Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lagt merke til at det er utrolig mange samlivsbrudd om dagen, både her på KG og i virkeligheten.

Er det slik at det er høytiden som utløser det? Og i så fall hvorfor?

Jeg lurer på om det kan være at man plutselig får masse fri, og at man er sammen hele tiden og blir lei av hverandre? At ferie kan være en, av sikkert mange, utløsende faktorer?

Endret av *appifany*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiden, forventninger til det perfekte forhold?

Skrevet
Tiden, forventninger til det perfekte forhold?

ja, alt skal bare være enkelt og lett og morsomt og fint og flott, kort og godt. I det øyeblikket det ikke er dette lenger så er det helt over og rett ut for altfor mange, være seg med barn eller ei.

Skrevet

Det er jo mange samlivsbrudd på sommeren og, ser for meg samme problematikken.

Gjest brutal_mann
Skrevet

mange holder ut til over jul for å spare barna. Idioter... Vil du gå så går du i dag, ikke om en uke. Vil du ikke gå i dag, så dropp hele tanken.

Skrevet

Synest det er verst med unge mennesker som blir sammen i ung alder, som gjerne tror det skal vare livet ut.

Slik er ikke virkeligheten, gjelder å være realistisk! Et forhold varer så LENGE det varer....:) Hvorfor må man sette press på seg selv å tro at det skal vare for evig? Bedre å nyte det så lenge alt er bra!

Skrevet
Synest det er verst med unge mennesker som blir sammen i ung alder, som gjerne tror det skal vare livet ut.

Slik er ikke virkeligheten, gjelder å være realistisk! Et forhold varer så LENGE det varer....:) Hvorfor må man sette press på seg selv å tro at det skal vare for evig? Bedre å nyte det så lenge alt er bra!

Japp, bare nyte det å ta ting litt som dem kommer. :Nikke:

Er det noen som tror at det er noen helt andre grunner til at folk plutselig må gjøre det slutt rundt denne høytiden?

Skrevet

Tror presset for å ha det så voldsomt bra i jula er stort, slik at f.eks. en tung periode i et forhold kan føles tyngre enn den egentlig er.

Skrevet
Tror presset for å ha det så voldsomt bra i jula er stort, slik at f.eks. en tung periode i et forhold kan føles tyngre enn den egentlig er.

De fleste forholdene, som jeg vet om vel og merke, så har det vært mye utroskap. Hvordan få tid til det? Jul er jo bare stress(nesten) :)

Skrevet (endret)
De fleste forholdene, som jeg vet om vel og merke, så har det vært mye utroskap. Hvordan få tid til det? Jul er jo bare stress(nesten) :)

Utroskap er feigt, om et forhold ikke fungerer bør man nok gjøre det slutt før man har sex med andre.

Man bør heller tenke selv, om man ønsker å bli behandlet på samme måte.....nei takk. Da gjør man ikke slik mot sin partner.

Mange drives jo av den sexuelle spenningen, sex er sterke drifter. Normalt at sexen går i bølger når man har vært sammen i x-antall år, alt normaliserer seg....til å kanskje være spennende i perioder. Alt ettersom. Husk at forelskelse er en rus, som i de fleste tilfeller avtar etter tid. "Glad" i hverandre er kanskje noe annet enn "Elsker" deg etter å ha vært sammen i 20år?

Endret av Nyttig
Skrevet

Virker som det er utrolig mange brudd for tiden ja...

Gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden...

Skrevet

Skjønner bare ikke hva det er som er med akkurat i år faktisk. Jeg har ikke lagt merke til det at det har vært så mange brudd tidligere rundt jul.

Men det er kanskje "vanlig"?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

For min del var det lett å ta avgjørelsen om å ikke spille 2.fiolin i jula (eller mer hundreogørtogførti-fiolin).

Når man vet at jula skal være en lykkelig høytid og man sitter med en klump i magen, da vet man at man burde si takk og farvel.

Skrevet

Vel det er vel julebordet som er den muligheten... :sikle::sexy::cry3:

Skrevet
For min del var det lett å ta avgjørelsen om å ikke spille 2.fiolin i jula (eller mer hundreogørtogførti-fiolin).

Når man vet at jula skal være en lykkelig høytid og man sitter med en klump i magen, da vet man at man burde si takk og farvel.

Først og fremst sender jeg en gooood :klem: til deg! Du har rett i at jula skal være en lykkelig tid, og at noe er skammelig feil når man har en klump i magen hele tiden :Nikke:

Tror du at det faktumet at det var jul/ferie var den utløsende faktoren?

Gjest Emmanuelle
Skrevet
Først og fremst sender jeg en gooood :klem: til deg! Du har rett i at jula skal være en lykkelig tid, og at noe er skammelig feil når man har en klump i magen hele tiden :Nikke:

Tror du at det faktumet at det var jul/ferie var den utløsende faktoren?

Nei, det hadde vært slutt et par måneder før det, men vi hadde fremdeles kontakt på hans premisser. I jula fant jeg ut at jeg ikke gidda å holdes på gress mer.

Jeg tror ikke han har skjønt at han har mista meg for godt enda, men det er ikke mitt problem. I'm done :)

Skrevet

Det er jo ikke akkurat noe newsflash at ferier utløser brudd. Da en venninne skulle inn til megling, fikk hun beskjed av familievernkontoret at det lønnet seg å bestille time før sommerferien- etter sommerferien dukket det nemlig opp en mengde krisesaker.

Det er egentlig bare logisk. Så lenge hverdagen går sin gang og Familien A/S klarer å betjene huslån, kravstore og aktive barn, og timeplanen går opp sånn noenlunde med to jobber og husvask, så går det på en måte greit. Det er når man faktisk har fri til å være sammen at du ser hva som mangler. Og det blir sikkert ikke bedre at at jule per definisjon er "kos".

Men jeg tipper at antallet samlivsbrudd er relativt konstant, denne jula er sikkert ikke verre enn andre selv om det virker sånn.

Skrevet
Det er jo ikke akkurat noe newsflash at ferier utløser brudd. Da en venninne skulle inn til megling, fikk hun beskjed av familievernkontoret at det lønnet seg å bestille time før sommerferien- etter sommerferien dukket det nemlig opp en mengde krisesaker.

Det er egentlig bare logisk. Så lenge hverdagen går sin gang og Familien A/S klarer å betjene huslån, kravstore og aktive barn, og timeplanen går opp sånn noenlunde med to jobber og husvask, så går det på en måte greit. Det er når man faktisk har fri til å være sammen at du ser hva som mangler. Og det blir sikkert ikke bedre at at jule per definisjon er "kos".

Men jeg tipper at antallet samlivsbrudd er relativt konstant, denne jula er sikkert ikke verre enn andre selv om det virker sånn.

Neida, er enig i at det ikke er noe newsflash, for det om jeg selv synes det er ekstremt mange. Er ute etter meninger om hvorfor det går så ille med ganske så mange forhold akkurat rundt juletider, mest pga at jeg er nysgjerrig.

Jeg og sambo, vi har ikke barn, er fra hverandre ca en uke i juletider. Tror det er en bra løsning at vi besøker hver vår familie :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette er sant, VELDIG mange går fra hverandre for tiden. Opprivende!

I vår venneflokk er det 12 brudd!!! Og 4 nye forhold er dannet da, må nevnes.

Men alt fra de som har vært gift i 10 år med barn til de som har vært samboere i 6 år lissom. Ikke småtteri som har ryki dette siste året.

Det er mange av oss som kjenner hverandre 10 år tilbake i tid, og nå har de ryki på smell.

Jeg lover gubben og jeg skal holde ut. Vi er nå inni helvetes-året. Det er år 7 for dere som ikke visste det. Og det merkes asså...

Men fordi vi ser slgmarken som er foran oss klarer vi og holde på hverandre å ikke bli preget av andres elendighet. :tristbla:

Skrevet

Mulig at de mange som faktisk har det bra ikke behøver å bruke KG, mens de som alltid har noe å klage på eller noe, befinner seg på forum. Er jeg happy, bruker jeg ikke datamaskinen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...