Gjest mymlen Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 jeg hater håret mitt. jeg har ingen kontroll over det, overhodet. før hadde jeg noenlunde rett hår, med endel fall i. i det siste har det blitt kjempestort. jeg ligner på hulder, no kidding! det er ganske langt, og etter at jeg har vasket håret får jeg fuuult av korketrekkere, og håret blir liksom en oppned V form, om du skjønner. jeg retter det ut så godt jeg kan, virkelig. men uannsett hvor mye varmebeskyttende jeg bruker er håret mitt blitt ganske slitt (bittelitt stålullaktig) det ender som oftest med at jeg drar håret opp i en stram knute på toppen av hodet, men jeg er LEI av denne frisyren! kan du hjelpe meg?!
Gjest Lille my - 2nd Version Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Hva med å gå til frisøren og glatte det? Eller så kan frisøren hjelpe deg, de er tross alt utdannet og kan stoffet sitt! I alle fall de gode.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Dra til frisøren og ta permament retting av håret. veninnda mi har veldig krøllete hår og krøller seg med en gang bare det er litt fuktig ute, akkurrat som mitt! det er sinnsykt irriterende :S og jeg må rette håret mitt 3 ganger om dagen osv. veninnda mi tok permament retting av håret og det ble kjempe fint og det holdt seg rett og til og med i regnvær. ble litt bølger, men fikk lett rettet det ut igjen uten noe skade på håret
Perledrøm Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har også saue-hår Jeg trøster meg med at alle som har rett hår har lyst på krøller (i hvert fall det de sier til meg). Det er lettere å få rett hår når du har krøller enn omvendt. Produkter som skal rette håret funker ikke på meg. Dager jeg vasker håret setter jeg det opp i en ball slik at jeg ser ut som en bibliotekkar. Om kvelden har i hvert fall det øverste blitt dratt rett. Så retter jeg ut, det går mye lettere. En frisør føhnet håret mitt en gang, og utbrøt "håret ditt bare vokser" Det er kjempekrusete, og ser helt forferdelig ut egentlig. Jeg bruker varmebeskyttelse fra Paul Mitchell, GHD rettetang og serum til slutt, og resultatet blir silkemykt og rett hår. Det som er kjipt er jo at jeg bruker en dag på å få det rett, og at alt må planlegges. Hvis jeg skal noe spesielt en dag, må jeg vaske det dagen før og la det lufttørke i ball. Så må det rettes ut om kvelden for at det ikke skal være luftig dagen etter. Øh, ja, dere med rett hår: aldri klag på det
Gjest Gjest_jeanette_* Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har også saue-hår Jeg trøster meg med at alle som har rett hår har lyst på krøller (i hvert fall det de sier til meg). Det er lettere å få rett hår når du har krøller enn omvendt. Produkter som skal rette håret funker ikke på meg. Dager jeg vasker håret setter jeg det opp i en ball slik at jeg ser ut som en bibliotekkar. Om kvelden har i hvert fall det øverste blitt dratt rett. Så retter jeg ut, det går mye lettere. En frisør føhnet håret mitt en gang, og utbrøt "håret ditt bare vokser" Det er kjempekrusete, og ser helt forferdelig ut egentlig. Jeg bruker varmebeskyttelse fra Paul Mitchell, GHD rettetang og serum til slutt, og resultatet blir silkemykt og rett hår. Det som er kjipt er jo at jeg bruker en dag på å få det rett, og at alt må planlegges. Hvis jeg skal noe spesielt en dag, må jeg vaske det dagen før og la det lufttørke i ball. Så må det rettes ut om kvelden for at det ikke skal være luftig dagen etter. Øh, ja, dere med rett hår: aldri klag på det SANT
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Har samme problem. Jeg er ikke helt sau, har egentlig bare masse fall, men etter mange år med rettetang har det blitt så slitt at nå er det mye krus, litt stålull aktig. Så her er det også ofte en knute på toppen. Det nederste håret er selvfølgelig det som er mest slitt, og har derfor mest krus.. håpløst. Noen ganger krøller jeg det skikkelig sammen mens det er fuktig og setter dotten midt på hue, så tar jeg den ut når håret har tørket litt (noe som ikke tar super lang tid siden det er så tørt). Dette gjøs så det ikke blir så krusete, men heller litt mer krøllete, også siden jeg tar dotten så langt omm, blir det ikke helt flatt på toppen, så bruker jeg en spray som ikke gjør håret stivt, tar fingrene og knar og rister til det ser fint ut. Funker på meg
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 For all del, IKKE ta antipermanent på det. Det høres allerede slitt ut og antipermanent er utrolig skadelig for håret. Har lite erfaring med sånt hår, men hva med leave-in kremer som tar bort krus? Har du prøvd å la det tørke i en flette f.eks.? Får du stusset tuppene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå