Gå til innhold

Hvor ofte fikser du dine falske negler i salongen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste halve året blitt hektet på å få stellt neglene mine i salong, men det har variert litt hvor ofte jeg går og steller dem.

Nå er det ny rekord - min franske manikyr (hvite tupper og acrylstøp) har ikke fått proff hjelp på over 5 uker... Men da lakker jeg med farge over for å dekke "etterveksten". Har ventet så lenge med vilje, fordi jeg vil ha et helt nytt sett neste uke (happening).

Jeg betaler 650kr for et helt nytt sett og 350kr for ettersyn. (NSI Bergen). De holder godt, men jeg er flink å bruke neglebåndsolje og håndkrem, og som nevnt, så lakker jeg godt når det har gått noen uker. Skulle jeg hatt helt perfekte negler så burde jeg nok gå hver 3.uke.

Hvilke rutiner har du med dine falske negler? Hva betaler du hver gang og hva gjør du når du er der?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg er VELDIG flink til å pusse, file stulle og stelle med neglene mine mellom hver gang jeg er der, og da kan det gå 6-8 uker før jeg synes jeg bør dra. Da filer de, fyller etter og lakker med blank lakk. For det betaler jeg 400; Synes det er kjempedyrt egentlig....

Skrevet

Jeg var og fikk acrylstøp på mine egne negler for litt over en uke siden. Må nok ordne litt på det igjen om en stund. Får se hvor lenge de holder seg fine. Men en ting jeg lurer på, dere som går til negle designere. Jeg ringte og hørte om hun var ledig og fikk time med en gang. Tok vel ca 5 min fra jeg ringte til jeg var der. Og da satt hun og stelte sine egne negler..Lokalet såg reint og pent ut, men det lille negle bordet hun hadde var så klart fullt i negle støv. Jeg må si jeg reagerte litt på at hun ikke tok seg tid til å tørke rask av bordet. Vaske sine egne hender... Og jeg tenkte burde ikke neglefilerdiv utstyr blitt renset "på en eller annen måte"?

Skrevet

L@dy:

Brukte hun virkelig de filene som hun hadde brukt på seg selv, på deg? (Teit formulert hehe)

Men ja? Isåfall burde du IKKE gå dit mer. Du kan faktisk risikere å få neglsopp og div. Det er nemlig veldig viktig med hygiene når man legger negler. Og ja filer og slikt skal renses, og underlag skiftes mellom hver kunde.

Tilbake til det egentlige spørsmålet.

Jeg tar noen ganger etterfyllen min selv, men liker best å gå å få gjort det hos andre. (Har hatt ei fast i 4 år)

Da pleier jeg å gå hver tredje til fjerde uke for etterfyll. Betaler 450,-

Puff: Legger du nytt sett omtrent hver gang? Klarer ikke negldesigneren din å få frem dine egne negler? :D

xeyes

• Liker 1
Skrevet

Og forresten. Jeg støper fransk manicyre i to farger, og bruker bare blank uv lakk. (Det hvite blir skikkelig hvitt og gulner ikke)

Neglbåndsolje er et must :blunke:

Skrevet

Lilletroll:

Virker som man må være veldig flink hjemme for at de skal holde lenge ja.. slik er det vel bare. Men du har sikkert støpt "hele negler" virker det som - jeg har hvite plastikktupper og så acrylstøp over. (Se Xeyes svar under!)

L@dy:

Hørtes ekkelt ut!! Der jeg går (se over) rydder de alltid bordet og gir meg et nytt underlag, hun bruker alltid en helt ny fil på meg, og renser alt annet hun bruker.

Xeyes:

Jeg bruker å legge hvite plastikktupper og så støpe i acryl eller gele oppå med hvit og rosa. Blir veldig lekker fransk manikyr som holder kjempebra. Oppå bruker jeg også UV-lakk og neglebåndsolje, og slik holder det i ca 3 uker. Så må jeg enten gå til etterfyll eller pusse/file "etterveksten" selv og lakke over med litt farget lakk. Det er det jeg har gjort nå, fordi jeg vil ha nytt sett nå (i morgen faktisk!) - da er det 6 uker siden jeg "fikk" neglene! Vanligvis vil jeg ikke ha nytt sett hver gang jeg er der, men problemet når jeg har "franske tupper" er jo at etter ca 4 uker så begynner min egentlige hvite tupp å synes nedenfor den hvite falske, om du skjønner... Får se litt hva jeg gjør framover, denne uken vil jeg bare ha helt lekre fine negler til en happening. Men under så blir neglene mine lange og fine og i sommer f.eks hadde jeg mine egne med forsterking. Men jeg er litt hektet på den lekre franske manikyren jeg får med hvit tupp...

(Herregud for et langt innlegg - jeg er blitt SÅÅÅ engasjert i neglene mine!! :ler: )

Skrevet
L@dy:

Brukte hun virkelig de filene som hun hadde brukt på seg selv, på deg? (Teit formulert hehe)

Men ja? Isåfall burde du IKKE gå dit mer. Du kan faktisk risikere å få neglsopp og div. Det er nemlig veldig viktig med hygiene når man legger negler. Og ja filer og slikt skal renses, og underlag skiftes mellom hver kunde.

Jeg skal ikke garantere at hun brukte de samme filene. Men jeg antar det. Det låg flere filer i "neglestøv" på bordet som hun brukte. Og når hun ikke vasket sine egne hender eller bordet så fikk jeg det inntrykket. Ja, jeg tenkte faktisk på neglesopp og div. Jeg får gå til en annen neste gang ja. :wink: "Synd for henne" at hun mistet en kunde, for hun virket hyggelig og flink nok, neglestøv eller ikke.

Og så lurer jeg på...Når en går og får etterfylt, pleier de da og ta vekk det acrylstøpet som en har på? Dersom en legger enda ett lag oppå, så vil vel neglene bli veldig tjukke etterhvert? Jeg har "mine egne" negler.

Skrevet

Men under så blir neglene mine lange og fine og i sommer f.eks hadde jeg mine egne med forsterking. Men jeg er litt hektet på den lekre franske manikyren jeg får med hvit tupp...

Neste gang jeg skal få ordnet neglene tenkte jeg å ha støp som franske manikyr. Da slipper jeg å lakke og dille med det hvite. Men siden du skriver du er "avhengig" av den hvite tuppen så lurte jeg på om det ikke blir like fint når en ikke har det. Altså at de lager det til med kun støpen og ikke hvit tupp, siden jeg som nevnt har "mine egne" negler. Mange dødsviktige ting jeg lurer på her ja... :ler:

(Herregud for et langt innlegg - jeg er blitt SÅÅÅ engasjert i neglene mine!! :ler: )

He,he..flere som er avhengig av negler ja. Min samboer rister på hodet og "skjønner" ikke hva som er vitsen med å ha negler i det hele tatt. :kul:

Skrevet

Puff:

Okej skjønner. Du har litt "enklere" negler å legge, og som er greiest for de som vil ha nytt sett hver gang. For ja, når neglene vokser, så vokser jo tippen frem, og din synes. Derfor er det egentlig bedre (og penere) å støpe akryl i to farger. Finnes ikke noe penere enn fransk manicyre nei! :D

(og ja man blir veeldig engasjert i neglene sine) :ler:

L@dy:

Vil anbefale deg å finne en master artist, eller en som har holdt på med negler en stund. De "nye" er sjelden så flinke.

På etterfyll så filer man ned gammel akryl ja. Filinga er over halve jobben.

Har du selv lange negler? (uten støp altså)

Hvis du har det så er det bare å støpe rett på dine egne.

Det med at man legger tipper på er for å få den lengden man vil ha, og man vil jo prøve å få fram egen negl etterhvert som den vokser ut, tippene vil tilslutt bli borte, naturligvis.

Jeg har som sagt mine egne lange negler med støp oppå.

:D

Skrevet
He,he..flere som er avhengig av negler ja. Min samboer rister på hodet og "skjønner" ikke hva som er vitsen med å ha negler i det hele tatt. :kul:

Rister'n på hodet`? :o

Det er rett og slett bare pent, lekkert, stilig og man ser velstelt ut osv, men det vet vel vi jenter alt om? :ler:

Skrevet

Hei igjen jenter!!

Jeg har vært hos negledesigneren min i dag - og inspirert av av deg Xeyes - så har jeg nå mine negler med forsterking (acrylstøp) og fransk manikyr - lakket. Neglene mine var nemlig så fine under restene av forrige gang, så hun sa ja og anbefalte det når jeg spurte om jeg kanskje skulle kutte ut hvit plasttupp til en forandring! Oppå den franske lakken har jeg ett strøk UV-lakk, og hun sa jeg bare trenger å lakke med sistnevnte innimellom så holder det godt. Neglene mine er nå ikke laange, men passe lange, velstelte og vakre!! :ler:

Skrevet
Har du selv lange negler? (uten støp altså)

Sånn veldig lange er de ikke. Men med ordentlig pleie så blir de nok laaange og flotte om en stund. Nåja, altfor lange klør har jeg ikke tenkt å ha. :wink:

Vil anbefale deg å finne en master artist' date=' eller en som har holdt på med negler en stund. De "nye" er sjelden så flinke. [/quote']

Hmm..master artist...hvor finner en de da? Finne frem gule sider og leiter... :briller:

Ja' date=' kan du skjønne det? Mannfolk er [i']merkelig altså!

Gratulere med "nye" negler Puff! :D

Skrevet

Grattis med negler uten tip, puff! :D

L@dy: Tja.. du kan jo høre med salongene rundt deg om de har noen..

Ta en titt pådenne siden Og søk deg fram. :D

Forresten.. mannfolket mitt, han liker faktisk neglene mine. Han som har betalt moroa i alle disse åra :ler:

Skrevet

Gikk og fikk neglene mine ordnet i salong i mange år, men har nå begynt å fikse dem selv. Jeg har veldig lange negler og det er få negldesignere som faktisk klarer å legge og file dem pent. Har brukt flere. Endelig får jeg en formen på dem som jeg vil. Problemet er at den acrylen man får kjøpt i butikken ikke holder like lenge som salongacryl. Er det noen som kjenner til hvor man får kjøpt profesionell acryl UTEN å ha tatt kurs?

Skrevet

I salongen jeg går (se første innlegg) selger de det samme utstyret/materialet de selv bruker i ulike kits.

Skrevet

KOmmer an på... Men jeg er der ca hver 4-6 uke.

Steller de godt selv også, og husker på å gni inn olje..

Går noen ganger til etterfyll, før jeg tar de helt av og setter på nye igjen. Syntes det blir penest når jeg gjør dette...

Har hatt neglene nå siden slutten av Februar og er blitt fullstendig avhengig av å ha de... :D

Skrevet

å nå ble jeg helt syk på og begynne hos negldesigner igjen. Jeg har hatt det flere ganger, men sist ble jeg så lei at jeg tok av alle. Men etter og ha lest dette fikk jeg veldig lyst til og begynne igjen.

Men det er jo ganske så dyrt da, det synes ihvertfall jeg. Men jeg går på slankekurs nå, så jeg trenger noen "gulrøtter" etterhvert. Så vi kan jo si at da jeg har gått ned 8 kilo da skal jeg også få ordnet meg negler. Blir ifn gave til meg selv det?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...