Gjest Huffsa Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hva slags kattesand vil dere anbefale til en kattunge? Har dårlig samvittighet siden jeg kjøpte friskies kattesand ista.. Men måtte ha kattesand og alt var stengt. Men vil gjerne vite hva som er best, til neste gang har bare voksne katter her, og kattunger skal vel ikke ha klumpesand.. Så vet ikke hva man skal bruke til kattunger
Pinnsvin Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Imperial har laget en egen kattesand til kattunger; Imperial Kitten. Føres av Tropehagen Zoo :-) Imperial Kitten
Troyamin Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 har bare voksne katter her, og kattunger skal vel ikke ha klumpesand.. Så vet ikke hva man skal bruke til kattunger Gjør ingenting å bruke klumpesand til kattunger...?
Gjest mil Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Gjør ingenting å bruke klumpesand til kattunger...? Kattunger skal ikke ha klumpesand fordi de kan finne på å spise/smake på sanden, og klumpeeffekten er lite praktisk i en liten kattungemage. Men for all del, om man er hundre prosent sikker på at kattungen aldri finner på å smake på sanden, er det jo greit.
Troyamin Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Kattunger skal ikke ha klumpesand fordi de kan finne på å spise/smake på sanden, og klumpeeffekten er lite praktisk i en liten kattungemage. Men for all del, om man er hundre prosent sikker på at kattungen aldri finner på å smake på sanden, er det jo greit. Jaja, lærer stadig noe nytt Har alltid brukt klumpesand og det har til nå gått bra, men skal huske på det når jeg får nye kattunger etterhvert.
Betina Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Imperial har laget en egen kattesand til kattunger; Imperial Kitten. Føres av Tropehagen Zoo :-) Imperial Kitten Jeg brukte denne sanden til min første kattunge. Helt forferdelig! Det endte med at han tisset overalt annet enn i kassen. Vi forsto ikke hva som var galt og etter flere turer til dyrlegen, kom jeg selv fram til at vi burde bytte sand og se om det hjalp. Etter vi byttet har det ikke vært noe tissing annet enn i kassen.
Leo Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Da kattungen vår var liten, brukte jeg flispellets av den typen som brukes til burdyr. Må byttes ofte, men er lett å grave i for kattungen og helt giftfritt. De løser seg også opp når de blir fuktige, så om et par stykker havner i magen på kattungen, så gjør det ikke noe. Har aldri vært uhell utenfor kassen selv om hun var bare 10 uker gammel da vi fikk henne.
Gjest mil Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Jaja, lærer stadig noe nytt Har alltid brukt klumpesand og det har til nå gått bra, men skal huske på det når jeg får nye kattunger etterhvert. Men er det noen som vet når kattungene som regel er store nok til å gå over til klumpesand?
Leo Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Jeg gikk over til klumpesand da jeg var dritlei å tømme og gjøre rent i kattekassen minst en gang om dagen! Neida, jeg gikk over til klumpesand da jeg så at hun ikke lenger ukritisk tygget på/spiste hva som helst og dessuten sannsynligvis var stor nok til å tåle litt sand i magen uten å ta skade av det. Jeg husker ikke så godt, men det var nok omtrent da hun ble kastrert og de ble hun da hun var fire måneder gammel.
Lune Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Vi har kattunge 11 uker, bruker krystallperler i http://www.oslozoosenter.no/image/kattesan...er%20Pearls.jpg Han lukte og sliket litt på det med engang, men han spiser det ikke. Synes denne erhelt genial, totalt luktfri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå