Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #161 Del Skrevet 1. januar 2010 Hadde jeg vært terrorist og skulle velge en religion for å skape fanatiske medlemmer i min organisasjon, skulle jeg valgt islam. Det er jo veldig mange flere tekster som kan brukes fra koranen til å rettferdiggjøre vold. Vanskeligere med kristendommen som har så mye tilgivelse, snu andre kinnet til etc etc... Nei da er det enklere med koranen som er skrevet med pennen dyppet i blod. Det enkleste er vel å fokusere på Muhammed, islams profet, som var en krigsherre, og drepte utallige mennesker, mens Jesus virker som en helt ålreit kar, selv med dagens briller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 2. januar 2010 #162 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg vil likestille troen på Tor og Odin med Islam. Det er samme warrior-mentalitet i tekstene. Tyr lett til vold i begge religionene. Europas historie viser at kristendommen (i en eller annen form/trosretning) har vært den religionen som har vært misbrukt mest i den vestlige verden for å drepe og terrorisere mennesker. Den geistlige adelen nedover i Europa har misbrukt denne religionen for å tilegne seg makt i hundrevis av år, og ingen religion kan i vise til så mye maktmisbtuk og vold som kristendomen hare gjort i Europa de siste 1500 årene. Når det gjelder Norrøn mytologi har jeg lest mindre om dette, men mye tyder på at Vikingene myrdet og plyndret omtrent like ille som kristne/jøder har gjort i hundrevis av år. Når det gjelder Muslimeene så er det lenge før deres maktmisbruk i vestlige land kan sammenliknes med det som er gjort fra kristne/jøder og Norrøn mytologi i Europa/Skandinavia. Og det er det som gjør religion så farlig. Onde mennesker vil alltid gjøre onde handlinger. Men det trengs religion for at gode mennesker skal gjøre onde handlinger. Blind tro og guddomsdyrkelse er skremmende, og jo mindre det er av dette i et samfunn, desto bedre er samfunnet å leve i. Det er ikke tilfeldig at det er mennesker fra de mest religiøse samfunnene i verden som flykter til det minst religiøse samfunnet i verden, Norge. Jeg er enig i at det ikke er vanskelig å finne sitater i div religioner for å bruke vold. Samtidig er det heller ikke vanskelig å finne sitater de samme stedene som tilsier at det IKKE skal brukes vold. De forskjellige religionene og graden av ekstrimisme vet å utnytte og misbruke dette ved å trekke frem sitater som kan forsvare voldsbruk eller undertrykkelse. Men det betyr ikke at volden og undertrykkelsen er gjort av religiøse årsaker. Det betyr derimot at de som ønsker å bruke vold/undertrykkelse benytter religionen og troen for å forsvare sine handlinger som ellers ville vært vanskelig å gjennomføre uten sterke motreaksjoner. Dermed blir volden akseptert. Dette ser vi når jødenene henviser til Israel som landet som "Gud" ga dem. Og de bruker vold og undertrykkelse ovenfor Palestinerene for å tilegne seg disse landområdene. På samme måte benytter Al-Quida religiøse argumenter for å tilegne seg politisk kontroll over store landområder og innfører en Sharia-lovgivning som gir overgriperene rett til å styre med vold og maktmisbruk på samme måte som jøder/kristne gjør i Israel ovenfor Palestinerene. Noe av det samme ser vi også innenfor grener av den muslimske verden med Sunni- og Shia muslimer i Iran/Irak. Igjen blir religionen misbrukt for å tilegne seg makt og kontrol over landområder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #163 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg vil likestille troen på Tor og Odin med Islam. Det er samme warrior-mentalitet i tekstene. Tyr lett til vold i begge religionene. Du har tydeligvis aldri lest Håvamål eller forstått noe som helst av hva vår gamle religion sto for. Ikke har du forstått stort av hva Islam står for heller for den saks skyld. Enkle grunne sjeler kommer alltid med enkle grunne forklaringsmodeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #164 Del Skrevet 2. januar 2010 Hadde jeg vært terrorist og skulle velge en religion for å skape fanatiske medlemmer i min organisasjon, skulle jeg valgt islam. Det er jo veldig mange flere tekster som kan brukes fra koranen til å rettferdiggjøre vold. Vanskeligere med kristendommen som har så mye tilgivelse, snu andre kinnet til etc etc... Nei da er det enklere med koranen som er skrevet med pennen dyppet i blod. For noe vrøvl! Terrorisme er blitt et like anvendelig begrep som rasisme og dekker de fleste behov for å definere fiendebilder. For 25 år siden ble taliban hyllet som helter i norsk media. Da kjempet de mot det vi på den tiden var manipulert til å se på som den absolutte ondskap; kommunismen. Så snart muren falt i Berlin var media og dem som står bak raskt ute med å definere en ny absolutt ond fiende for de idiotiske masser, nemlig Islam. Først var det Svenskene ved Darth Karl Johan, så Keiser Darth Wilhelm. Han ble avløst av Darth Hitler, deretter fulgte Darth Stalin og hans etterfølgere. I dag representeres den todimensjonale absolutte ondskap ved verdens muslimer og deres ledere Darth Bin Laden og Darh Amadinejad. Alle disse fiendene må selvsagt bekjempes med våpen av våre stolte og absolutt rettferdige Jedi riddere, ført an av republikken og dens nåværende leder Obi Wan Obama. Ser dere ikke hvor jævla idiotisk det er? Det er utrolig mange her på forumet som desperat trenger å si opp sine aviser og slutte å se på tv. De har rett og slett ikke godt av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #165 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg synes det er skummelt om vi sprer for mye frykt for islam. Vi vet jo alle hva som skjedde med jødene under andre verdenskrig, da nazistene begynte å skape frykt for jødene og gav dem skylden for alt. Blir det for mye frykt, kan det være fare for at historien gjentar seg, eneste forskjellen er at det blir muslimene, og ikke jødene som får svi.. Ikke bra. Joda, muligens det. Jeg har aldri vært rasistisk, alle har vært individer som blir møtt med "nye ark" hosmeg. Men ettersom det vi leser og hører om selvmordsbombere kommer fra religionen islam, beynner det å spire noen tanker i knotten hos meg. Når du trekker frem jødene og nazistene, så kanskje du har rett, men forskjellen er at jødene IKKE gjorde noe, mens muslimene har en tro som gjør at de blir selvmordsbombere. (Jeg mener såklart ikke alle) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. januar 2010 #166 Del Skrevet 2. januar 2010 Når du trekker frem jødene og nazistene, så kanskje du har rett, men forskjellen er at jødene IKKE gjorde noe, mens muslimene har en tro som gjør at de blir selvmordsbombere. (Jeg mener såklart ikke alle) De aller, aller fleste muslimer er ikke selvmordsbombere. Og hadde du snakket med europeere på 30-tallet om jødene, så hadde de nok helt sikkert trukket frem både en og to ting jødene hadde gjort. Det er jo nettopp litt av poenget med den type holdninger - man ser bare det som er negativt, og så trekker man hele gruppen under den samme kammen. Alle de millionene med jøder/muslimer som ikke gjør noe ut av seg og som bare lever sine liv i fred hører og ser vi ikke noe til - nettopp fordi de ikke gjør noe ut av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. januar 2010 #167 Del Skrevet 2. januar 2010 En så fullstendig knust og overkjørt debattant er det sjelden man ser her på forumet. Bra jobbet Zealuu. Langtifra knust eller overkjørt, bare ikke like stor tålmodighet som visse andre her inne. Men jeg vet at endel trenger å føle at de overkjører og knuser i debatter, og DET er vel egentlig grunnen til at jeg ikke gidder mer. En debatt der hovedmålet er å "ta" motstanderne.... er lite interessant. Så keep on, og tro gjerne jeg er knust, om det gjør dagen din lykkeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #168 Del Skrevet 2. januar 2010 Du har tydeligvis aldri lest Håvamål eller forstått noe som helst av hva vår gamle religion sto for. Ikke har du forstått stort av hva Islam står for heller for den saks skyld. Enkle grunne sjeler kommer alltid med enkle grunne forklaringsmodeller. Du har rett. Odin og Tor-troen hadde stor belønning til krigere som døde i krig (som kunne motivere til krig), men de hadde ingen utryddelses-motivasjoner overfor ikketroende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #169 Del Skrevet 2. januar 2010 For noe vrøvl! Terrorisme er blitt et like anvendelig begrep som rasisme og dekker de fleste behov for å definere fiendebilder. For 25 år siden ble taliban hyllet som helter i norsk media. Da kjempet de mot det vi på den tiden var manipulert til å se på som den absolutte ondskap; kommunismen. Så snart muren falt i Berlin var media og dem som står bak raskt ute med å definere en ny absolutt ond fiende for de idiotiske masser, nemlig Islam. Først var det Svenskene ved Darth Karl Johan, så Keiser Darth Wilhelm. Han ble avløst av Darth Hitler, deretter fulgte Darth Stalin og hans etterfølgere. I dag representeres den todimensjonale absolutte ondskap ved verdens muslimer og deres ledere Darth Bin Laden og Darh Amadinejad. Alle disse fiendene må selvsagt bekjempes med våpen av våre stolte og absolutt rettferdige Jedi riddere, ført an av republikken og dens nåværende leder Obi Wan Obama. Ser dere ikke hvor jævla idiotisk det er? Det er utrolig mange her på forumet som desperat trenger å si opp sine aviser og slutte å se på tv. De har rett og slett ikke godt av det! Alle disse Darth som du nevner er folk med maktmotiver som ville ta over land fra andre eller utrydde et helt folk. Skulle de få det uten motstand da tenkte du? Nå er mange muslimske lederes "Darth" vestlige verdier og alle som ikke har den muslimske tro - ikke noen som vil ta over land. Da melder de seg automatisk på som vestens og ikke-muslimers Darth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #170 Del Skrevet 2. januar 2010 Det var da enda bra at kommunismen fikk motstand. Funket jo ikke i hele tatt det systemet. Prøvet og bevist.. Når noen prøver å prakke på noen et forkvaklet system, så må de få motstand. På den tiden var de en større trussel enn Taliban. Taliban var også imot kommunismen den gangen og var nyttig i kampen mot kommunismen - men dypt inne hadde de et enda værre system, men hadde ingen spesiell stor makt. Taliban hadde også et forkvaklet system den gangen, men var ingen trussel. Nå i dag har de bevist at de er det med at de har utviklet seg til å bli en større makt enn de var den gang og har satt seg større mål. Et mål om å påtvinge sitt forkvaklede system på stadig større områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #171 Del Skrevet 2. januar 2010 For noe vrøvl! Terrorisme er blitt et like anvendelig begrep som rasisme og dekker de fleste behov for å definere fiendebilder. For 25 år siden ble taliban hyllet som helter i norsk media. Da kjempet de mot det vi på den tiden var manipulert til å se på som den absolutte ondskap; kommunismen. Så snart muren falt i Berlin var media og dem som står bak raskt ute med å definere en ny absolutt ond fiende for de idiotiske masser, nemlig Islam. Først var det Svenskene ved Darth Karl Johan, så Keiser Darth Wilhelm. Han ble avløst av Darth Hitler, deretter fulgte Darth Stalin og hans etterfølgere. I dag representeres den todimensjonale absolutte ondskap ved verdens muslimer og deres ledere Darth Bin Laden og Darh Amadinejad. Alle disse fiendene må selvsagt bekjempes med våpen av våre stolte og absolutt rettferdige Jedi riddere, ført an av republikken og dens nåværende leder Obi Wan Obama. Ser dere ikke hvor jævla idiotisk det er? Det er utrolig mange her på forumet som desperat trenger å si opp sine aviser og slutte å se på tv. De har rett og slett ikke godt av det! Hva foreslår du at man gjør med Bin Laden og Amadinejad? Group hug? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #172 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva foreslår du at man gjør med Bin Laden og Amadinejad? Group hug? Behøver vi gjøre noe som helst? Ryktet sier jo at våre tropper har stor fremgang ved Malabar fronten. Det beste vi kan gjøre er å være trofaste til Storebror og delta flittig på "hat timen" der vi sammen ser på bilder av Osama Bin Laden og hans grusomheter mens vi samstemt roper ut vårt hat og hyller Storebror for å passe på våre interesser og ellers vokter oss for tankekriminalitet. For som du vet så fører ikke tankekriminalitet til døden, tankekriminalitet ER døden! Vi er i krig med øst Asia - Vi har alltid vært i krig med øst asia! Du anbefales ellers å se på denne filmen og gruble litt over konseptet frihet og dets gyldighet i dagens verden. http://video.google.com/videoplay?docid=-5...25623984168940# Får du tid så er denne filmen med samme tematikk innenfor andre rammer. http://video.google.com/videoplay?docid=-3...93421073315692# For å løfte tematikken ut av fiksjonens og over i virkelighetens verden så kan du følge opp med å lese Noam chomskys utmerkede bok "The manufacture of consent". Det er nemlig et samfunn i retning av disse to du og andre er i gang med å føre oss inn i. Demokratiet er en uhyre krevende disiplin og du har nettopp strøket til eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #173 Del Skrevet 2. januar 2010 Fine filmer som tjener til å lage stråmenn