Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 http://www.yr.no/ Enten så er det for kaldt eller så er det for varmt. I sommer var det 30 varmegrader og nå er 17 kuldegrader. Uretferdig at Bergen skal ha -6 bare. Har start ikke noe rumpe å sitte på da den fryser snart av.
Gjest B Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Det er vel ganske litt å gjøre med det. Nyt solen når den er, drikk vann og sett deg i skyggen. På vinteren, nyt snøen og pakk på deg.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 http://www.yr.no/ Enten så er det for kaldt eller så er det for varmt. I sommer var det 30 varmegrader og nå er 17 kuldegrader. Uretferdig at Bergen skal ha -6 bare. Har start ikke noe rumpe å sitte på da den fryser snart av. Hva som er galt? Det er jo overskriften! Her får du svar: -Stygg, grå og kommunistisk -Stygt rådhus -Stygg og møkkete jerbanestasjon -Stygge T-baner og tunneler - Stygge, skranglete trikker -Stygger veier (hull, ingen syklistveier i trafikken) -Mye trafikkstøy -Sure folk: selv servitørene på vestkanten forventer å bli behandlet som dronninger av kundene - og i rike Norge forventer de tips, og blir sure om de ikke får -Uhøflige folk som bare går og ser ned, inn eller opp -Folk oppfører seg som på bygda: skuler på de andre og selv de såkalte "fancy" utestedene/spisestedene klarer ikke å vise dannelse -Folk klarer ikke å vente til folk har kommet ut fra T-banen/trikken, før de selv trenger seg på Akkurat som nordmenn på flyplasser: de lager 7 ulike køer, alle vil først inn og ingen vet hvor køen er, for alle skal være småkonger. Idiotisk.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Dere har jo selv tatt beslutningen om å bo i et mekka fult av gamle, råtne bygårder som like så godt kunne vært jevnet med jorden. Ja, det kan faktisk bli kaldt i Oslo også, av og til På samme måte kan det snø en gang i blant Det skjer også i resten av landet vårt, bare at det ikke havner på forsiden av vg. Men så er jo ikke resten av Norge, en del av Oslo.
*appifany* Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Dere har jo selv tatt beslutningen om å bo i et mekka fult av gamle, råtne bygårder som like så godt kunne vært jevnet med jorden. Ja, det kan faktisk bli kaldt i Oslo også, av og til På samme måte kan det snø en gang i blant Det skjer også i resten av landet vårt, bare at det ikke havner på forsiden av vg. Men så er jo ikke resten av Norge, en del av Oslo.
Max Magnus Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Hva som er galt? Det er jo overskriften! Her får du svar: -Stygg, grå og kommunistisk -Stygt rådhus -Stygg og møkkete jerbanestasjon -Stygge T-baner og tunneler - Stygge, skranglete trikker -Stygger veier (hull, ingen syklistveier i trafikken) -Mye trafikkstøy -Sure folk: selv servitørene på vestkanten forventer å bli behandlet som dronninger av kundene - og i rike Norge forventer de tips, og blir sure om de ikke får -Uhøflige folk som bare går og ser ned, inn eller opp -Folk oppfører seg som på bygda: skuler på de andre og selv de såkalte "fancy" utestedene/spisestedene klarer ikke å vise dannelse -Folk klarer ikke å vente til folk har kommet ut fra T-banen/trikken, før de selv trenger seg på Akkurat som nordmenn på flyplasser: de lager 7 ulike køer, alle vil først inn og ingen vet hvor køen er, for alle skal være småkonger. Idiotisk. ? Jeg regner med du bor langt på landet med egen innsjø og hest og kjerre? - Hvilken farge vil du ha på bygårdene? Rosa og lysegrønn? - Stygt rådhus? What?!? - Oslo S blir pusset opp og skal stå klar om noen år - Skal vi kanskje male t-banen og tunnellene rosa også? Vi har helt nye, flotte t-banevogner - Trikkene er alt fra helt nye til litt gamle og har en fin lyseblå farge? Hva vil du? Skal vi male de grå da kanskje? - Hullete asfalt har vi i hele Norge - inkludert på landet. - I Oslo og omegn bor det over 1 million mennesker, så det sier seg selv at det er mye trafikkstøy langs E18. Inne i sentrum er det langt fra mye støy (det er klart at er du vant til at nærmeste nabo er 10 mil unna, så virker det litt bråkete der). - Servitører forventer og fortjener tips - uansett hvor i Norge de befinner seg. - Vi hadde ikke gjort mye nyttig dersom vi skulle smilt og hilst på alle vi møtte til og fra jobb. - Det er folk som ikke kommer fra byen som er nødt til å trenge seg på før andre har kommet av. Du kan se det på de forskjellige lokal- og langdistansetogene.
LostInDesign Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 http://www.yr.no/ Enten så er det for kaldt eller så er det for varmt. I sommer var det 30 varmegrader og nå er 17 kuldegrader. Uretferdig at Bergen skal ha -6 bare. Har start ikke noe rumpe å sitte på da den fryser snart av. Er det noe galt med Oslo da ? I dag er det forresten -10 grader i Bergen. Jeg syns det er litt kjekt jeg at vi nå endelig har godt definerte årstider. Er ikke lenge siden det var slaps så og si hele året rundt. Jeg syns søren meg folk klager uansett hvordan det er jeg. Er det noe vi ikke kan styre så er det været og da ser jeg ingen hensikt til å beklage seg over det heller. Vi får pakke oss inn i pledd, kørlle oss sammen i sofaen med en rykende varm kopp kakao, forran de åpne flammene i peisen, så vil været og temperaturen føles helt perfekt ! Vi har jo hvit jul ..
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 ? Jeg regner med du bor langt på landet med egen innsjø og hest og kjerre? - Hvilken farge vil du ha på bygårdene? Rosa og lysegrønn? - Stygt rådhus? What?!? - Oslo S blir pusset opp og skal stå klar om noen år - Skal vi kanskje male t-banen og tunnellene rosa også? Vi har helt nye, flotte t-banevogner - Trikkene er alt fra helt nye til litt gamle og har en fin lyseblå farge? Hva vil du? Skal vi male de grå da kanskje? - Hullete asfalt har vi i hele Norge - inkludert på landet. - I Oslo og omegn bor det over 1 million mennesker, så det sier seg selv at det er mye trafikkstøy langs E18. Inne i sentrum er det langt fra mye støy (det er klart at er du vant til at nærmeste nabo er 10 mil unna, så virker det litt bråkete der). - Servitører forventer og fortjener tips - uansett hvor i Norge de befinner seg. - Vi hadde ikke gjort mye nyttig dersom vi skulle smilt og hilst på alle vi møtte til og fra jobb. - Det er folk som ikke kommer fra byen som er nødt til å trenge seg på før andre har kommet av. Du kan se det på de forskjellige lokal- og langdistansetogene. Herregud, er veldig uenig med deg....høres ikke ut som om du har så god sans for arkitektur, design og behagelig velvære i det offentlige rom. Servitører i Norge fortjener null i tips, de anstrenger seg ikke, de skal behandles som konger av kunden eog er så stolte. De gjør heller ingen god jobb.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Uretferdig at Bergen skal ha -6 bare. Er det ikke verre at vinteren i Bergen stort sett betyr 5 grader og regn? Så kjipt det må være.
Zzyzx Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Servitører i Norge fortjener null i tips, de anstrenger seg ikke, de skal behandles som konger av kunden eog er så stolte. De gjør heller ingen god jobb. Det er jo klart du oppfatter dem sånn når du knipser og plystrer på dem, må skjønne. De liker ikke det og dermed liker de ikke deg. Men hva hadde det med kulde i Oslo å gjøre?
Nigo-san Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 I følge Gjest er altså en av tingene som er galt med Oslo at: -Folk oppfører seg som på bygda Say no more For øvrig er det ingenting galt med Oslo. Det er sikkert ikke noe galt med Nordfjordeid heller, og været i Norge er jo alltid kjipt i vinterhalvåret, så hvorfor krangle? :klø:
Gjest Gjest_Eple_* Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Jeg trodde den tråden handlet om været i Oslo? Men siden folk likevel ramser opp alt annet de ikke liker vil jeg heller som det positive vesenet jeg er nevne noen ting jeg faktisk liker veldig godt med byen min Som at vi har mange invandrer butikker hvor man kan kjøpe all mulig frukt, fersk fetaost og fylte oliven mmmm At vi har mange sm sjapper hvor en kan kjøpe billig indisk mat o.l. At det er kort vei til resten av Europa, aldri lange flyturene. At det er et ganske bra utvalg av butikker her og fler og fler store butikker fra andre land kommer hit. Altså er det ganske bra shopping og også mange second hans butikker rundt om. Områder som grunerløkka på en sommer søndag, hvor det er en helt spesiell stemning med marked på Birkelunden, folk som sitter i parken med kaffe og aviser. Eller at det er mange konserter her og også små scener rundt om. Andre områder som Bislet,St.hanshaugen, Gamlebyen osv Jeg liker at det er muligheter for å dra til både skog og vann uten å måtte dra veldig langt, motsettning til mange "storbyer" hvor hovedstatene ofte ligger midt i landet. Så er kanskje ikke Oslo den peneste byen i Norge, men Oslo har mange skjulte perler om man ikke dømmer på forhånd og heller gir byen en sjanse
Max Magnus Skrevet 31. desember 2009 #14 Skrevet 31. desember 2009 Herregud, er veldig uenig med deg....høres ikke ut som om du har så god sans for arkitektur, design og behagelig velvære i det offentlige rom. Ja, for dere har så veldig flotte designervillaer på landet! Du får flytte til Rotterdam hvis vanlige bygårder er for kjipt for din hippe stil.
Gjest brutal_mann Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Oslo er skitten, kald og overfladisk. Surere mennesker skal du lete lenge etter. Og, det er en moske og annet dritt der.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Ja, for dere har så veldig flotte designervillaer på landet! Du får flytte til Rotterdam hvis vanlige bygårder er for kjipt for din hippe stil. Om du bor i Bærum så bor du jo på landet selv. Ganske usentralt.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #17 Skrevet 31. desember 2009 Digger OSLO:) Blir alltid behandlet som en prinsesse av Oslo folk, de er høflige og blide! Masse bra butikker og utelivet er bedre enn i andre byer. Skal flytte dit en gang, bosette meg i en gammel bakgård;)
tineline Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 Det er ikke noe feil med Oslo, værmessig! Det er jo helt perfekt at vi har varme somre (hva er DET å klage på da, vi syter jo hvis det regner i mer enn en uke om sommeren også) og iskalde vintre med supert skiføre og god julestemning (også her klager vi hvis det regner i mer enn en uke). Jeg elsker østlandsklimaet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå