Gjest Borghild Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Noen som har prøvd? Hvordan virker det og hvordan smaker det? Trenger å gå ned litt. Trener mye (rir nesten hver dag) og har kuttet ut hvetemel da jeg tåler det dårlig. Spiser ikke fete melkeprodukter da jeg ikke tåler det. Men vekta flytter seg ikke. Må ned til der jeg var før.
Gjest Gjest_fiffi_* Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Jeg var innom tanken da jeg skulle slanke meg, men fant fort ut at det er penger ut av vinduet. Det smaker visstnok høgg og det er dyrt, og man går rundt sulten. Da er det bedre å hamstre inn frukt og grønnsaker slik at man kan lage seg smoothie.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Jeg var innom tanken da jeg skulle slanke meg, men fant fort ut at det er penger ut av vinduet. Det smaker visstnok høgg og det er dyrt, og man går rundt sulten. Da er det bedre å hamstre inn frukt og grønnsaker slik at man kan lage seg smoothie. Det der er ikke sant, brukte det selv å den eneste smaken jeg synes var litt kvalm var den med banan. Jeg begynte med dette for å tvinge meg selv til å få 4 måltider pr dag, før hadde jeg 1 eller toppen 2, 20 kg overvektig var resultatet. Men det å slanke seg handler om livsstilsendring, det har jeg fått til gjennom å bruke Go 123, idag har jeg 4 sunne måltider, koser meg med noe ekstra på lørdager, er ikke konstant på slankekur lengre men velger sunne alernativer. Å vekten sier minus 21 kg, har nå holdt vekten i 8 mnd. Dette er ikke bare pulveret sin skyld , men jeg har samtidig tenkt på hva jeg spiser og ikke minst så har jeg minst 4 måltider pr dag.
Chanel.No5 Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Kanskje noe mer trening enn bare riding kunne hjulpet deg. Kondisjonstrening og styrketrening i tillegg. Hvordag spiser du i løpet av en normal hverdag da? Jeg mener med normalt kosthold, der kalorier inn en lavere enn kalorier ut kombinert med trening er mer enn nok. Det skal ikke være nødvendig med slike "diettkurer" som denne du nevner..
Gjest Borghild Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har ikke tid til mer trening da jeg jobber 60 timers uker og har to hester som trenger trening samt at jeg har 10 mil hver vei til jobben. Har to jobber, en kontorjobb og en butikkjobb. Går mye i butikkjobben, men lite i kontorjobben. Og ridning er faktisk god trening. Man trener hele kroppen, man sitter ikke bare der som de fleste tror. Dette spiser jeg på en vanlig arbeidsdag: Frokost: Cappuchino med laktoseredusert skummetmelk og en frukt eventuelt en wasa husman knekkebrød Lunch: Salat uten dressing med litt pasta eller coush couch ellers blir jeg sulten igjen med en gang. Hender jeg tar noen få kjøttboller. Aldri brød. Hender jeg spiser suppe også. Alltid salat Middag: Mye forskjellig f.eks laks med ris, ørret, kylling med ris, taco, tapas, hjemmelaget speltpizza ofte salat skjelden poteter. Aldri brød. Bruker mye chili, nesten aldri salt. Spiser et egg til frokost i helgene, noen ganger bacon. aldri brød. Spiser ofte gluten og laktosefritt knekkebrød. Dessverre er jeg veldig glad i godteri og potetgull og spiser nok litt mye av det. Skal prøve å holde det og brusdrikking til kun helgene. Drikker mye farris i uka, cola i helgen men ikke obskøne mengder. Drikker ikke øl, men går gjerne en cider eller to på lørdag. Vin av og til, aldri sprit.
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Mente aldri å påstå at riding ikke er bra trening, det VET jeg at det er. Men nå synes jeg at du spiser ALTFOR lite. Frokosten din bør være større, det samme med lunsjen samt at du hopper over mellommåltider og kvelds. Her er en kostholdsplan som skal hjelpe med en vektnedgang på ca 0,5 kilo per uke, du kan evt. bruke den som ett utgangspunkt for størrelse og antall måltider som er anbefalt i løpet av en dag: http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=&artid=10626 Selvfølgelig er det inviduelt med antall måltider per dag, men du spiser veldig lite og dette kan kanskje gi deg en pekepinn for hvordan du kan gå frem
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #7 Skrevet 31. desember 2009 Rir du hest eller mann? (Å herregud så lame jeg er!)
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #8 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har hest, og en travel dag selv. Ridning er fantastisk trening, for kropp og sjel, men man blir jo ikke akkurat superslim bare av å ri! Frankly, er hesten som får all treningen Kom deg av hesteryggen, og gå TURER i blant, ikke bare trening! Ri på tur og gå hjem. På den måten gikk jeg ned 28 kg på 11 måneder. Jeg endret ikke livsstilen som ellers var stressende, men jeg red avgårde 1 time hver dag, og gikk hjem igjen. Søndag var fri.
Chanel.No5 Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 Jeg endret ikke livsstilen som ellers var stressende, men jeg red avgårde 1 time hver dag, og gikk hjem igjen. Søndag var fri. Dette var ett godt tips!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Din diett ser veldig bra ut! Jeg tror det er godteriet du spiser som holder vekten i sjakk. Om du feks tar krom tabletter, og kutter godt ned på sukkeret og det usunne fettet så kommer du nok til å gå ned i vekt
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Jeg vil bare tilføye at slike crash dietter som du viser til go123, kan resultere i et voldsomt vekttap, og en skadelig jojoslanking som du begynner å spise usunnt i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå