Gå til innhold

dunking i øyet, 10 år

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Har en jente på 10 år, hun har vært plaget med dunking i det ene øyet i et par dager nå. Hun beskriver det som om at hun kjenner hjertet banker i øyet. Hm, lurer på om det kan være leamus hun har? Det kommer og går sånn av og på. Hva kan det komme av? Vet at stress kan utløse leamus, men hun stresser iallefall ikke..

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en jente på 10 år, hun har vært plaget med dunking i det ene øyet i et par dager nå. Hun beskriver det som om at hun kjenner hjertet banker i øyet. Hm, lurer på om det kan være leamus hun har? Det kommer og går sånn av og på. Hva kan det komme av? Vet at stress kan utløse leamus, men hun stresser iallefall ikke..

Takknemlig for svar

Jeg var hos optikker for å vurdere briller for kort tid siden, tok de blodtrykket på øyet noe som tydligvis var veldig vanlig (jeg vet ikke hvorfor de gjorde det og hva de evt trodde de kunne finne ut). Kansje du kan be optikeren gjøre det i deres tilfelle også. Det bør ikke koste rare greeiene tror jeg.

Skrevet

Takknemlig for svar

Muskulære spenninger, skjeler hun eller kan hun være nærsynt/langsynt/mer på den ene siden? sjekk hos optiker

Er det smertefullt? (migrene)

Er det assosiert med synsforstyrrelser? (ms)

Har hun tegn på infeksjon? Bihulebetennelse?

Hvis det ikke gir seg, bør du oppsøke fastlegen, symptomer fra øyet er jo egentlig uvanlig.

Skrevet

Jeg ville også tatt henne med til legen, bare for å være sikker.

Har selv hatt synsforstyrrelser uten smerter i hodet, det var migrene. Hadde det kun i en kort periode.

Håper det gir seg fort:)

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Tusen takk for svar. Hun bruker ikke briller, og er ikke langsynt/nærsynt. Har heller ikke nevnt noe ang hodepine, det kom liksom bare plutselig. Tror jeg skal ta henne med til legen uansett. Har også tenkt på det med trykk i øynene, at det kan være noe.

• 1 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Jeg har det samme probleme. Hva sa legene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...