Gjest ts Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Samboeren min vil visst ikke feire nyttår med meg imorgen. Dette fordi jeg har bedt min familie til oss. Det var egentlig slik at vi ikke hadde noen planer noen av oss. Da jeg ikke hadde hørt fra mamma siden julaften tenkte jeg skulle ringe og høre om hun hadde det bra. Hun ble tvangsinnlagt på psykiatrisk av oss barn og ble der i 3måneder. Hun ble utskrevet for en måned siden. Vi har ikke verdens beste forhold men jeg bryr meg jo om henne. Da hun sa på telefon at hun skulle være alene imorgen tilbød jeg henne å være her.Liker ikke at hun skal være alene på en slik dag etter å ha vært syk osv. Og tilbød også resten av familien å være her. Hyggelig at alle er samlet.Jeg har tilogmed bursdag. Da jeg informerte sambo ble han self sint og sur Og jeg er irritert selv Men vi hadde jo ingen planer fra før av likevel. Han bare tåler ikke familien min Jeg syns dette er trist, og måtte bare få det ut her....
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Han kunne vel stilt opp for din skyld i alle fall, siden du tross alt har bursdag. Det skader han ikke å være sammen med familien din EN dag i året..
Gjest ts Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Akkurat dette mener jeg også... Og det at jeg syns det er viktig at mamma ikke er alene. Det skal sies at min familie sjeldent er her nettopp fordi han ikke liker de så godt. Så det er ikke slik at de renner ned dørene her.
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Akkurat dette mener jeg også... Og det at jeg syns det er viktig at mamma ikke er alene. Det skal sies at min familie sjeldent er her nettopp fordi han ikke liker de så godt. Så det er ikke slik at de renner ned dørene her. jepp han kunne ha stilt opp bare på denne ene dagen. Uansett om han liker de eller ikke. Det syntes jeg virkelig. Er mange ganger i livet at man må gjøre ting man ikke liker eller ikke vil. Er vel bare snakk om noen timer?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Hva er hans planer nå da, ut med kamerater? Han har ikke noe han skulle sagt, synes jeg. Det er svært sjeldent at han må gjøre noe han ikke liker, da får han se til å være hos deg i det minste. Selv om svigers heller ikke er min manns drømmesituasjon, så er det en sjelden gang han faktisk MÅ være der. Blir ikke akkurat bedre bånd med din familie av at han må stikke av hele tiden.
Karry Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Det som ofte er lurt når man er i et samboende forhold er å spørre den andre før man inngår en avtale som forplikter begge parter. Er i utgangspunktet enig med deg i at det er naturlig å spørre om moren din kan komme, men du kunne ha forhørt deg med samboeren og så ringt henne opp igjen. Antakelig er han sur fordi det ble tatt en beslutning over hodet hans, og kanskje er han også bekymret for at psykiske problemer vil oppta mye plass? Prøv å se det fra hans side også
Gjest ts Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Jeg prøver å forstå.. Mamma er bedre nå og hun feiret jul med min familie og hun var mer tilstede denne gangen enn noen gang før. Hun drakk ikke, men hjalp til med mat og skravlet om alt og ingenting. Det er mange år siden hun var så tilstede, blid og positiv Dette vet han så tror ikke det er det heller. Jeg kan forstå at han er sint fordi beslutningen ble tatt over hans hode. Men å bli så pissed og sur? Han tok seg en tur ut etter å ha skjelt og smelt over andre ting han er misfornøyd med også, så håper ting er bedre når han kommer hjem ...
Gjest ts Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Han er aldri hos min familie. Han unngår de helst og vil de ta seg en tur planlegger jeg at de kan komme helst når han ikke er der. Men situasjonen med mamma gjør at jeg valgte å la vær å si noe, for hadde jeg spurt hadde han nektet de adgang her likevel.Og jeg vil at mamma skal ha det fint med familien Litt belønning for alt hun har vært igjennom på en måte. Forklarte han dette men det gikk inn det ene øret og ut det andre..Og vi hadde ikke andre planer....
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 han burde være hos deg blir litt for dumt at han bare skal stikke av
Gutt84 Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 Helt klart veldig dårlig gjort av ham å stikke av, med mindre han virkelig ikke takler familien din burde kan klart å svelge den og blitt med, særlig siden du har bursdag. Men det du kan tenke på til neste gang er at begge parter bør få være med på en slik avgjørelse, hvis han får si sin mening før avgjørelsen allerede er tatt så er kanskje sjansen for at han blir sur og stikker mindre og.
NoAngel Skrevet 31. desember 2009 #11 Skrevet 31. desember 2009 jeg hadde blitt kjempe skuffet om min mann gjorde dette!! heldigvis respekterer han meg mer enn som så. for det er vel nettopp det dette er? respekt for deg!? han virker som en umoden drittunge!! jeg kan skjønne at han syntes det var dumt at du bestemte dette uten å snakke med han, men da kunne han furtet over det, så snakket med deg om det og raset seg ferdig! mannfolk altså!
Holar Skrevet 31. desember 2009 #12 Skrevet 31. desember 2009 Samboeren min vil visst ikke feire nyttår med meg imorgen..... Jaja, du vet på forhånd at han ikke takler familien din. Og så reagerer du på at han blir skuffet, lei seg og virker sur fordi du gikk bak ryggen hans og inviterte nettopp de han ikke orker å skulle tilbringe kvelden med. En kveld som han kansje hadde sett fram til, gledet seg til å tilbringe sammen med deg. Og så har du bursdag. Hva vet du om han kan ha planlagt en overraskelse for deg? Jeg tar det som en selvfølge at samboeren min konfererer med meg før ho inviterer gjester på merkedager, akkurat som at jeg aldri ville funnet på noe så erkedumt som å invitere folk uten å snakke med ho på forhånd. Dette har med respekt for den du bor sammen med. Du liker det vel ikke hvis han overkjører deg du heller? Når det er sagt, så har jeg forsåelse for at du inviterte din mor og familien, men som sagt, man burde snakke sammen på forhånd, ikke bare presentere at "slik blir det." Uansett, når det nå har blitt som det har blitt, så må man gjøre det beste ut av det. Snakk med mannnen din du, forklar at du har forstått at du tråkket på hans følelser ved å ikke konferere med han på forhånd, men at dere nå får gjøre det beste ut av det. Så får dere heller klare å snakke sammen i framtiden. Ha et godt nyttår. (og en god bursdag)
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #13 Skrevet 31. desember 2009 Jeg syns faktisk at det er du som har tråkket i baret her.. Jeg hadde blitt dritsur dersom min mann hadde invitert huset fullt av folk til nyttårsaften (han hadde kanskje planer siden det er dagen din - om enn ikke annet enn at dere to skulle kose dere ekstra) - og ikke SPURT FØRST. Når man bor sammen er det faktisk regel nr 1. For ting som involverer den andre part - SPØR FØRST. Og med folk han ikke engang liker/tåler - fytti rakkern - jeg hadde gjort akkurat det samme som han. (selv om jeg forstår at du ikke vil at din mor skal sitte alene - men det finnes alternative løsninger for det) Lykke til. (og stakkars mann som blir tråkket på slik - la han gjøre noe annet i kveld)
Vera Vinge Skrevet 31. desember 2009 #14 Skrevet 31. desember 2009 Selv om jeg forstår at du ikke vil at moren din skal sitte alene på nyttårsaften, syns jeg definitivt at du burde spurt samboeren din før du inviterte hele familien på besøk. Så jeg skjønner at han er sur. Det er lett å få sympati for et enkelt innlegg hvor du forteller at det er bursdagen din og at moren din har vært syk og kanskje er ensom. Det er likevel vanskelig å vite hva som ligger bak, om samboeren din syns du allerede tar for mye hensyn til moren din, om de to har et dårlig forhold eller hva. Det kan være mye her som vi ikke får beskrevet. Men jeg skjønner at det er trist for deg, selvfølgelig.
Gjest mitcsi Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er enig med gjest som skrev kl 09.09, og hadde dette vært en omventd situasjon (at det gjaldt din mann og svigermor) hadde du fått 100´vis av støtteerklæriner på at "ingen kan tvinge deg til å være med en svigermor du ikke liker, ihvertfall ikke på nyttår", "huset burde være en fredet sone hvor DU får bestemme" osv. Jeg kan faktisk forstå ham, du visste tydeligvis fra før at han ikke liker henne, og når du kommer med forslag til nye planer, må han få lov til å takke nei (som i å gå ut med kompisene). Jeg synes hele overskriften din ble misvisende, det er jo ikke DEG han ikke vil feire med.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Jeg syns du kunne hatt såpass respekt for samboern din at du ble enig med han på forhånd om at dere skulle ha familieselskap. Når du i tillegg vet at han ikke liker familien din burde du ihvertfall avklart dette på forhånd. Kjipt for deg, men shit happens.
Gjest ts Skrevet 31. desember 2009 #17 Skrevet 31. desember 2009 At jeg ikke spurte han, det skal jeg ha pepper for. Men å si at det er synd på han, nei det syns jeg ikke. Vi har ett ganske bra forhold egentlig. Jeg overkjører han ikke. Men vi har pratet sammen. Han planla ikke noen overraskelse. Han tenkte ikke over at jeg faktisk hadde bursdag.Han er ikke så høytydelig. Jeg beklaget at jeg hadde tatt avgjørelsen over han. Og han forsto og tilga.Litt også fordi han selv flykter når hans mor kommer på besøk og jeg blir sittende og skravler med henne. Dette ville jeg ikke gjort hadde det ikke vært for mamma. Godt man kan tilgi hverandres dumheter iblant Han drar ut med noen kamerater etter middag. Ha en super nyttårsfeiring alle sammen :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå