Gå til innhold

Er frustrert på kjæresten min

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert jente
Skrevet

kjæresten min er en festløve. han fester vær helg. vi har vært sammen i litt over 2 år og helt siden vi ble sammen har han vært på byen vær lørdag. Med kompis gjengen sin. Å be han om å være med meg en lørdags kveld er akkuratt som å be noen om å bygge en pyramide på en dag. Det skjer ikke!

Da jeg ble gravid tenkte jeg at han ville endre seg og roe ned festinga. eller hvert fall etter dattra vår ble født, men nei. Han fortsatte som alltid. bare 4 dager etter jeg fødte dro han på byen. Jeg ba og tryglet han om han kunne være så snill å være hjemme med oss den lørdagen men han nekta og kom med det at han skulle ut for å feire at dattra ble født.

jeg har bedt han flere ganger om han please kan være hjemme med oss. Jeg har sagt til han at du dør ikke av å være hjemme en lørdags kveld. det er ikke verdens undergang. Men han begynner bare å kjefte og si at jeg er egoistisk. Er det virkelig egoistisk av meg å ville ha han hjemme hos meg en lørdags kveld? Altså jeg mener ikke at han ikke skal få lov til å gå ut og feste. Men bare ikke vær lørdag. Jeg vil at han skal være sammen med meg og vi kan se på en film og spise god mat. Da sier han at vi kan spise god mat i en av ukedagene. Jeg føler ikke det blir det samme akkuratt.

Han kommer også med det at i helgene skal han med kompisene sine siden vi ser hverandre vær dag i ukedagene. Vi ser hverandre ikke så mye. Vi bor sammen men han jobber fra 8 til 4 i uka. Han er hjemme i halv 5 tida og da spiser vi middag. Så legger han seg på sofan for å sove i 20 min. Og etter det drar han på trening og kommer hjem på kvelden.Er han ikke på trening er alltid noen som ringer å maser om han kan hente eller kjøre de en plass. Å så snill som han er så sier han ikke nei. Er det rart jeg er frustrert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syntes det er ekstremt dårlig gjort av kjæresten din å bare fly på byen slik. Spesielt nå som dere har en datter sammen. Virker nesten som han heller vil gå med kompisene sine enn med deg og dattra. Akkuratt som de er nr 1.

Skrevet

Hei!

Vil først sende deg en klem og vil si at det høres ut som mannen/samboeren din trenger å bli voksen! Syns ikke du er egoistisk i det hele tatt! Du har kanskje gjort det før, men du må snakke med han og fortelle at dette ikke er akseptabelt og at han oppfører seg som en drittunge. Nå har han en familie og kan rett og slett ikke feste hver uke lenger, sånn er det bare. Lykke til! :)

Gjest frustrert jente
Skrevet
Hei!

Vil først sende deg en klem og vil si at det høres ut som mannen/samboeren din trenger å bli voksen! Syns ikke du er egoistisk i det hele tatt! Du har kanskje gjort det før, men du må snakke med han og fortelle at dette ikke er akseptabelt og at han oppfører seg som en drittunge. Nå har han en familie og kan rett og slett ikke feste hver uke lenger, sånn er det bare. Lykke til! :)

Jeg har prøvd å snakke med han om dette flere ganger. Men han blir bare sur og går sin vei. Virker ikke som han har tenkt til å roe ned på festinga. Han har også MANGE kompiser som maser på han som han ikke klarer å si nei til.

Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet

Høres veldig umoden ut, som om han ikke er helt klar for rollen som far og samboer. Hva er du for han egentlig? En som han betaler regningene sammen med?

Jeg sier ikke at han ikke er glad i deg, men noe er i alle fall ikke helt som det burde være, og nei, han blir ikke tøffel ovenfor sine venner selv om han ikke er på byen hver helg. Mulig han er redd for det.

Gjest frustrert jente
Skrevet
Høres veldig umoden ut, som om han ikke er helt klar for rollen som far og samboer. Hva er du for han egentlig? En som han betaler regningene sammen med?

Jeg sier ikke at han ikke er glad i deg, men noe er i alle fall ikke helt som det burde være, og nei, han blir ikke tøffel ovenfor sine venner selv om han ikke er på byen hver helg. Mulig han er redd for det.

ikke vet jeg. Men de kompisene hans er fæle til å mase på han da. Jeg skulle bare ønske han kunne si nei til de å. Ikke bare meg.

Skrevet

Hvor gamle er dere? Var ungen planlagt, og var dere begge enig i at dere skulle få barn?

Skrevet
ikke vet jeg. Men de kompisene hans er fæle til å mase på han da. Jeg skulle bare ønske han kunne si nei til de å. Ikke bare meg.

Jeg tror faktisk jeg ville satt foten ned, og blitt ei sur kjærring en gang innimellom, eller spilt på samvittighetskortet. Når han virker så umoden at han ikke forstår at også du trenger din kjære innimellom så er det på tide å si fra.

Har du prøvd noen lokkemidler? Noe han virkelig synes er gøy, haha, blir litt barneoppdragelse dette..

Gjest frustrert jente
Skrevet
Hvor gamle er dere? Var ungen planlagt, og var dere begge enig i at dere skulle få barn?

jeg blir 20 nå rett etter nyttår og han er 20.

Nei ungen var ikke planlagt men etter å ha snakket lenge om hva vi skulle gjøre ble vi enige om at jeg skulle beholde ungen :)

Gjest Kine mor
Skrevet

sett ned foten. Du kan ikke la han holde på sånn! dere har en datter sammen. Han burde lære seg at når man bli far kan man ikke farte rundt som man vil og forvente at mamman skal ta seg av ungen hele tiden. Å lenge siden er det DU var ute sammen med venniner på en lørdag etter dere fikk ungen? Gammel er dattra?

Gjest frustrert jente
Skrevet
sett ned foten. Du kan ikke la han holde på sånn! dere har en datter sammen. Han burde lære seg at når man bli far kan man ikke farte rundt som man vil og forvente at mamman skal ta seg av ungen hele tiden. Å lenge siden er det DU var ute sammen med venniner på en lørdag etter dere fikk ungen? Gammel er dattra?

jeg må innrømme at jeg har ikke vært så mye ute etter hun ble født. hun er 4 månder :) men å få han til å passe henne en lørdags kveld mens jeg er ute med venniner tror jeg kan bli vanskelig.

Skrevet
jeg må innrømme at jeg har ikke vært så mye ute etter hun ble født. hun er 4 månder :) men å få han til å passe henne en lørdags kveld mens jeg er ute med venniner tror jeg kan bli vanskelig.

Gah! kjenner jeg blir sint på dine vegne ovenfor din udugelige fjott av en samboer og far til ditt barn.

Nok om det.

Det er faktisk hans barn også, han kunne fint ha passet henne en helg mens du var ute med dine venninner, slik at han kunne vært litt i dine sko, men aner jeg han rett, så ville vel det skremt ham bort fra alle helger fremover :roll: Det han skulle hatt var en god gammeldags skjennepreken!

Gjest frustrert jente
Skrevet
Gah! kjenner jeg blir sint på dine vegne ovenfor din udugelige fjott av en samboer og far til ditt barn.

Nok om det.

Det er faktisk hans barn også, han kunne fint ha passet henne en helg mens du var ute med dine venninner, slik at han kunne vært litt i dine sko, men aner jeg han rett, så ville vel det skremt ham bort fra alle helger fremover :roll: Det han skulle hatt var en god gammeldags skjennepreken!

er stygt redd for ar han bare kommer til la foreldrene hans passe henne hvis jeg sier at han må passe henne en lørdags kveld. det gjorde han en anna gang han skulle passe henne. det var på en fredags kveld for da skulle jeg på kino med en vennine. Han gikk med på passe henne men fikk vite senere at han bare hadde levert henne hos foreldrene sine rett etter jeg hadde gått! Da kokte det over for meg.

Skrevet
er stygt redd for ar han bare kommer til la foreldrene hans passe henne hvis jeg sier at han må passe henne en lørdags kveld. det gjorde han en anna gang han skulle passe henne. det var på en fredags kveld for da skulle jeg på kino med en vennine. Han gikk med på passe henne men fikk vite senere at han bare hadde levert henne hos foreldrene sine rett etter jeg hadde gått! Da kokte det over for meg.

:overrasket:

Akkurat ja.. Hva gjorde han imens?

Det er tydelig at han ikke helt forstår at han er far til sitt eget barn, og kun vil leke fri og bekymringsløs.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Han "passer" sitt eget barn? Irriterer meg grønn over mannfolk som sier de er barnevakt, når de er hjemme med egne barn. Men nå ser jeg jo at han gjør ikke det heller...

Denne gutten er tydeligvis ikke klar for det det innebærer å være samboer og pappa. Ikke så rart egentlig, for det er veldig få 20 år gamle gutter som er det.

Men nå er engang situasjonen sånn, og da må han ta konsekvensene av det. Han må rett og slett bli voksen.

Dere må ta en alvorsprat. Hvis det ikke hjelper, dra han med til samlivsrådgiving.

Gjest frustret jente
Skrevet
:overrasket:

Akkurat ja.. Hva gjorde han imens?

Det er tydelig at han ikke helt forstår at han er far til sitt eget barn, og kun vil leke fri og bekymringsløs.

Han påsto at noe viktig kom opp og han kunne ikke ta med dattra. han ville selvsagt ikke si hva det var. Antar han var hos noen kompiser eller noe sånt.

Skrevet
Han påsto at noe viktig kom opp og han kunne ikke ta med dattra. han ville selvsagt ikke si hva det var. Antar han var hos noen kompiser eller noe sånt.

Huff, jeg blir så oppgitt. Det er leit at du har det sånn, jeg tror heller ikke at han kommer til å skjønne dette over natta. Han er rett og slett ikke moden nok enda. Du er jo praktisk talt alenemor slik han holder på..

Gjest frustrert jente
Skrevet
Han "passer" sitt eget barn? Irriterer meg grønn over mannfolk som sier de er barnevakt, når de er hjemme med egne barn. Men nå ser jeg jo at han gjør ikke det heller...

Denne gutten er tydeligvis ikke klar for det det innebærer å være samboer og pappa. Ikke så rart egentlig, for det er veldig få 20 år gamle gutter som er det.

Men nå er engang situasjonen sånn, og da må han ta konsekvensene av det. Han må rett og slett bli voksen.

Dere må ta en alvorsprat. Hvis det ikke hjelper, dra han med til samlivsrådgiving.

Da vi diskuterte om jeg skulle beholde ungen eller ikke var han vedlig innstilt på å bli far. Han sa han følte seg klar og dette ville han. Da jeg gikk gravid virket det som han gledet seg sikkelig og han virket stolt over at han skulle bli far. Men virker ikke sånn nå. Festing er vist det eneste som er viktig for han.

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

for en kjip situasjon du er. huff for nesten vondt av deg :tristbla:

han typen din burde seriøst vokse opp og ta ansvar!

Gjest provosert
Skrevet

Merker jeg blir VELDIG provosert av å lese innlegget ditt. Som andre sier så burde han bli voksen. Han har en unge nå. La han passe ungen en hel lørdags kveld mens du er ute å koser deg. Snakk med foreldrene hans om at han ikke bare skal levere ungen hos de når du skal ut. Dattra deres bør være alene med han å. Ikke bare deg. Du har like mye rett til å gå med dine venniner.

Jeg synes synd på deg. kan ikke være lett med en slik barnefar som ikke tar ansvar og bare er ute fester hele tiden. Hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig tatt en alvors prat med han. Banket noe vett inn i hode på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...