Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 30. desember 2009 #1 Del Skrevet 30. desember 2009 Her er noen altalnativer som jeg vurderer. (er vegetarianer nå). Nummer 1: Forsette å være vegetarianer og bruke økologisk melk og egg Nummer 2: Ikke spise kjøtt men spise fisk som ikker er tatt i sånne store garn. Og spise økologisk melk og egg. (Dette er et alternativ fordi jeg har hørt fisk er veldig sunt for hud, hår og kroppen sjenerelt) Nummer 3: Å spise viltkjøtt og fisk som ikke er tatt i sånne garn. Og ikke spise melk eller egg. Hva synd dere jeg burde gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. desember 2009 #2 Del Skrevet 30. desember 2009 Dette kan du bare avgjøre selv utfra egen etikk. Hva er det som er viktigst for deg? Hva er grunnen til at du er vegetarianer? Dyrevelferd eller miiljø? Hva veier tyngst for din avgjørelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 30. desember 2009 #3 Del Skrevet 30. desember 2009 Dette kan du bare avgjøre selv utfra egen etikk. Hva er det som er viktigst for deg? Hva er grunnen til at du er vegetarianer? Dyrevelferd eller miiljø? Hva veier tyngst for din avgjørelse? Tja.. Mest på grunnav hvordan dyra blir behandlet i kjøttindustrien. Selv har jeg ikke noe imot å spise dyr men at dyra blir innestegt i dårlige forhold hele livet og så slaktet og det syns jeg det er ufatterlig onskapsfullt. Men elg, reinsdyr osv har jo levd i frihet hele livet før de blir skutt. Men av en eller annen grunn klarer jeg bare ikke å tenke meg å spise en elg eller et reinsdyr.. Det blir på en måte feil selvom jeg ikke har noe imot det. Og hvis jeg drikker melk og spiser egg støtter jeg jo kjøttindustrien selvom det er økologisk. Men det er jo bedre enn ikke økologisk.. Fisk har jeg egentlig ikke noe imot å spise bare de har blitt behandla bra da de ble fiska opp. Vanskerlig dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #4 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg kjøper gårdsegg fra frittgående høner, de koster en del mer men jeg ønsker ikke å støtte en industri som behandler hønsene så dårlig. Jeg er ikke vegetarianer, men spiser nok langt mindre kjøtt enn gjennomsnittet. Om jeg lager en kjøttrett blander jeg kjøttdeigen med grønnsaker, krydder og knuste belgfrukter; det smaker godt og er mye sunnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå