Mamoli Skrevet 31. desember 2009 #21 Skrevet 31. desember 2009 Kan kanskje være en god idè å barbere på kvelden, og sove uten truse. Det skal gjerne "lufte" litt, for å unngå irritasjoner og inngrodde hår. Kan nok ikke unngås helt, men man kan jo gjøre det på best mulig måte :-)
Gjest hare Skrevet 31. desember 2009 #22 Skrevet 31. desember 2009 har du vurdert å starte forsiktig med kun bikinilinje? kan fort bli rødt og nuppete etterpå - har faktisk aldri opplevd å kunne unngå det desverre med barbering. selv synes jeg det ser greiest ut om man tar bikinilinjen og "pynter" litt ekstra der nede med en ladyshave - slik at det blir minst mulig men ikke totalt borte. jeg tar ikke sjangsen på å barbere med hele veien i intimsonen siden jeg har noen ganske kjipe kuttskader på leggen fra tenårene. men dersom du absolutt vil ha bort alt kan du jo forsøke salong? min søster prøvde dette(tok bort alt), men klarte ikke gå på et par dager etterpå pga smerter og hevelse/sårhet....så jeg har droppet det.
Zinnia Skrevet 1. januar 2010 #23 Skrevet 1. januar 2010 ... Er det bare meg her inne som har motforestillnger mot å oppmuntre og gi råd til et barn på 14 om intimbarbering..? Men for all del, om ts gjør dette uansett, er det jo greit at hun får råd slik at hun unngår komplikasjoner og irritasjon. Men kanskje som gjest ovenfor foreslår du kan begynne med bikinilinjen, det er på en måte ikke så drastisk? Mener ikke å være negativ eller prippen, jeg bare ser ingen logisk grunn overhodet til at en så ung jente skal i det hele tatt tenke på å begynne å fjerne alt hår nedentil.
Gjest :) Skrevet 1. januar 2010 #24 Skrevet 1. januar 2010 Verden er forandra enn korleis den var for noken år tilbake. Mange tenke meir på kropp og utsjånad no enn ka dei gjer før. Det er så og sei vanlig no at 14 åringar barberar underlivet sitt..ihvertfall mesteparten.
pittie Skrevet 1. januar 2010 #25 Skrevet 1. januar 2010 Tenkte selv, JØSS bare 14 år?? Men så slo det meg at jeg selv begynte når jeg var 13. Artig det der. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #26 Skrevet 2. januar 2010 Tusen takk for svar ! Men en ting jeg lurer på, du som skrev at man ikke burde bruke hårfjerningskremer.. jeg så en sann "ASAN intimfjerning" (husker ikke helt hva den het, men en rosa tube". Er det noe å anbefale? Det går nok fint, det der er ikke hårfjerningskrem (som ikke anbefales iht svaret du fikk), men barberingsgele.
Zinnia Skrevet 2. januar 2010 #27 Skrevet 2. januar 2010 Verden er forandra enn korleis den var for noken år tilbake. Mange tenke meir på kropp og utsjånad no enn ka dei gjer før. Det er så og sei vanlig no at 14 åringar barberar underlivet sitt..ihvertfall mesteparten. Vanlig...!? Jøsses da. I min tid ventet vi da ihvertfall til videregående før vi gikk igang med intimfrisering og intimbarbering. Og såvidt jeg husker var det heller ikke noen norm å være glattbarbert selv om man stusset og friserte. Barbering av legger og armhuler begynte såklart lenge før. Og jeg er ikke sååå gammel, har det virkelig forandret seg så mye på bare ti år? Galskap spør du meg
Gjest redstar Skrevet 3. januar 2010 #28 Skrevet 3. januar 2010 Hei ! Jeg tør ikke spørre noen andre så gjør det her.. Hvordan fjerner man hår i underlivet? og er det farlig å fjerne ALT? Hadde blitt kjempe takknemlig for svar Har hørt at det er ulige måter å gjøre det på.. Hei Hei! Jeg MÅÅÅ bare få si det, drøy det LENGST mulig før du begynner med å fjerne hår, dess oftere og tidligere du gjør det dess mer hår kommer:( Men ja, voksing bør du ikke gjøre, veldig vondt og ikke bra resultat om du ikke har erfaring fra dette, barbering med riktig skum, varmt vann og "aftershave" for underlivet - det burde gjøre susen.. vær forsiktig så du ikke kutter deg på plasser du har meget tynn hud osv:) Wish u luck:)
Sequax Skrevet 3. januar 2010 #29 Skrevet 3. januar 2010 Hvis du absolutt må begynne å barbere deg så tidlig har jeg et godt tips for å unngå kviser/blemmer og inngrodde hår: kok barberbladet hvis det er blitt brukt før. Bruk pyrisept e.l både på området du skal barbere og på høvelen.
Wonders Skrevet 4. januar 2010 #30 Skrevet 4. januar 2010 jeg pleier å barbere tørt først, får med så mye som mulig. Det er lettere synes jeg, mer treffsikkert.... Sett av en halvtime! Ikke stress. Etter nesten alt er helt borte dusjer jeg og tar på barberingsskum, gjerne to ganger, så det blir helt glatt.
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 7. februar 2010 #31 Skrevet 7. februar 2010 Noen som har råd til en krem/salve du kan smøre på etter barberingen? Hva er vanlig å gjøre med hår på selve kjønnsleppene?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #32 Skrevet 7. februar 2010 Er vel leppene som er vanligst å barbere, siden de gir evt mann hår i maten. Asan og RFSU har div produkter man kan smøre på. Vibratorrens vet jeg noen bruker feks.
Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 8. februar 2010 #33 Skrevet 8. februar 2010 Hei Hei! Jeg MÅÅÅ bare få si det, drøy det LENGST mulig før du begynner med å fjerne hår, dess oftere og tidligere du gjør det dess mer hår kommer:( Men ja, voksing bør du ikke gjøre, veldig vondt og ikke bra resultat om du ikke har erfaring fra dette, barbering med riktig skum, varmt vann og "aftershave" for underlivet - det burde gjøre susen.. vær forsiktig så du ikke kutter deg på plasser du har meget tynn hud osv:) Wish u luck:) Det er fysisk umulig å få flere hår av barbering. Får ikke flere av å barbere seg når man er 13..
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #34 Skrevet 8. februar 2010 Det er fysisk umulig å få flere hår av barbering. Får ikke flere av å barbere seg når man er 13.. Jeg begynte å barbere leggene mine da jeg var 10 år og jeg fikk mer hår...
psawyer Skrevet 8. februar 2010 #35 Skrevet 8. februar 2010 Det blir ikke mer, men hårene kjennes tykkere ut siden de kuttes rett av. Skjønner ikke alt folk enda tror på den myten om at man får mer hår av å barbere.
LetThemEatCake Skrevet 8. februar 2010 #36 Skrevet 8. februar 2010 Det är INTE farligt att fjerne allt! Däremot så ökar risken för soppinfektion då det inte luftas lika väl som med hår. Var noga med att alltid använda en vass rakhyvel och ordentligt med skum eller gel när du barberer så ska det nog gå bra. Och du må ju ikke fjerne allt om du ikke vill. Börja med att barbere med hårriktningen och sedan mot. Det minskar risken för röda irriterande prickar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå