Gå til innhold

Nattbleie på 4-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan slutter vi med nattbleie på vår 4-årige gutt?

Noen tips?

Bleiene er fremdeles ikke helt tørre om morgenen, men ikke "tunge".

Han sier at "da må dere slutte å ta på meg bleie da, hvis jeg ikke skal tisse i den...." Men jeg tør ikke bare slutte å ta den på sålenge bleiene ikke er tørre enda :roll:

Har dere noen tips til hvordan gå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å la han prøve uten bleie en natt da? Du kan evt. kjøpe sånne underlag på apoteket og legge under lakenet. Kan godt være sønnen din er inne på noe, og med mindre han faktisk trenger det er det jo unødvendig å bruke bleier på ham.

Skrevet

Vi hade problem med att sonens blöjor rann över när han kissade i dem på natten/morgonen och det var flera gånger i veckan. Vi kände oss pressade att göra något.

Vi fick tips om att sluta med välling (en slags flytande gröt) på kvällen och begränsa hur mycket vatten han drack. DÅ blev sonen torr på en natt. Vissa olyckor hände så klart men inte alls på samma sätt och både hans och våra mornar blev bättre.

Prova utan blöja, se till att ha ett bra kisslakan under för att skydda madrassen.

Sker det olyckor se det inte som misslyckanden utan ta bara hand om det som skett och rusta för nästa natt. Barn är bekväma och HAR de en blöja och slipper gå upp ur en varm säng på morgonen för att gå in på toaletten så är det lätt att kissa lite i blöjan de ändå har på sig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...