Gå til innhold

Gullmaling eller bladgull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har malt et stort lerret og er ganske så fornøyd med "kunsten" min.

Men jeg mangler noe - og kunne gjerne tenke meg innslag av gull.

Noen som kan anbefale noe som ser bra ut? Har fått tips tidligere om å bruke bladgull, men husker ikke noe mer om hva det er for noe.

Hvor fåes det kjøpt, er det veldig dyrt, vanskelig å få pent osv?

Takker for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du får kjøpt det på vanlig hobbybutikk. Usikker på prisen, men tror ikke det er så ille. Blir en helt annen effekt enn gullmaling, røffere og- synes jeg- finere.

Skrevet

Bladgull, absolutt. Det finnes ikke den gullmaling som har samme glans som bladgull, alt annet blir dvaskt!

Krever litt trening ( og rom uten trekk) å legge på, men koster ikke all verden. Hør på butikker som fører kunstnermateriel.

Skrevet

Takk for svar!

Søkte litt rundt på nettet nå også, og ble litt klokere.

Ønsker å lage en gulleffekt på et bilde, men ønsker ikke at gullet skal dekke helt. Omtrent som om jeg tok en malerkost med litt for lite maling på og tegnet en runding på et lerret - da ville jo ikke malingen dekket helt. Kan jeg klare å få til en slik effekt med bladgull? Blir trikset da og ikke ha jevnt med lim under, slik at gullet ikke fester seg over hele flaten?

(sorry at jeg formulerer meg dårlig, var ikke så lett dette her :ler: )

Skrevet

Øv deg litt først. Bruk pensel til å legge på limet der du vil ha gull. Legg gullet over og dytt det forsiktig på plass. Børst av overflødig. Vent til limet tørker og lakk over.

Det er ikke vanskelig,bare litt kronglete i begynnelsen.Men resultatet blir veldig flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...