som du kan installere som eneste motsats til dine meninger og bekjempes. Etterpå kan du fortelle deg selv at du hadde rett hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 2. januar 2010 #174 Del Skrevet 2. januar 2010 Joda, muligens det. Jeg har aldri vært rasistisk, alle har vært individer som blir møtt med "nye ark" hosmeg. Men ettersom det vi leser og hører om selvmordsbombere kommer fra religionen islam, beynner det å spire noen tanker i knotten hos meg. Når du trekker frem jødene og nazistene, så kanskje du har rett, men forskjellen er at jødene IKKE gjorde noe, mens muslimene har en tro som gjør at de blir selvmordsbombere. (Jeg mener såklart ikke alle) Joa jeg støtter ikke selvmordsbombere, men det spiller ingen rolle. Det hadde likevel blitt riv ruskende galt om en psycho bestemte at alle muslimer skulle sendes i konsentrasjonsleire ou utryddes: Du er vel enig med meg i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #175 Del Skrevet 2. januar 2010 Joa jeg støtter ikke selvmordsbombere, men det spiller ingen rolle. Det hadde likevel blitt riv ruskende galt om en psycho bestemte at alle muslimer skulle sendes i konsentrasjonsleire ou utryddes: Du er vel enig med meg i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 2. januar 2010 #176 Del Skrevet 2. januar 2010 Det merkelige er å ikke være skeptisk til sterkt reaksjonær religion når vi i Norge brukte hundrevis av år på å temme kristendommen. Nå er en annen sterkt reaksjonær og intolerant religion på full fart inn i samfunnet nok engang, ikke akkurat en gledelig utvikling når man endelig trodde at denne tiden var forbi i Norge. Jeg er da skeptisk til deler av islam. Har ikke sagt jeg ikke var det. eller hvilken religion er det du sikter til nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #177 Del Skrevet 2. januar 2010 Joa jeg støtter ikke selvmordsbombere, men det spiller ingen rolle. Det hadde likevel blitt riv ruskende galt om en psycho bestemte at alle muslimer skulle sendes i konsentrasjonsleire ou utryddes: Du er vel enig med meg i det? Det er islam som er for lett å bruke for terrorister og diktatorer. Dens innhold er en gave til maktsyke mennesker. Det er ikke folkets utbredning som må begrenses, men ideologiens spredning. Ideen islam er hjernevaskende og forurenser folks tankesett og installerer et enormt hat til folk som ikke har gått med på de samme ideene. Dette hatet kan lett, med bred støtte fra innholdet i koranen omsettes i vold og drap mot alle kritikere av ideen islam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #178 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er islam som er for lett å bruke for terrorister og diktatorer. Dens innhold er en gave til maktsyke mennesker. Det er ikke folkets utbredning som må begrenses, men ideologiens spredning. Ideen islam er hjernevaskende og forurenser folks tankesett og installerer et enormt hat til folk som ikke har gått med på de samme ideene. Dette hatet kan lett, med bred støtte fra innholdet i koranen omsettes i vold og drap mot alle kritikere av ideen islam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #179 Del Skrevet 2. januar 2010 Kristendommen har ikke behøvd å temmes. Det er ingenting i det nye testamentet som må temmes. Det er mennesket som har måttet temmes. Koranen derimot - forklarer over mange vers(som burde temmes) at mennesket skal straffe hardt og eventuelt drepe de som ikke lever etter koranen og respekterer muhammed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 2. januar 2010 #180 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er islam som er for lett å bruke for terrorister og diktatorer. Dens innhold er en gave til maktsyke mennesker. Det er ikke folkets utbredning som må begrenses, men ideologiens spredning. Ideen islam er hjernevaskende og forurenser folks tankesett og installerer et enormt hat til folk som ikke har gått med på de samme ideene. Dette hatet kan lett, med bred støtte fra innholdet i koranen omsettes i vold og drap mot alle kritikere av ideen islam. Maktsyke kan forekomme hos hvemsomhelst likegyldig hvilken religion man tilhører. Dessuten går det ikke bare på å være maktsyk. Det går påå at en persons taleevner kan bringe fram lynsjemobben i oss alle. Bare se hvordan nordmenn behandlet tyskertøser og tyskerunger etter krigen. Det viser at alle har potensiale til å undertrykke andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå