Gå til innhold

Hva skjer i 2013?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hva kommer vi til å gjøre i 2013, når vi ser at verden fortsatt "står"? Må vi lage en ny dato for dommedag da, og når blir den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh?

Det eneste som jeg forløpig vet vil skje i 2013 er at vi feirer 100-årsjubileum for demokrati i landet. Antagelig feires et 200-årsjubileum for Wagners fødsel. Pluss at det er Stortingsvalg.

Skrevet
Øh?

Det eneste som jeg forløpig vet vil skje i 2013 er at vi feirer 100-årsjubileum for demokrati i landet. Antagelig feires et 200-årsjubileum for Wagners fødsel. Pluss at det er Stortingsvalg.

Det har vært demokarti lenger en siden 1913 i Norge. Selvom kvinner ikke hadde stemmerett på stortingsvalg før 1913 så hadde vi demokrati kvinner var bare ikke en del av det.

Men hva som kommer til å skje i 2013 jo solen går opp og ned det samme gjør månen vår blir til sommer sommer til høst høst til vinter. Natt blir til dag mandag til tirsdag tirsdag til onsdag osv

Skrevet
Men hva som kommer til å skje i 2013 jo solen går opp og ned det samme gjør månen vår blir til sommer sommer til høst høst til vinter. Natt blir til dag mandag til tirsdag tirsdag til onsdag osv

Solen går hverken opp eller ned, den står stille.

:ler: Sorry, klarte ikke dy meg. Kjønt hva du mente.

Skrevet

Det er alltid en dommedag i nær framtid. Og det vil det alltid være. Selv nå er det mange dommedager, inkludert den i 2012. Felles for dem alle er at de merkelig nok ikke skjer.

Skrevet

Jo det er jo sant det. Det er jo egentlig jorden som beveger seg slik at det ser ut som solen går opp og ned

om jeg ikke tar helt feil

Skrevet
Det er alltid en dommedag i nær framtid. Og det vil det alltid være. Selv nå er det mange dommedager, inkludert den i 2012. Felles for dem alle er at de merkelig nok ikke skjer.

Jeg kan si ca når dommedagen vil skje. Den vil skje når solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år og sluker de innerste planetene inkludert jorden

Skrevet
Ja, hva kommer vi til å gjøre i 2013, når vi ser at verden fortsatt "står"? Må vi lage en ny dato for dommedag da, og når blir den?

Selvsagt. Det har vi da alltid gjort etter de foregående dommedagene, så hvorfor skal vi avvike fra det nå? ;)

Men når den blir er sikkert andre flinkere til å finne ut enn jeg er, så der kan jeg ikke svare.

Skrevet
Det har vært demokarti lenger en siden 1913 i Norge. Selvom kvinner ikke hadde stemmerett på stortingsvalg før 1913 så hadde vi demokrati kvinner var bare ikke en del av det.

Vanlig definisjon av demokrati er at styringsmyndighet springer ut av folket. Uenig? Eller er du bare uenig i at kvinner hører inn under "folket"?

Når halvdelen av den voksne befolkningen i en stat ikke får stemme, kan man ikke kalle staten et demokrati!

Skrevet
Eller er du bare uenig i at kvinner hører inn under "folket"?

Så du bare dikter opp ting som jeg aldri har skrevet eller sakt ?

Skrevet
Så du bare dikter opp ting som jeg aldri har skrevet eller sakt ?

Og du bare stiller nytt spm for å unngå å svare?

Ellers er jeg enig i at det vil bli dag og natt, og vinter og sommer også i 2013 :nissevink:

Skrevet

Selv var jeg svært interessert i 2012-emnet for en tid tilbake. Det hele begynte med et sitat jeg fant på internett, samt teorien om teknologisk singularitet.

http://www.sculptors.com/~salsbury/Articles/singularity.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Technological_singularity

Etter litt googling kom jeg over en video av en forelesning med avdøde Ian Xel Lungold. Dersom du ser denne på en passende dag, og ikke tar alt bokstavlig, er det en veldig interessant teori bak det hele. Det hele baserer seg visstnok på noen en svenske med navn Carl Calleman har kommet fram til ved å studere maya-kulturen. (Han mener forøvrig datoen er 28.10.2011.)

http://www.youtube.com/watch?v=zWyCy6BdTm0...feature=related

Gjest Januar
Skrevet

Det er visst mange som har behov for å overbevise seg selv om at profetiene rundt 2012 bare er tull. Hvorfor det? Er dere innerst inne redd for at noe faktisk vil skje?

Gjest Gjest_Keyser Soze_*
Skrevet

Det stemmer ikke. Solen beveger seg i en gitt bane i vår galakse på samme måte som Jorden beveger seg i bane rundt Solen.

Skrevet

Dette skjer i 2013:

January 1 – Marseille in France and Košice in Slovakia become European Capital of Culture.

January 1 – Gulf Cooperation Council (GCC) countries to establish and introduce monetary union.

January 19 – The European Union will introduce a common EU-wide driving licence.

January 20 – The President of the United States takes office at noon. The public swearing-in would be on January 21 (or after), as the 20th is a Sunday.

May 10 – Annular solar eclipse in the South Pacific, visible in Australia.

June – The NASA's James Webb Space Telescope will be launched.

June – The 17th edition of the Mediterranean Games will begin in Volos and Larisa, Greece.

August – The BepiColombo spacecraft will be launched to Mercury.

November 3 – Hybrid (total/annular) solar eclipse.

December 31 - Australia's last analogue Television signal will be turned off. [1]

Unknown Dates:

NASA's Venus In-Situ Explorer mission to Venus (part of the New Frontiers program).

Solar power will be cost-competitive with fossil fuels by 2013, according to notable futurist Ray Kurzweil.[2]

The new fuel efficient, Airbus A350-900 is scheduled to enter airline service in the summer.[3]

It has been suggested that the current East African Community may federalize into a single state by 2013.[4]

Major religious holidays:

January 7 – Christmas – Eastern Orthodox Churches

February 1 – Imbolc, a Cross-quarter day (Celebrated on February 2 in some places).

March 20 – Spring Equinox, also known as Ostara.

March 31 – Easter (Western Christianity)

May 1 – Beltane, a Cross-quarter day.

May 5 – Easter (Eastern Christianity)

June 21 – Summer solstice, also known as Midsummer or Litha.

August 1 – Lammas, a Cross-quarter day.

September 22 – Fall Equinox, also known as Mabon.

November 1 – Samhain, a Cross-quarter day and Neopagan new year.

December 21 – Winter solstice, also known as Yule.

December 25 – Christmas

In fiction and popular culture:

Comic books:

X-Men: The X-Men try to overthrow the dystopian rule of the robot Sentinels in the Days of Future Past storyline (1980).

In the comic book Legion of Super-Heroes (Number 6, July 2005, DC Comics), Cosmic Boy avers that the Bar Code on the cover of comic books is "destined to become outlawed in the Design Aesthetic Wars of 2013."

Computer and video games:

Shattered Union (2005): The District of Columbia is destroyed this year by a low-yield nuclear weapon.

Ghost Recon: Advanced Warfighter (2006)

Gyakuten Saiban 3 (2007), Flashbacks to this year occur.

Film:

Escape From LA (1996)

The Postman (1997)

A Scanner Darkly (2006)

Television:

In the BBC mockumentary Time Trumpet, British retail chain, Tesco launches an invasion of Denmark on January 21 of this year.

The last few minutes of the Season 4 finale and Season 5 of Desperate Housewives is set in this year.

BBC Drama Spooks: Code 9 is set in this year.

The anime version of Death Note ends in this year, when the main character, Light Yagami, dies from a heart attack after being shot multiple times.

Mathematical interest:

The date will comprise four distinct digits, for the first time since 1987.

Skrevet
Det stemmer ikke. Solen beveger seg i en gitt bane i vår galakse på samme måte som Jorden beveger seg i bane rundt Solen.

Det visste jeg ikke. Men da håper jeg at min naturfaglærer for sparken.

Gjest Sativa
Skrevet
Det visste jeg ikke. Men da håper jeg at min naturfaglærer for sparken.

Jeg lærte heller ikke det på skolen, så det er vel ikke pensum da. Dette er derimot informasjon jeg har snappet opp på egenhånd, via dokumentarer, bøker eller vitenskapsmagasiner.

Skrevet
Jeg lærte heller ikke det på skolen, så det er vel ikke pensum da. Dette er derimot informasjon jeg har snappet opp på egenhånd, via dokumentarer, bøker eller vitenskapsmagasiner.

Dersom det er gjengs oppfatning at solen er stasjonær så må jeg innrømme at jeg faktisk blir litt overrasket. Det er ikke noe i Universet som er stasjonært. Alt beveger seg. Jorda beveger seg i bane rundt Sola. Sola beveger seg i bane rundt galaksens sentrum. Galaksene igjen beveger seg i bane relativt til den lokale hopen av galakser. Denne hopen beveger seg igjen i bane relativt til en superhop av galaksehoper. På toppen av denne lokale bevegelsen, som skyldes gravitasjonskreftene fra nærliggende materie, vil det også være en generell bevegelse av ethvert punkt relativt til øvrige punkter i Universet pga. at rommet selv ekspanderer. Summa summarum: Alt er i bevegelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...