Gjest Gjest_liz_* Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 når man kjøper "fake" smykker (ring og armbånd), så er det jo klart at de mister litt farge etterhvert og blir litt rødlige. men hva kan gjøres for at sølvfargen skal holde lengst mulig?
Lykkelitenen Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 blank neglelakk når de er nye får fargen til å holde og ikke dusj med smykkene og ringene!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Eller sov med dei. hvorfor ikke sove med de?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 hvorfor ikke sove med de? Klamt og godt.. perfekt for grønnfargen å komme frem.
trulta_ Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Klamt og godt.. perfekt for grønnfargen å komme frem. Jeg sover ikke med dem, men mine har blitt grønnlige. Er det noe jeg kan gjøre med grønnfargen? Lurte på å prøve å putte dem i det "vannet" jeg kjøpte på aseco. Det "vannet" skal brukes på ekte sølv, men skader ikke å prøve med juggelet, for det blir jo ikke brukt når det er grønt. Kjøp ekte sølv Enig. Sølv er jo egentlig ikke så veldig dyrt.
lilleGrethe Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Jeg vet ikke om det funker på juggel, men jeg lager smykker i sølv, og merker stor forskjell på om de oppbevares i eller utenfor plastposer med lukking eller ikke. Så jeg anbefaler alle å oppbevare sølvsmykkene sine i små lufttette plastposer (f.eks. sånne ziplock-poser), da holder de seg fine og blanke og blir ikke sorte. Du kan jo prøve det med de andre smykkene også, det skader i alle fall ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå