Gå til innhold

Koke frossen torsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha kokt torsk til middag og min bedre halvdel sier/påstår det går fint med frossen torsk.. Om han har rett hvordan gjør man det?? Jeg trudde den måtte tine først!

Skrevet

Det er jo galskap, samt det tar mye lenger tid.

Er det fisk eller industrifiske-produkt som du har kjøpt i frysedisken?

Skrevet

Det går da fint det? Jeg gjorde det senest i går. Dvs. jeg smørdampet den. Lot den dessverre stå for lenge så den ble tørr som knusk, men hadde jeg beregnet tida bedre så regner jeg med den hadde blitt helt OK. (Vanlig "firkantfisk" fra Findus)

Skrevet
Det er jo galskap, samt det tar mye lenger tid.

Er det fisk eller industrifiske-produkt som du har kjøpt i frysedisken?

Den er kjøpt i frysedisken, altså industrifiske-produkt.

Skrevet (endret)

Mitt tips er å unngå alt du finner av fiskeprodukter i Dagligvare.

Finn deg en fiskebutikk, der du kjøper inn for eks hel fisk som du fryser ned i porsjoner. Klar til bruk når du måtte ønske! Her snakker vi om en helt annen smakopplevelse, samme når det gjelder kvalitet....

Det du snakker om er så langt unna fisk du kommer. Samtidig vil ferskvareavdeling gi deg svært varierende kvalitet på fisken i dagligvare...som regel dårlig. Type 1 uke gammel.

Endret av Nyttig
Gjest æ kan bake
Skrevet

NEI aldrig... varmebehandle frossen fisk.. sellene vil få et varme sjokk slik at unødvendig mange seller vil sprekk å du vil få veske tap, som vil resultere i tørr og smakløsfisk..

det er som med kjøtt la råvaren temperere seg i romteperatur en stun før du behandler den med varme..

å så vill man selfølgelig unngå frossen fisk viss man kann.

Skrevet

Jeg leste tittelen som "Koke en frosk" O_o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...