Gjest Gjest_mann_* Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Bakgrunnsinfo: Jeg mann i underkant av 50, hun kvinne i midten av 30-åra. Saken er: Dette er en kvinne jeg både generelt, og rent subjektivt mener og føler er den beste kvinnen jeg har hatt i mitt liv. Og det sier jeg til henne også. Jeg har kanskje gjort en del feil ved å fortelle om tidligere kvinner i ulike sammenhenger, mest fordi hun spør, men også fordi jeg lærer litt av hvert forhold og setter av og til ting i perspektiv ved å trekke frem andre jeg har hatt en relasjon til. (nei jeg prater ikke om drittslenging av ekser) Grunnen til at jeg spør, er rett og slett fordi jeg opplever at denne kvinnen kunne hatt det mye bedre med seg selv, både personlig og seksuelt om hun faktisk visste hvor pen hun er, og hvis hun forstod hvor tiltrekkende hun er på meg, både fysisk, mentalt og seksuelt. Hun har en ganske tydelig sårbarhet og er av typen det er lett å trokke i salaten med.(Les; svare feil på små test-spørsmål som ikke nødvendigvis er bevisste tester men som blir lagret som sådan) Jeg tror og mener om meg selv at jeg er en mann som gir mye komplimenter. Jeg har alltid fått høre det før også, og jeg gir iallefall mange til denne kvinnen. Men det biter liksom ikke på henne. Vi er begge to ganske rasjonelle vesener, og hun vet jeg har vært litt "skjørtejeger" i min tid og derfor vet hun jeg også kan sjarmere henne uten at jeg nødvendigvis mener noe annet enn å få husfred. Spørsmålet er altså; Hvordan få henne til å tro på at når hun titter opp på meg med de utrolig vakre brune dådyrøynene hennes så føler jeg meg som den heldigste, viktigste og sterkeste mannen i verden. Hvordan få henne til å forstå at når jeg prater med henne på telefon, hver gang, (vi bor et stykke fra hverandre så det blir mange - mange- telefonsamtaler )selv om jeg blir drittlei alle de lange samtalene, så blir dagen min 10 ganger bedre. Og sist, hvordan fortelle henne at kroppen hennes er den kroppen jeg aller helst vi være nær, små eller store pupper, små eller store love-handles, rett og slett fordi de smaker henne, lukter henne og er en del av henne. Alle typer svar mottas med takk, unntatt "si det bare til henne", for det har jeg gjort, og kommer til å fortsette å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Bakgrunnsinfo: Jeg mann i underkant av 50, hun kvinne i midten av 30-åra. Saken er: Dette er en kvinne jeg både generelt, og rent subjektivt mener og føler er den beste kvinnen jeg har hatt i mitt liv. Og det sier jeg til henne også. Jeg har kanskje gjort en del feil ved å fortelle om tidligere kvinner i ulike sammenhenger, mest fordi hun spør, men også fordi jeg lærer litt av hvert forhold og setter av og til ting i perspektiv ved å trekke frem andre jeg har hatt en relasjon til. (nei jeg prater ikke om drittslenging av ekser) Grunnen til at jeg spør, er rett og slett fordi jeg opplever at denne kvinnen kunne hatt det mye bedre med seg selv, både personlig og seksuelt om hun faktisk visste hvor pen hun er, og hvis hun forstod hvor tiltrekkende hun er på meg, både fysisk, mentalt og seksuelt. Hun har en ganske tydelig sårbarhet og er av typen det er lett å trokke i salaten med.(Les; svare feil på små test-spørsmål som ikke nødvendigvis er bevisste tester men som blir lagret som sådan) Jeg tror og mener om meg selv at jeg er en mann som gir mye komplimenter. Jeg har alltid fått høre det før også, og jeg gir iallefall mange til denne kvinnen. Men det biter liksom ikke på henne. Vi er begge to ganske rasjonelle vesener, og hun vet jeg har vært litt "skjørtejeger" i min tid og derfor vet hun jeg også kan sjarmere henne uten at jeg nødvendigvis mener noe annet enn å få husfred. Spørsmålet er altså; Hvordan få henne til å tro på at når hun titter opp på meg med de utrolig vakre brune dådyrøynene hennes så føler jeg meg som den heldigste, viktigste og sterkeste mannen i verden. Hvordan få henne til å forstå at når jeg prater med henne på telefon, hver gang, (vi bor et stykke fra hverandre så det blir mange - mange- telefonsamtaler )selv om jeg blir drittlei alle de lange samtalene, så blir dagen min 10 ganger bedre. Og sist, hvordan fortelle henne at kroppen hennes er den kroppen jeg aller helst vi være nær, små eller store pupper, små eller store love-handles, rett og slett fordi de smaker henne, lukter henne og er en del av henne. Alle typer svar mottas med takk, unntatt "si det bare til henne", for det har jeg gjort, og kommer til å fortsette å gjøre. Hallo?? Du lar seg villede? GReit nok at kvinnen ikke bør gi deg slike "test" spørsmål, men grunnen til at kvinner gjør slikt, er om vi er usikkre. Vi bruker testspm for å finne ut hvor vi har dere, finne ut hvilke verdier dere har, ect. Det er minst like viktigt hva dere svarer på disse " test" spørsmålene, som de kjærlighetsfrasene derer gulper opp av dere selv. Om du svarer feil på det hun fisker etter, så er det dette hun tror er representativt for deg. Og at det er slik du tenker, og at det er slike verdier og normer du står for. Dette veier tungt, fordi her røper du jo deg gjennom en test. Det du ellers måtte si, kan lett være noe du sier bare for å si det, eller at du sier det fordi du vil oppnå noe annet. Feks sex, et sug, ect... Når du i tillegg har vært en skjørtejeger, ja så skal det vel litt til før en kvinne føler seg trygg. For en kvinne så kan hun fortsatt føle seg som en av de 1000 kvinnene du har hatt. Og når du har shoppet kvinner før, hvordan skal denne kvinnen forstå og bli sikker på at du virkelig denne gangen vil slå deg til ro med henne. En ting er sikker og det er at du har en jævla stor jobb å gjøre! Men det er ikke umulig, men du trenger mye tid og mye kreativitet, for ikke å snakke om oppmerksomhet. Bruk fantasien og tenk ut hvordan du kan si til henne hvor mye hun betyr for deg. Feks skriv en søt lapp til henne, skriv ned datoen på lappen, og putt den nedi vesken hennes;) Blir nok en koselig overraskelse på jobb....å få en søt melding! Da viser du at du anstrenger deg, du bruker tid og fantasi på hvordan du vil at denne kvinnen skal føle seg bra og forstå at du liker henne. Lykke til!!
Gjest Gjest_P_* Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan si det til henne? Igjen og igjen og igjen. Du kommer langt med blikkontakt, oppriktighet og gjentakelser. I tillegg kan det hjelpe på hvis du forteller henne at du beundrer hennes personlighet, intellekt osv i tillegg til å beundre hennes ytre. Og at fordi du elsker henne måler du med annen målestokk enn speilet i prøverommet gjør. (Det siste kan være en fallgrube, du vet selv om det ville gå hjem.) Sjarmør-teknikkene tror jeg du skal være forsiktig med, de kan virke mot sin hensikt hvis hun mistenker at det er innøvd og påtatt. Oppriktighet og sjelevrenging, derimot...
Gjest mann_TS Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Hvordan si det til henne? Igjen og igjen og igjen. Du kommer langt med blikkontakt, oppriktighet og gjentakelser. I tillegg kan det hjelpe på hvis du forteller henne at du beundrer hennes personlighet, intellekt osv i tillegg til å beundre hennes ytre. Og at fordi du elsker henne måler du med annen målestokk enn speilet i prøverommet gjør. (Det siste kan være en fallgrube, du vet selv om det ville gå hjem.) Sjarmør-teknikkene tror jeg du skal være forsiktig med, de kan virke mot sin hensikt hvis hun mistenker at det er innøvd og påtatt. Oppriktighet og sjelevrenging, derimot... Du har skjønt det Og joda, jeg forteller henne mye om hennes intellekt, omsorgsevne og andre deler av henne som ikke er relatert til utseende. Og jeg "har" henne. Det er ikke sjekke-linjer jeg er ute etter. Jeg er ute etter å fortelle henne hvor flott hun er slik at hun tror det selv. Jeg tror faktisk hun tror på meg, men hun tror ikke på seg selv om du skjønner. Takk for responsen
Gjest KateW Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Koketterer hun, eller vet hun det ikke? Tips en er uansett å slutte og fortelle om ekser. Du er eldre, du har nok flere, det kan skape usikkerhet. For å la henne skjønne det, kan du jo også si ting som, "Er det jeg eller du som er mannen som er forelsket i deg?" "Er det meg eller deg som skal ha sex med deg?" OSv, du er den som tenner på henne og syns hun er fin. Gjenta det!
Karry Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Her fikk du mye rare svar.... Det høres for meg ut som hun ikke har så god selvfølelse? Personer med lav selvfølelse vil egentlig aldri tro det uansett hvor mye du gir dem bekreftelse. De trenger og krever bare ennå mer. Synes du høres ut som en herlig mann som virkelig har funnet kvinnen i ditt liv. Og forhåpentlig er det sånn den andre veien også. Men hun må selv finne den tilliten og styrken i seg selv, den kan ikke pådyttes utenfra- selv om det selvfølgelig er både riktig og bra at du gjør som du gjør. Det er ikke noe feil med deg, og heller ikke med henne. Hun er bare skrudd sammen annerledes enn deg.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Her fikk du mye rare svar.... Det høres for meg ut som hun ikke har så god selvfølelse? Personer med lav selvfølelse vil egentlig aldri tro det uansett hvor mye du gir dem bekreftelse. De trenger og krever bare ennå mer. Synes du høres ut som en herlig mann som virkelig har funnet kvinnen i ditt liv. Og forhåpentlig er det sånn den andre veien også. Men hun må selv finne den tilliten og styrken i seg selv, den kan ikke pådyttes utenfra- selv om det selvfølgelig er både riktig og bra at du gjør som du gjør. Det er ikke noe feil med deg, og heller ikke med henne. Hun er bare skrudd sammen annerledes enn deg. Der tror jeg du sa noe som er helt sant gitt.
Gjest Diane Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Jeg tror det er noe med måten du sier det på. Jeg hadde en eks som alltid skulle fortelle meg at "jeg var den nydeligste jenta han hadde sett" etc. Jeg husker også at jeg slet med spiseforstyrrelser en periode i tenårene. Jeg og noen kamerater satt og så Miss World, også sa de til meg at den konkurransen kunne jeg glatt deltatt i. Hyggelige komplimenter, for all del, men man tviler jo litt på sannhetsgehalten, om man har dårlig selvtillit. Mitt forslag er å dra dem litt mer ned på jorda. Si gjerne noe fint i dagligdagse situasjoner. Det fineste komplimentet jeg fikk av eksen min, var da jeg hadde vært syk i fem dager, jeg hadde ikke dusjet på to, jeg gikk i baggy klær, og følte meg overhodet ikke attraktiv. Vi satt i sofaen, han så på TV, jeg leste i et blad, også plumpet det plutselig ut av ham: "Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å synes at ei jente var utrolig pen i en sånn situasjon, men du er det faktisk". Det var et kompliment som kom fra hjertet. For min del gjelder altså dagligdagse og spontane komplimenter. Superkommentarer en gang iblant er lettere å skrive i glemmeboka.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Jeg hadde en kjæreste som hele tiden fortalte meg hvor pen jeg var. Jeg trodde ikke på han, rett og slett fordi jeg ikke synes jeg er pen. Hadde en annen kjæreste som aldri ga meg komplimenter for utseende, men en hel haug med komplimenter for personligheten min. alla: Det er så kjekt å snakke med deg fordi du har så mange meninger. Selvfølelsen min gikk fra 0 til 100 gjennom årene med han.
Gjest Rasjonelt vesen, Anna (35) Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 F.eks skriv en søt lapp til henne, skriv ned datoen på lappen, og putt den nedi vesken hennes;) Blir nok en koselig overraskelse på jobb....å få en søt melding! Herregud...for to rasjonelle vesener er "søte, små lapper" helt feil!! Dahh..det er turn-off. Kanskje du skal være mer klar og bestemt - og si "jeg synes du ser sexy ut i det skjørtet", etc. Du er fin på håret, eller du ser fantastisk pen ut?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 Eller la de helt store ovasjoner ligge i en eske og heller gå for små ting som hun lettere kan akseptere. For eksempel ikke "du er den vakreste stjernen på himmelen" Men heller "du har de søteste små ørene jeg noen gang har sett!"
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Kanskje det sitter i henne fra barndommen og oppveksten: måtte hun konkurrere om oppmerksomhet? Hva slags foreldre hadde hun - overså de henne? Kritiserte de henne? Ble hun ikke hørt? Ble hun latterliggjort? Slikt kan føre til at vakre kvinner ikke tror selv at de verken er flinke, samrte eller vakre som voksen - selv om andre utenfra ser de slik! De ser det bare ikke selv...
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #14 Skrevet 30. desember 2009 "Mann", er du veltrent og kjekk/seksuelt tiltrekkende da? Er jp ikke sikkert hun tenker på deg annet enn som en venn det er hyggelig å prate med?
Nigo-san Skrevet 30. desember 2009 #15 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er enig med Diane og mange andre her, og får litt frysninger når jeg leser overskriften din. Hvordan skal du fortelle en kvinne at hun er vakrest i verden? Svaret er at det skal du ikke! Det er jo bare bollocks, det skjønner hvem som helst med et minimum av selvinnsikt og objektivitet. Jeg trekker selvsagt det svaret hvis damen skulle vise seg å være Heidi Klum eller tilsvarende, men poenget er at komplimenter kan bli så flotte, grandiose og Fulle Av Store Ord at de bare blir avfeid fordi det rett og slett ikke er til å tro på. Hvis denne damen ikke er Miss Universe (men flott likevel), og sliter litt med å tro på sitt eget utseende, er mitt tips å holde det moderat, slik at det er troverdig. Heller lite og ofte, enn sjelden og stort (eller ofte og stort, noe som nesten virker som masing). Hvis hun i en alder av noen og tretti fremdeles ikke føler seg pen, så er det egentlig lite du kan gjøre med det. Men små komplimenter er alltid bra, og et annet tips er å fokusere på deg, ikke henne. Da er det vanskelig å tvile på det. I steden for å si "Du er verdens hyggeligste person" kan du for eksempel si "Jeg blir alltid så glad for å se deg." Hvem ville ikke falt for den? Lykke til i hvert fall!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Hallo mann, trådstarter, hvor ble det av deg? Du må følge opp tråden din... Spørsmål til deg: - Er du nyskilt, hvor det var hun som ville gå? - Jobber du på samme sted som denne kvinnen? - Har du voksne barn, en tenåring boende hjemme, og denne kvinnen har ikke barn? - Vet du om hun føler noe annet enn bare vennskap og en hyggelig fyr å prate med om deg?
Gjest TS Skrevet 2. januar 2010 #17 Skrevet 2. januar 2010 Hallo mann, trådstarter, hvor ble det av deg? Du må følge opp tråden din... Spørsmål til deg: - Er du nyskilt, hvor det var hun som ville gå? - Jobber du på samme sted som denne kvinnen? - Har du voksne barn, en tenåring boende hjemme, og denne kvinnen har ikke barn? - Vet du om hun føler noe annet enn bare vennskap og en hyggelig fyr å prate med om deg? Jeg setter pris på alle svar, men føler fremdeles jeg mangler den informasjonen jeg trenger. Nigosan; Jeg mente selvfølgelig ikke at jeg har tenkt, eller gjør, å fortelle henne at hun er verdens vakreste, men poenget mitt var at for MEG så er hun det, og da søker jeg å finne frem til en måte å si dette til henne på, på en plausibel måte. Ellers låg det som alltid noe klokt gjemt i innlegget ditt; å fokusere på min opplevelse av å være nær henne er god latin i mitt hode også. Det skal jeg gjøre. Til andre jeg ikke har kommentert ennå; ja jeg er veltrent, jo hun vil ha meg for langt mer enn vennskap,(hun vil heller ha sex enn prat), jeg ble skilt for noen år siden, vi jobber hverken på samme sted eller i samme bransje, jeg har ett barn i tidlig tenår, hun har ingen. Tror jeg fikk svart på det meste da?
Gjest Bare innom Skrevet 2. januar 2010 #18 Skrevet 2. januar 2010 Gi henne komplimenter som er konkrete. Som viser at du ser henne. Si det du tenker. Når du ser henne i en genser og tenker at hun er nydelig i den, så sier du det. Om du tenker at håret hennes ser så mykt ut at du får lyst til å ta på det, så sier du det. Sånne komplimenter er mye mer verdt enn store ord ala "du er den vakreste i verden". Gi henne komplimenter som viser henne at du betrakter henne. Og si tingene som får henne til å føle seg unike. "jeg har aldri følt det slik for noen før" er f.eks noe som kan bety litt å høre når du har en fortid som kvinnebedårer. Spesielt om du sier det overfor andre også. Og si akkurat det du skrev her. Skriv det gjerne ned i et brev eller lignende. Snakk pent om henne overfor andre. Gjerne når hun er der. Men på naturlige steder i samtalen da!! Ta på henne, offentlig. Vis henne at du SER henne. Si at hun er så vakker, at hun er flink til å kle seg, at hun er så utrolig hyggelig.
Gjest Gjest_Magne_* Skrevet 2. januar 2010 #19 Skrevet 2. januar 2010 Bakgrunnsinfo: Jeg mann i underkant av 50, hun kvinne i midten av 30-åra. Saken er: Dette er en kvinne jeg både generelt, og rent subjektivt mener og føler er den beste kvinnen jeg har hatt i mitt liv. Og det sier jeg til henne også. Jeg har kanskje gjort en del feil ved å fortelle om tidligere kvinner i ulike sammenhenger, mest fordi hun spør, men også fordi jeg lærer litt av hvert forhold og setter av og til ting i perspektiv ved å trekke frem andre jeg har hatt en relasjon til. (nei jeg prater ikke om drittslenging av ekser) Grunnen til at jeg spør, er rett og slett fordi jeg opplever at denne kvinnen kunne hatt det mye bedre med seg selv, både personlig og seksuelt om hun faktisk visste hvor pen hun er, og hvis hun forstod hvor tiltrekkende hun er på meg, både fysisk, mentalt og seksuelt. Hun har en ganske tydelig sårbarhet og er av typen det er lett å trokke i salaten med.(Les; svare feil på små test-spørsmål som ikke nødvendigvis er bevisste tester men som blir lagret som sådan) Jeg tror og mener om meg selv at jeg er en mann som gir mye komplimenter. Jeg har alltid fått høre det før også, og jeg gir iallefall mange til denne kvinnen. Men det biter liksom ikke på henne. Vi er begge to ganske rasjonelle vesener, og hun vet jeg har vært litt "skjørtejeger" i min tid og derfor vet hun jeg også kan sjarmere henne uten at jeg nødvendigvis mener noe annet enn å få husfred. Spørsmålet er altså; Hvordan få henne til å tro på at når hun titter opp på meg med de utrolig vakre brune dådyrøynene hennes så føler jeg meg som den heldigste, viktigste og sterkeste mannen i verden. Hvordan få henne til å forstå at når jeg prater med henne på telefon, hver gang, (vi bor et stykke fra hverandre så det blir mange - mange- telefonsamtaler )selv om jeg blir drittlei alle de lange samtalene, så blir dagen min 10 ganger bedre. Og sist, hvordan fortelle henne at kroppen hennes er den kroppen jeg aller helst vi være nær, små eller store pupper, små eller store love-handles, rett og slett fordi de smaker henne, lukter henne og er en del av henne. Alle typer svar mottas med takk, unntatt "si det bare til henne", for det har jeg gjort, og kommer til å fortsette å gjøre. Synes ikke du skal lyve til din kone. Om hun var vakrest i verden ville hun neppe vært din. Godt nyttår!
Gjest fartyes Skrevet 2. januar 2010 #20 Skrevet 2. januar 2010 jeg oppfatter at du vil hun skal få bedre selvtillit - og det er det kun hun selv som kan gjøre noe med. du kan ikke gjøre annet enn å fortelle henne hva du føler - men hun må selv bestemme seg for å tro på seg selv. selv er jeg 28 år - og ikke spesielt selvsikker, men jeg får likevel inntrykk av at jeg er mer selvsikker på meg selv som menneske enn denne kvinnen til tross for at jeg er endel yngre. jeg ville aldri stilt kontrollspørsmål - det blir et veldig klart tegn på usikkerhet og tilogmed umodenhet for meg. selv om jeg ikke alltid tror blindt på det jeg blir fortalt av komplimenter av samboeren, så aksepterer jeg det. det er faktisk ganske uhøflig å avvise noens kompliment, men jeg tror ikke hun ser det slik. man sier jo indirekte at "når du sier dette så lyver du om din oppriktighet". dersom hun bare avviser utseendemessige komplimenter - og ikke personlige, så er jo iallefall det en trøst. da har hun i det minste tro på seg selv som menneske om ikke annet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå