Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 noen som mistet pcen min i gulvet på fest! tuusen takk! nå slår den seg på, men får beskjed om at den ikke finner systemet, så den har nok mistet kontakt med hardiscen... noen som vet hvor ødelagt den er? må jeg ut med masse penger nå?
Anjah Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 noen som mistet pcen min i gulvet på fest! tuusen takk! nå slår den seg på, men får beskjed om at den ikke finner systemet, så den har nok mistet kontakt med hardiscen... noen som vet hvor ødelagt den er? må jeg ut med masse penger nå? Humm... Jeg regner med at det er en laptop som har gått i gulvet? I allefall så kan det hende at det gjør ting litt vanskeligere hvis det er noen komponenter som har løsnet inni maskinen. Laptoper er liksom litt kjipe å fikse selv. Er det en stasjonær PC derimot, kan du forsiktig ta av dekselet på kabinettet og ta en titt inni. Se etter om alt av koblinger og kort sitter på plass. Uansett tror jeg det er smart og ta den med seg til en forhandler eller en datakyndig person. Råd og tips er som regel gratis, og hvis det holder å reparere den i stedet for å handle ny, blir det nok ikke så dyrt uansett. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Det høres ut som selve disken er ødelagt. En ny disk vil koste mellom 300 og 700 kroner, avhengig av hvor stor disk du trenger. Så må Windows installeres på nytt. Hvis du må få et datafirma til å gjøre dette for deg, vil det ta dem 1-2 arbeidstimer. Hvis du må ha ut data fra den gamle, ødelagte disken, kan det fort koste mange tusenlapper. Håper du har tatt sikkerhetskopier.
Minttu Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Det skjedde med meg for en stund siden Hvor gammel er dataen din? Har du garanti fortsatt? Nå veit jeg ikke om det hjelper deg men.. Altså, jeg skulle legge dataen på bordet og mista den i gulvet. Dritten peip bare og skrudde seg ikke på, kom bare rare lyder. Den er litt over 2år gammel, og kjøpt på Elprice. Dro ned dit med den og sa at jeg hadde mista den og at den ikke virka. De skulle sende den på reparasjon, og kom ikke til å si noe om at jeg mista den. Det flotte var at om den ikke gikk på garantien, så dekka mamma sin forsikring den. Men, den gikk på garantien Så du må vel bare levere den og si det som det er, ellers kan du vel si at harddisken har streika, om den ikke har noen synlige skader.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 tusen takk for svar.. jag hadde kjøpt forsikring på to år og den er nettopp gått ut.. jeg får vel bare ta den med og håpe at den fikses lett uten at det blir så dyrt..
Gjest Borghild Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Be den fyllefanten som slang den i gulvet betale! Makan! Også kan du be han skrive "jeg skal aldri drekka mer" 1000 ganger.
skrue Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 noen som mistet pcen min i gulvet på fest! tuusen takk! nå slår den seg på, men får beskjed om at den ikke finner systemet, så den har nok mistet kontakt med hardiscen... noen som vet hvor ødelagt den er? må jeg ut med masse penger nå? Skjermen er i orden iallefall. Regner med at tastaturet også (kan prøve med Ctrl+Alt+Del etter at maskinen stanser under oppstart). Så da er det antagelig harddisken eller noen løse kabler. Jeg gjetter på at det er disken, spesielt om maskinen var i gang da den falt gulvet. En ny harddisk er ikke veldig dyrt, men det er ofte verre med de dataene man har på en disk man ikke kan bruke. Ikke kast den gamle disken, det er ikke umulig å få data ut av den om nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå