LamaLover Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Nå har jeg en periode hvor jeg er kjempesulten så og si hele tiden. Jeg spiser mer enn jeg pleier, men blir likevel ikke mett. Prøver dessuten å spise så mye proteiner som mulig, men det ser ikke ut til å hjelpe. Dette har jeg f.eks spist så langt og det er ganske typisk for måltidenen mine for tiden: Frokost: To fullkornsknekkebrød med cottage cheese og kalkunskinke Ei skive ananas Et egg To gulerøtter En halv kyllingfilet Lunch: En halv kyllingfilét Et eple Ei gulerot To mandariner Tre fullkornsknekkebrød med masse cottage cheese og kalkunskinke Kjennes ut som om jeg ikke har spist på flere dager, jo. Det går ikke mer enn 3-4 timer mellom måltidene Jeg er dessuten veldig inaktiv. Sitter for det meste i ro;) Hva skjer og hva skal jeg gjøre? Når jeg var liten og hadde det sånn sa mamma at jeg hadde en vokseperiode, men jeg tror jeg nå som 20-åring er ganske ferdig med å vokse;)
LamaLover Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2009 Ja, spiser masse sjokolade også;p (nå som det er jul)
Gjest Gjest_Gutten_* Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Jeg håper det var en spøk? Frokosten og lunsjen din er ribba for fett. Balanserte måltider gjør susen. (og et energiinntak som matcher energiforbruket, så klart.)
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 enig. mer fett. fet fisk. nok protein. mindre karbohydrater. 'cravings' kan og komme fra mangler på mineraler og vitaminer, tipper du, som så mange andre, har mangler (d, c, b, mag, sink, selen, calsium, selen). du kan sannsynligvis klare deg helt suverent på kun karbohydrater fra grønnsaker og salater. det er helt rått å trene på lavkarbo diet.
LamaLover Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2009 Joa, men jeg har alltid spist sånn og vanligvis blir jeg jo mett. Men nå for tiden (1-2 uker) så virker det som om forbrenninga mi er på høygir. Lurer bare på hvorfor det er sånn;) For vanligvis spiser jeg jo også lite fett men holder meg mett. Bare ikke nå om dagen.
Chanel.No5 Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Ja, spiser masse sjokolade også;p (nå som det er jul) Hehe, hvem gjør vel ikke det Jeg har det også som dette i perioder, drikker du nok? Tørste kan føles som sult.. Er det i forbindelse med mens kanskje? Så lenge du tilfredsstiller kroppens hunger med sunn og næringsrik mat så synes jeg du skal gi den det den ønsker og heller spise når du er sulten. Er kanskje en grunn til det, jeg synes ikke at måltidene du nevner er noe kjempestore og jeg hadde i tillegg spist noe mellom frokost og lunsj..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Det kan være at du er mer sulten enn vanlig fordi det er så kaldt. Når det er kaldt bruker kroppen mer energi på å holde seg varm. Det er også lurt om du får i deg noe varmt, f.eks. te eller varm mat.
Chanel.No5 Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 (endret) Det kan være at du er mer sulten enn vanlig fordi det er så kaldt. Når det er kaldt bruker kroppen mer energi på å holde seg varm. Det er også lurt om du får i deg noe varmt, f.eks. te eller varm mat. Gode tips!! Har lest andre steder at varm mat gir bedre og raskere metthetsfølelse. Endret 4. januar 2010 av Lotte28
Gjest Sunn Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Det kan være at du er mer sulten enn vanlig fordi det er så kaldt. Når det er kaldt bruker kroppen mer energi på å holde seg varm. Det er også lurt om du får i deg noe varmt, f.eks. te eller varm mat. Den forbrenner ikke nevnverdig mye på å holde seg varm, så dette er bare å stryke. Broscience.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Jeg hadde også samme problem - i lang tid. Nøkkelen for å holde sultfølelsen vekke er å spise mat med lite karbohydrater og mye fett, altså protein- og fettrik mat. Karbohydrater metter ikke for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå