Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er lei av å betale overpris for barberblader fra Gilette, og lurer på om det finnes noe alterntiv, helst som kan bestilles på nett, som er like bra som Gilette (eller bedre) men som ikke koster en formue? Har sett på Boots.no at de har noen rimelige høvler og blader, og Personna høvler og blader på Iherb.com koster ikke allverden. Har noen prøvd noen av disse? Og skal jeg bestille herrehøvel og blader eller for kvinner? Min erfaring med Gilette er at herrebladene er myyyyye bedre enn det Venus-crappet. Barberer legger, underliv og armhuler,hvis det betyr noe.
Quirky Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er lei av å betale overpris for barberblader fra Gilette, og lurer på om det finnes noe alterntiv, helst som kan bestilles på nett, som er like bra som Gilette (eller bedre) men som ikke koster en formue? Har sett på Boots.no at de har noen rimelige høvler og blader, og Personna høvler og blader på Iherb.com koster ikke allverden. Har noen prøvd noen av disse? Og skal jeg bestille herrehøvel og blader eller for kvinner? Min erfaring med Gilette er at herrebladene er myyyyye bedre enn det Venus-crappet. Barberer legger, underliv og armhuler,hvis det betyr noe. Er på utkikk etter det samme, har lyst til å prøve høvel og bladene de selger på Iherb, har fått dem anbefalt her inne. Høvlene og bladene fra Boots er elendige, bestilte for å prøve dem ut for en stund siden, et av de dårligste kjøpene jeg har gjort noengang. Høvelen/bladet er stiv og ufleksibel, designet gjør den vanskelig å håndtere, og ubehagelig å bruke. Bladene gir ikke noen tett barbering, og de duger i det hele tatt knapt til å barbere leggene, de er helt ubrukelige på f.eks underliv, med mindre man vil kjønnslemleste seg selv.
Moonspell Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Har dere prøvd Intuition? Jeg er kjempe fornøyd. Gratis prøve kan fås her :http://www.efi.no/product.cfm?id=9
*Joyce* Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 (endret) Jeg kommer til å kjøpe meg en (billig) tradisjonell enblads barberhøvel når jeg har brukt opp det jeg har liggende av annet. Jeg har tjuvlånt mannen sin et par ganger, og selv om teknikken er litt annerledes, blir jeg vel så fornøyd med resultatet. Man har også bedre kontroll over hvor hard man er mot huden. Med en treblads høvel (som Gilette) drar man jo tre kniver over huden ved hvert "strøk". Med et blad styrer man mer selv. Kan f.eks. kjøpes her. Høvelen er litt dyrere i innkjøp, men bladene er i en helt annen prisklasse enn Gilette og lignende. Jeg anbefaler forøvrig skikkelig barberkrem, også. Mandel og avocado er kjønnsnøytrale. Endret 30. desember 2009 av *Joyce*
Nausicaä Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Jeg kommer til å kjøpe meg en (billig) tradisjonell enblads barberhøvel når jeg har brukt opp det jeg har liggende av annet. Jeg har tjuvlånt mannen sin et par ganger, og selv om teknikken er litt annerledes, blir jeg vel så fornøyd med resultatet. Man har også bedre kontroll over hvor hard man er mot huden. Med en treblads høvel (som Gilette) drar man jo tre kniver over huden ved hvert "strøk". Med et blad styrer man mer selv. Kan f.eks. kjøpes her. Høvelen er litt dyrere i innkjøp, men bladene er i en helt annen prisklasse enn Gilette og lignende. Jeg anbefaler forøvrig skikkelig barberkrem, også. Mandel og avocado er kjønnsnøytrale. Taylors Avocado lukter skikkelig nam! På legger gir tradisjonell barberhøvel et bra resultat, men jeg har ikke turd å prøve på underliv ennå...
Mubba Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Heia! Etter min mening er det mye bedre å bruke manneblader, de er skarpere og holder lengre.. Vi har de siste 3 mnd brukt barberbladene fra iherb.com og er veldig fornøyd. Nå må det sies at vi gikk fra den med 5 blader(husker ikke hva den heter) til denne fra iherb med 3! Jeg er veldig fornøyd, gode blader, holder lenge og helt ok høvel. Typen er også fornøyd, jeg har sagt han bare må kjøpe den med 5 blader igjen, men det vil han ikke. Anbefaler hvertfall å prøve de, det er jo superbillig, 30,- for høvel/m 3 blader, pluss 4dollar i porto.. GODT NYTTÅR!!
alCaldazar Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Jeg er lei av å betale overpris for barberblader fra Gilette, og lurer på om det finnes noe alterntiv, helst som kan bestilles på nett, som er like bra som Gilette (eller bedre) men som ikke koster en formue? Jeg har aldri skjønt hvorfor det fins egne barberprodukter for kvinner! Hvis legghårene deres blir for lange, er det jo bare å trimme dem ned før barbering. For menn er svaret veldig enkelt: bruk såkalte DE-høvler som bruker "gammeldagse" barberblader. Disse koster 25-40 kroner for en 5-pack, og kan snus og brukes på begge sider. 10 blader varer ca et halvt år for meg. Høvelen er litt vanskeligere å få tak i, jeg bestilte en enkel en fra barbershop.no. Beste investeringen jeg noengang har gjort. http://www.barbershop.no/barberutstyr/tradisjonell-barberhovel/merkur-34c-tradisjonell-barberhovel.html
Quirky Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har forsøkt å finne alternativer til Gilette lenge, men ingenting er i nærheten av tilfredsstillende. Bruker nå de nye damehøvlene og bladene fra Gilette, som har fem blad slik mannehøvlene har hatt lenge, de er dyre, men når de rimelige alternativene ikke funker....
forbruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Har fått testa den nye norske barberhøvelen som testperson. Virkelig bra. Mrazor.com Barberhøvler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå