Bettie Skrevet 27. august 2003 #1 Del Skrevet 27. august 2003 Hørte på nyhetene at for mange av oss blir friske nå, og det koster staten en masse penger. Sykehusene har nemmelig blitt så effektive som staten påla dem å bli, så de behandler syke i rask rekkefølge og ventelistekøene er redusert kraftig. Men - det koster penger, for staten, som påla sykehusene denne effektiviseringen, trodde ikke at sykehusene ville bli så effektive som de har blitt, og har bevilget for lite penger. Sykehusene har da to valg - enten må de gå med underskudd for at de som har vært syke er blitt friske, eller så må de stoppe å behandle en del folk og la køene øke igjen. Hvis ikke staten bevilger mer penger til drift, da. Jeg hørte også helseministerens svar på spørsmålet om han ville innstille på økte bevilgninger, og jeg er ikke helt sikker på om han sa ja eller nei. Det skulle utredes i forhold ilt budsjettdebattene. (betyr det ja eller nei, tro?) Men det er jo et paradoks at sykehusene straffes for å gjøre flere av oss friske. Det må da koste minst like mye å ha folk stående i helsekø og vente. Men det er kanskje et annet departements penger, det. Jeg håper sykehusene tar sjansen på at ingen politiker sier at nå er det behandlet nok mennesker i år, så kom igjen til neste år, for årets budsjett er brukt opp, og å holde budsjettet er viktigere enn alt, også viktigere enn pasientenes ve og vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 27. august 2003 #2 Del Skrevet 27. august 2003 Det er typisk norsk å være norsk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2003 #3 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg hørte også helseministerens svar på spørsmålet om han ville innstille på økte bevilgninger' date=' og jeg er ikke helt sikker på om han sa ja eller nei.[/quote'] Det er bare fordi han er en sabla dyktig politiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. august 2003 #4 Del Skrevet 28. august 2003 Så sant så sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå