Gjest Bianca26 Skrevet 30. desember 2009 #61 Del Skrevet 30. desember 2009 DU kan tro hva du vil. Kommentaren var rettet til deg også. Dessuten kan man ikke ta et enkelttilfelle og generalisere det tilbake til alle verdens muslimer. Det blir for stupid. Den samme jenta sa de der var temmelig vanlig. Tviler på at det er et enkelttilfelle. Jeg kjenner også personlig en familie der mora ble vangsgifta da hun var femten med en mann som slo og mishandla henne og barna, der hun måtte føde alle sine seks barn helt alene uten hjelp fordi hjemme hvor hun var fra fikk ikke kvinner bli innlagt på sykehus fordi det var menn der. Hun hadde faktisk mot til åforlate mannen men mens han bodde hjemme hadde ikke døtrene lov til å være ute bortsett fra når de skulle på skolen. Vet om flere tilfeller også. Mange små tilfeller blir lett et stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #62 Del Skrevet 30. desember 2009 kanskje jeg velger å tro på det da. Jeg så på migrapolis om en jente som ikke hadde foreldre mer bare fordi hun ikke ville bruke skaut. Dvs. de anså henne ikke som deres datter mer. Det beviser jo islams ekstremitet. Kanskje du husker den unge mannen som var homofil, foreldrene kristne, hvor de mente de var bedre om gutten deres var død enn homofil. Gjelder dette synet for alle kristne? Evner du ikke å se at folk er forskjellige, selv om det tror på det ene eller det andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. desember 2009 #63 Del Skrevet 30. desember 2009 Tenk hvordan de generaliserer oss kristne da. Jeg blir flau. Et spørsmål: Hvor mange av dere kjenner muslimer i det hele tatt? Hvorfor er du kristen egentlig, er det ønsket om evig liv eller noe tilsvarende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GJEST-ex muslim Skrevet 30. desember 2009 #64 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg kjenner opptil flere nåværende og meget bevisste muslimer (både kvinner og menn), som ikke har samme tolkning av koranen og islam som denne eks-muslimen viser til. Hvordan har det seg at akkurat den ENE eks-muslimen som skriver her inne, er den som sitter med fasiten for absolutt alle andre muslimer? fordi jeg ikke er en nikke dukke, som tolker islam slikt som foreldrene mine gjør, eller en som sier det motsatte av det jeg ser I det islamske samfunnet, til alle ikke muslimer, fordi jeg ønsker å sette meg og mine i ett bedre lys. jeg hadde i alle fall motet til å ta opp koranen og studere den kritisk i hemmelighet, og var villig til å ofre familie og venner for å stå imot en religion jeg mener er farlig for menneskeheten... kan jo lese koranen selv så bestemme deg, jeg sier det bare som det er, forresten har blitt skjent med 2 andre norske muslim fødte eks muslimer. og skjenne over 8 via nettet, vi finnes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #65 Del Skrevet 30. desember 2009 nei seriøst, dette irriterer meg innmari, hvorfor er det så utrolig at det finnes en ex muslim? jeg har skrevet flere innlegg her på forumet, er det så sjokkerende at en ung muslim kan ha lest koranen og vært imot det den står for? jeg vet det ikke er mange, og grunnen til at de fleste er anonyme er fordi de er redde. jeg kan ikke si noe annet, men du kan spørre så mange spørsmål du vil. jeg begynte å studere islam kritisk når jeg var 17, tokk meg en lang stund og jeg sliter fortsatt sosialt, men har vert åpen med å forlatte islam de siste 6 månedene... mange muslimer på youtube kaller meg en løgner, ingen ønsker å tro at de finnes en som har forlatt islam.. men litt sjokkerende at det er flere som tenker slikt Jeg tror deg ikke- kom over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. desember 2009 #66 Del Skrevet 30. desember 2009 Kanskje du husker den unge mannen som var homofil, foreldrene kristne, hvor de mente de var bedre om gutten deres var død enn homofil. Gjelder dette synet for alle kristne? Evner du ikke å se at folk er forskjellige, selv om det tror på det ene eller det andre? har ikke sagt at troende kristne er noe bedre. Husk på kristelig folkeparti får mange muslimske stemmer. Noe som sier hvor lik kristendommen egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GJEST-ex muslim Skrevet 30. desember 2009 #67 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg tror deg ikke- kom over det. bryr meg lite jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 30. desember 2009 #68 Del Skrevet 30. desember 2009 Det er ikke bare islam vi bør frykte og forakte.En hver religion er til hinder for menneskets utvikling. Men værst er de religioner som har utspring i midtøsten, de vil jeg ikke se på annet enn som ondskapsfulle tanker designet for å kontrollere mennesker. Når det gjelder innvandring så er nok bare asimilering en fungerende løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. desember 2009 #69 Del Skrevet 30. desember 2009 Hva kan vi lære av sharialovene da? Som kjent handler jo islams lover om hvordan vi mennesker skal ha omgang med hverandre, for eksempel ikke være drittsekk mot noen du kjenner, mens norske lover stort sett går på fast eiendomsrett og forhold til staten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. desember 2009 #70 Del Skrevet 30. desember 2009 Overtro har jo folk uansett så man kan like gjerne legge det i ordene former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #71 Del Skrevet 30. desember 2009 har ikke sagt at troende kristne er noe bedre. Husk på kristelig folkeparti får mange muslimske stemmer. Noe som sier hvor lik kristendommen egentlig er. Du går glipp av poenget. Det er lite fruktbart å trekke frem ekstremtilfeller fullstendig løsrevet fra sammenhengen, for deretter å forsøke å si noe generelt om troende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 30. desember 2009 #72 Del Skrevet 30. desember 2009 Tråden ryddet. Scorpina -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. desember 2009 #73 Del Skrevet 30. desember 2009 Du går glipp av poenget. Det er lite fruktbart å trekke frem ekstremtilfeller fullstendig løsrevet fra sammenhengen, for deretter å forsøke å si noe generelt om troende. Det er mange ekstremtilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #74 Del Skrevet 30. desember 2009 Det er mange ekstremtilfeller. Er det egentlig det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #75 Del Skrevet 30. desember 2009 Hva kan vi lære av sharialovene da? Som kjent handler jo islams lover om hvordan vi mennesker skal ha omgang med hverandre, for eksempel ikke være drittsekk mot noen du kjenner, mens norske lover stort sett går på fast eiendomsrett og forhold til staten? Men mot en vantro (ateist) som man ikke kjenner kan man være drittsekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. desember 2009 #76 Del Skrevet 30. desember 2009 Er det egentlig det? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #77 Del Skrevet 30. desember 2009 Ja. Hva mener du, og hva står det i forhold til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #78 Del Skrevet 30. desember 2009 Dagsavisen Et intervju med Cathrine Sandnes og påfølgende debatt som er verdt å lese. Det ser ut til at debatten nå har antatt en ny form (endelig), hvor man i større grad debatterer innholdet i problematikken rundt islam og innvandring, i motsetning til for kort tid tilbake da det stort sett dreide seg om skittkasting á la rasist/brunskjorte og naiv/selvundertrykker. Klarer vi det her også? Har du lest artikkelen , eller er du mest opptatt av "debatten" i kommentarfeltet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. desember 2009 #79 Del Skrevet 30. desember 2009 Uansett så er kristne jokern i dette spillet her, hadde det ikke vært for at jøden jesus var truimfkortet deres, så hadde vi sluppet å høre på muslimene. Men desverre så er det sånn at kristendom berettiger islam. Det er vel likegyldig om det er jahve, gud eller allah så lenge alle er enige om at det er fabeleventyr begrunnet i det at alle mennesker har en tanke om at de er litt bedre enn andre mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. desember 2009 #80 Del Skrevet 30. desember 2009 Hva mener du, og hva står det i forhold til? Det skjer ekstremtilfeller i kristendommen og, men det er sjelden man hører omn det. Tilfeller i islam har jeg både hørt om og sett selv med egne øyne. Dermed tror jeg ikke det er så ekstreme tilfeller som du tror. Jeg tror derimot at det er temmelig vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå