkenes side.

Skrevet

Hvilket kate moss sett var det? For ett av hennes sett har gått ut av prod, og om det er ett av disse, så pleier ikke butikkene å bytte, selv om de bytter til vanlig. Rett og slett fordi settet ikke vil kunne selges til vanlig pris om kort tid...

Ellers har man ikke rett til å bytte, det er en service som butikken gir deg, og noen velger å bytte alt, mens andre ikke vil bytte noe. Men det er ikke andre parfymellebutikker som du kan bytte i?

Skrevet
Hvilket kate moss sett var det? For ett av hennes sett har gått ut av prod, og om det er ett av disse, så pleier ikke butikkene å bytte, selv om de bytter til vanlig. Rett og slett fordi settet ikke vil kunne selges til vanlig pris om kort tid...

Ellers har man ikke rett til å bytte, det er en service som butikken gir deg, og noen velger å bytte alt, mens andre ikke vil bytte noe. Men det er ikke andre parfymellebutikker som du kan bytte i?

Settet heter: Kate Moss - Velvet hour og er i en mørkeblå pakning :)

Skrevet

Var innom Parfymelle og kjøpte gavesett før jul og der sa de at siden i fjor har de sluttet å bytte gavesett.

Er vel en fair sak det. :)

Skrevet

du trenger ikke være så jævla frekk vel, tror hun skjønner at hun skal gå i en parfymelle butikk..

sjekk på gule sider hvor de har parfymelle butikker, tror ikke det er så mange av de

Skrevet

Jaja, er vel ikke så mye å gjøre med den saken.

Aner ikke hvordan den lukter engang.. noen som vet?

er litt skeptisk til sanne typer parfymer egentlig.. :)

Men de er ekte sant? parfymer i gaveesker altså?

Skrevet

Ahh, det er det nye, så da er det ikke derfor. Om du får bort parfymellelappe kan du fortsatt prøve å bytte i andre butikker som har samme settet. Mange bytter så lenge varen er mulig å selge og de har det i stystemet. Men ingen garanti da...

Ellers har både kicks, cubus og Vita parfymen, så du kan jo ta turen innom og lukte? Den er ikke dårlig :) Er eu de toilette (eller hvordan det skrives), så den er "ekte", men mildere enn ren parfyme. De fleste merker fører begge deler, en lett toilette og en tyngre parfyme av s amme duft...

Skrevet
Jaja, er vel ikke så mye å gjøre med den saken.

Aner ikke hvordan den lukter engang.. noen som vet?

er litt skeptisk til sanne typer parfymer egentlig.. :)

Men de er ekte sant? parfymer i gaveesker altså?

Vet ikke hvordan den lukter, ville ha gått innom et parfymeri og luktet på den.. Hvis du ikke liker den kan du jo gi den vekk til noen i bursdagsgave en gang?

Parfymen som er i gaveesker er ekte ja, så sant de er kjøpt på et parfymeri i norge i hvertfall ;) Hadde den vært kjøpt på et "parfymeri" i tyrkia ville jeg heller ha vært litt mer skeptisk :fnise:

Skrevet

hehe.., pafymeri i tyrkia ja :ler:

Det er nok fra et norsk pafymeri..

noen som vet hva det koster sann cirka? :)

Skrevet

Usikker. Om jeg ikke husker feil, så ligger den andre GP hennes på rundt 200-250, så vil tippe at denne ligger på det samme..

Skrevet

HIHI :fnise:

Skrevet

Merkeligt. Forsegles ikke gavesett nettopp slik at den kan byttes hvis man ikke åpner forseglingen?

Skrevet

Jeg byttet nettopp et gavesett i fra perfymelle som jeg fikk til jul av en venninne.Var sminke greier fra et merke jeg ikke har hørt om. Men du kunne jo ha prøvd å bytte hos en annen perfymelle enn den du prøvde å bytte hos :) Verdt forsøket.

Skrevet
Jeg byttet nettopp et gavesett i fra perfymelle som jeg fikk til jul av en venninne.Var sminke greier fra et merke jeg ikke har hørt om. Men du kunne jo ha prøvd å bytte hos en annen perfymelle enn den du prøvde å bytte hos :) Verdt forsøket.

Etter et kjapt kjøp på google og lovdata finner en at til tross for sterkt press fra forbrukerorganisasjonene så er det ikke lovfestet avtale om bytterett.

Det er derimot en drøss med regler som omhandler skadet vare, vare som ikke holder det den lover etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...