Gå til innhold

Oppstart av nye kurs på Elixia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om de begynner fra "begynnelsen" når de starter opp nye kurs etter jul?

Var på en time med Dance Aerobic på Elixia rett før jul og det virket som alle kunne trinnene og dansen fra før, og at de hadde gått gjennom dette tidligere. Jeg har noe erfaring fra dans, men klarte knapt å henge med.

I tillegg virket de andre damene sure og irriterte fordi jeg var ny og ikke hang med på alt :sjenert:

Skulle derfor likt å vite om de går grundigere gjennom trinnene og om det er samme dansen gjennom hele semesteret, så kanskje jeg våger meg dit igjen.. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skriver ikke hvor i landet du bor, men hva med å bare ringe senteret du trener på? Det enkle er vel ofte det beste :gjeiper:

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg vet at de starter på nytt med noen av kursene i alle fall.

Det pleier å være de samme trinnene mange ganger etter hverandre, men ikke alltid hele semesteret.

Skrevet

Dance aerobic er den vanskeligste aerobicen (synes jeg i hvert fall). Gå heller på enklere timer først, Elixia har helt sikkert flere nivåer på aerobic-timene sine. Antar de er som de fleste andre sentre og da har de forskjellig vanskelighetsgrad på timene.

Timene varierer også som regel etter instruktør - dvs. hver instruktør har sitt program/sine kombinasjoner så om du går på Dance aerobic på samme senter, men med en annen instruktør, er det derfor sikkert en annen time. Hver instruktør kjører gjerne sin time noen uker/måneder før de bytter innhold, mange justerer også litt underveis.

Skaff deg timeplan for senteret og les litt om de forskjellige timene. Velg enkle timer først, men husk at nivå varierer med instruktør så prøv gjerne dance aerobic igjen med en annen instruktør og se om det er lettere da (kanskje er det også vanskeligere!).

Skrevet

Ja jeg vet det finnes enklere timer, men jeg hadde lyst til å være med på noe mer danseaktig enn bare vanlig aerobic :)

Kanskje det var instruktøren som var problemet :klø:

Skrevet

Elixia har også noen enklere danseinspirerte timer som for eksempel JustDance, AfroMoves og nyheten Zumba :)

Skrevet

takk, får prøve meg på det da :)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Det beste er vel å begynne helt i starten av semesteret.

Men du kan uansett gå flere ganger på samme time. Instruktøren bruker de samme trinnene mange ganger etter hverandre. Til slutt får du det helt sikkert til, særlig siden du har dansebakgrunn.

Skrevet

Ja jeg får bare kaste meg ut i det :)

Alle har vel vært nye engang, men ble bare litt skremt da jeg nesten ble løpt ned (da dansingen plutselig skiftet retning) av tredve dansedamer helt gale og intense i blikket og det lyste lang vei at jeg hadde å flytte meg for de kom ikke til å stoppe :ler:

Jeg får gi det en sjans, håper det følger litt instruksjoner denne gangen!

Nye timer starter til uken, wish me luck :hoppe:

Skrevet
Ja jeg får bare kaste meg ut i det :)

Alle har vel vært nye engang, men ble bare litt skremt da jeg nesten ble løpt ned (da dansingen plutselig skiftet retning) av tredve dansedamer helt gale og intense i blikket og det lyste lang vei at jeg hadde å flytte meg for de kom ikke til å stoppe :ler:

Jeg får gi det en sjans, håper det følger litt instruksjoner denne gangen!

Nye timer starter til uken, wish me luck :hoppe:

Ha-ha, det der minnet meg om da jeg var med på en eller annen sal-time i utlandet en gang! Jeg skjønte ikke en millimeter av hva instruktøren sa og alle de andre bertene i salen kunne programmet til punkt og prikke. For meg var absolutt alle trinn og bevegelser helt fremmede og når jeg i tillegg ikke skjønte språket ble det jo bare fullstendig høpløst. Husker at det ikke var spesielt kult å stadig gå motsatt vei av de andre... :skratte: Første og siste gangen jeg har gått midt i en time!!

På mitt senter er det også noen damer som blir gretne når det er nybegynnere i salen som ikke alltid går samme vei som dem, men jeg synes jo ikke akkurat at det er noe å ta sånn veldig på vei for da. Det er heldigvis ikke mange av dem, de fleste bare smiler og ler når de krasjer med noen. Tåler man ikke å dulte borti noen får man heller ta seg en joggetur i skauen eller løpe på mølla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...