Gjest zizzi Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hei, kan noen fortelle meg hvor lang ledning det er på en vaskemaskin? Jeg har nettopp kommet hjem fra ferie til nyoppusset bad, og elektrikeren har festet stikkontakten høyt opp på veggen....:-/
Leo Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Kontakter på bad skal sitte høyt på veggen (Min. 150 cm. fra gulvet hvis jeg ikke husker feil) pga. den ikke helt ufarlige kombinasjonen vann/strøm. Dette har vaskemaskinprodusentene/-importørene fått med seg og ledningen vil derfor være lang nok hvis ikke maskinen skal stå veldig langt fra stikkontakten. I så fall må du få en elektriker til å skifte ledning på vaskemaskinen. Skjøteledninger på bad er absolutt ikke å anbefale!!!
Gjest zizzi Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Kontakter på bad skal sitte høyt på veggen (Min. 150 cm. fra gulvet hvis jeg ikke husker feil) pga. den ikke helt ufarlige kombinasjonen vann/strøm. Dette har vaskemaskinprodusentene/-importørene fått med seg og ledningen vil derfor være lang nok hvis ikke maskinen skal stå veldig langt fra stikkontakten. I så fall må du få en elektriker til å skifte ledning på vaskemaskinen. Skjøteledninger på bad er absolutt ikke å anbefale!!! Ok, takk for informativt svar! Da trenger jeg ikke bekymre meg for ikke å få vaskemaskin med lang nok ledning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå